vytisknout velikost písma Prvé povojnové Volvo PV444 dnes oslavuje 70 rokov

Prvé povojnové Volvo PV444 dnes oslavuje 70 rokov

Presne pred sedemdesiatimi rokmi bolo predstavené Volvo PV444, ktoré pomohlo naštartovať povojnovú históriu švédskej automobilky aj vďaka exportu do USA. Model PV444 ale nie je zaujímavý len tým, že vznikol. Priniesol aj niekoľko technických noviniek a priekopníckych riešení, ktoré v tom čase neboli vôbec obvyklé. 

Ešte sa zastavme pri tom výročí. Možno si hovoríte, prečo sa nejaká automobilka púšťa do predstavovania nového auta v roku 1944, kedy v Európe vrcholil jeden z najhorších konfliktov histórie (ktorý mimochodom začal na deň presne pred 75 rokmi)? Švédsko si totiž zachovalo neutralitu a bohatlo na exporte kvalitnej ocele, predovšetkým do Nemecka. 

V septembri 1944 ešte nebolo Volvo PV444 úplne hotové, ale tím niekoľkých konštruktérov a inžinierov chcel verejnosti ukázať, že je pripravený po vojne, ktorej výsledok bol už prakticky istý, motorizovať Európu a svet. Prototyp predstavený verejnosti vtedy dokonca ani nejazdil. 

Sériová výroba začala v marci 1947 Volvo PV444 prišlo s nie ešte tak obvyklou samonosnou karosériou a úplne novým štvorvalcovým motorom 1,4 l s rozvodom OHV, čo bola pre Volvo novinka. V roku 1947 dával tento karburátorový motor výkon 40 koní. To nie je vôbec zlá hodnota. 

Volvo plánovalo vyrobiť 8000 kusov modelu PV444, ale do roku 1958, kedy sa výroba modelu PV444 skončila, zišlo z montážnej linky celkom 200 000 áut. Ak pridáme aj modernizovaný model PV544, celkové číslo sa v roku 1965 zastavilo na hodnote 440 000 vozidiel. 

V auguste 1955 sa Volvo začalo voziť aj do USA a v roku 1956 sa stalo druhým najpredávanejším importovaným autom v Kalifornii. Celkovo sa Volvu podarilo exportovať okolo 160 000 vozidiel a model PV444 úspešne naštartoval novodobú históriu švédskej automobilky ako rešpektovaného výrobcu.

volvo-pv444-01-1.jpgvolvo-pv444-02-1.jpgvolvo-pv444-03-1.jpg

volvo-pv444-04-1.jpgvolvo-pv444-05-1.jpgvolvo-pv444-06-1.jpg

volvo-pv444-07-1.jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY