Prvá jazda

Je to vždy chvíľa veľkého napätia - aké bude nové auto, obstojí v porovnaní s ostatnými? Prekvapí? Prvá jazda je kľúčom, ktorý berieme pravidelne do ruky a otáčame s ním.



PremiéryPrvá jazda
Subaru Impreza piatej generácie dorazilo. Je to vážne zaujímavé auto

Subaru Impreza piatej generácie dorazilo. Je to vážne zaujímavé auto

Piata generácia Subaru Impreza oficiálne vstúpila na slovenský trh. Základom je úplne nová platforma. Impreza ponúka vskutku zaujímavé jazdné vlastnosti. K dispozícii sú dva zážihové motory spojené výhradne s prevodovkou Lineartronic a s pohonom všetkých kolies. Zvýšená Impreza XV príde zhruba o dva mesiace.

22. 11. 2017 | Dalibor Žák | 2
Prvá jazda
Takto jazdí nové BMW X3 a 6 GT

Takto jazdí nové BMW X3 a 6 GT

Na slovenský trh dorazila nová generácia BMW X3. BMW u nás zároveň začalo predávať tiež model 6 GT. S treťou generáciou X3 prichádza vôbec prvýkrát do radu X asistované riadenie. 6 GT nahrádza starú 5 GT, v praxi má veľmi blízko k rade 7.

16. 11. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Ako zrýchľuje Lada Niva na asfalte a hline?

Ako zrýchľuje Lada Niva na asfalte a hline?

Do 60 km/h zrýchľuje Lada Niva celkom solídne. Na ceste túto disciplínu zvládne za necelých sedem sekúnd, na hline alebo na tráve potrebuje zhruba o tri sekundy viac. Ísť s Nivou po nespevnenej ceste rýchlosťou 80 km/h je celkom zážitok.

2. 11. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Nový Seat Arona je malé a zábavné SUV s veľkým interiérom (prvá jazda)

Nový Seat Arona je malé a zábavné SUV s veľkým interiérom (prvá jazda)

Arona je po Ibize druhý model značky postavený na platforme MQB A0. Zákazníci majú k dispozícii až 68 farebných kombinácií. V aktuálnej ponuke nájdete výhradne litrový trojvalec. Pohon všetkých kolies nečakajte. Vzhľadom k súperom je Arona prekvapivo priestranná.

2. 11. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Prehnali sme Audi R8 V10 Plus na brnenskom okruhu

Prehnali sme Audi R8 V10 Plus na brnenskom okruhu

Do Brna zavítal na desať dní program Audi Driving Experience. V úlohe inštruktorov pôsobí okrem iného Josef Venc a Frank Biela, ktorý päťkrát vyhral 24 hodín Le Mans. Po úvodnom tréningu sa jazdia "ostré" kolá v Audi R8 V10 Plus. Program je určený pre významných zákazníkov a tiež ako motivácia pre predajcov.

31. 10. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Jaguar XJR 575 nám ukázal, že starnúť sa dá s gráciou

Jaguar XJR 575 nám ukázal, že starnúť sa dá s gráciou

XJR 575 je novou vlajkovou loďou radu XJ. Výkon preplňovaného osemvalca narástol o 25 koní, zrýchlenie 0-100 km/h sa skrátilo o 0,2 sekundy. Jaguar aktualizoval tiež infotainment a ponuku asistenčných systémov.

29. 10. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
XF Sportbrake vracia Jaguar do hry veľkých riaditeľských kombíkov

XF Sportbrake vracia Jaguar do hry veľkých riaditeľských kombíkov

Jaguar XF Sportbrake nadväzuje na kombi vyrábané v rokoch 2012-2015. Batožinový priestor má objem 565 až 1700 litrov. Clonu panoramatickej strechy o ploche 1,6 m2 možno ovládať mávnutím ruky. XF Sportbrake utiahne príves s hmotnosťou dve tony. Štvorvalcový diesel možné kombinovať aj s pohonom AWD, naftový šesťvalec a benzínový štvorvalec sú vždy zadnokolesovky.

29. 10. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Kia Stinger je tu. Toto auto má veľký potenciál

Kia Stinger je tu. Toto auto má veľký potenciál

Kia Stinger je po stránke designu veľmi podarená. Nesklame ani spracovanie interiéru a ponúkaný priestor vo vnútri. Jazdné vlastnosti sú vskutku sľubné. Na výber sú tri motory, Kia sľubuje, že sa na vozidlo z výroby nebude čakať príliš dlho.

23. 10. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Škoda Karoq neprekvapila, je to však podarené SUV (prvé jazdné dojmy)

Škoda Karoq neprekvapila, je to však podarené SUV (prvé jazdné dojmy)

Škoda Karoq je ďalší typický koncernový voz. Emócie nečakajte, inak ale všetko funguje veľmi dobre. Karoq je priestrannejší ako Ateca. Základný litrový trojvalec sa nám páčil. Podvozok výborne tlmí nerovnosti. Nástupca modelu Yeti sa nestratí ani v teréne.

13. 10. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Otestovali sme Fordy na okruhu: Fiesta ST, Focus RS a hlavne Mustang V8

Otestovali sme Fordy na okruhu: Fiesta ST, Focus RS a hlavne Mustang V8

Osemvalcovú zadnokolku s manuálom vám predá len Ford. Mustang je zábavné a vlastne skvelé športové auto. Na okruhu nás Mustang veľmi príjemne prekvapil. Focus RS je drvivo rýchly, ale stále použiteľný. Fiesta ST je skvelá hračka s vlastným charakterom.

6. 10. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Jeep Compass prichádza na slovenský trh. Má sa Karoq čoho báť?

Jeep Compass prichádza na slovenský trh. Má sa Karoq čoho báť?

Jeep Compass novej generácie vstupuje na slovenský trh. Veľkostne sa radí presne medzi modely Renegade a Cherokee, platformu má spoločnú s Fiatom 500X. V ponuke bude aj terénna verzia Trailhawk so zvýšenou svetlosťou a redukčnou prevodovkou.

4. 10. 2017 | Dalibor Žák
HybridyPrvá jazda
Porsche Panamera Sport Turismo a Turbo S E-Hybrid: Strašidelne rýchle

Porsche Panamera Sport Turismo a Turbo S E-Hybrid: Strašidelne rýchle

Prvýkrát sme vyskúšali Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid a praktickú verziu Sport Turismo. Hybridné Turbo je neuveriteľne rýchly stroj, doslova nabitý neuveriteľným množstvom najrôznejšej techniky. Sport Turismo nemá omnoho väčší batožinový priestor než základný variant, ale je praktickejší a odvezie až päť ľudí.

29. 9. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Hyundai i30 N: Krátka jazda s ďalším dieťaťom Alberta Biermanna

Hyundai i30 N: Krátka jazda s ďalším dieťaťom Alberta Biermanna

Hyundai i30 N začnú predávať krátko po autosalóne vo Frankfurte. K dispozícii budú dve verzie. Ostrejšia ponúka elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Do konca tohto roka spoločnosť Hyundai rozšíri ponuku aj na i30 Fastback.

23. 8. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Range Rover Velar nadchne už svojim vzhľadom (prvé dojmy)

Range Rover Velar nadchne už svojim vzhľadom (prvé dojmy)

Range Rover Velar vypĺňa medzeru medzi modelmi Evoque a Sport. Je takmer rovnako dlhý a široký (a drahý) ako RR Sport, ale výrazne nižší. Technicky má Velar blízko k Jaguaru F-Pace, ale nie je len jeho prekarosovaným klonom. Infotainment Touch Pro Duo očarí na prvý dojem, v praktickej použiteľnosti má ale rezervy. Velar presvedčí nielen svojím vzhľadom, ale tiež pri jazde - a to ako na ceste, tak v teréne. Základný model stojí 57-tisíc eur, vrcholný dvakrát toľko.

31. 7. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Škoda Citigo má aj po facelifte stále čo ponúknuť (prvé jazdné dojmy)

Škoda Citigo má aj po facelifte stále čo ponúknuť (prvé jazdné dojmy)

Škoda Citigo má za sebou facelift, ale v zásade sa nemení nič. Stále je to najlacnejšie auto so samočinnou prevodovkou na trhu. Môžete mať aj verziu na CNG s najnižšími kilometrovými nákladmi. Litrový trojvalec sa nemá za čo hanbiť.

28. 6. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Skúsili sme Jaguar F-Pace. Konečne dostal naftové biturbo!

Skúsili sme Jaguar F-Pace. Konečne dostal naftové biturbo!

Diesel s výkonom okolo 250 koní v ponuke Jaguaru veľmi chýbal. Štvorvalcový dvakrát preplňovaný vznetový dvojliter po novom zaobstaráte v kombinácii s modelmi F-Pace, XE a XF. Novinkou je aj zážihový dvojliter. Ten je dostupný vo verziách 20t a 25t. Jaguary XE, XF a F-Pace modelového roku 2018 sú už v predaji.

13. 6. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Nový Opel Insignia vstúpil na slovenský trh. Konkuruje Škode Superb i BMW

Nový Opel Insignia vstúpil na slovenský trh. Konkuruje Škode Superb i BMW

Nový Opel Insignia oficiálne vstúpil na slovenský trh. Ako prvý dorazil liftback, kombi príde približne o mesiac. Nová Insignia má ambície priamej konkurencie aj prémiovým modelom. Najdostupnejšie prevedenie stojí 21 499 eur. Insignia OPC zatiaľ v pláne nie je, náhradou bude GSi.

25. 5. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Mazda CX-5: V základe rovnaká, napriek tomu lepšia (prvé jazdné dojmy)

Mazda CX-5: V základe rovnaká, napriek tomu lepšia (prvé jazdné dojmy)

Skôr ako o novú generáciu ide o dôkladný facelift. Zmeny sa ale týkajú aj zásadných častí vozidla, ako napríklad presunutých predných stĺpikov. Nová Mazda CX-5 je tichá, pohodlná a veľmi dobre jazdí. Dynamicky tvarovaná karoséria ukrýva prekvapivo veľký interiér.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Škoda Rapid dostala nové svetlá a trojvalec 1.0 TSI (prvé dojmy)

Škoda Rapid dostala nové svetlá a trojvalec 1.0 TSI (prvé dojmy)

Škoda predstavuje facelift modelov Rapid a Rapid Spaceback. Najviditeľnejšou novinkou sú bi-xenóny s LED denným svietením, základná verzia si však samozrejme bude naďalej svietiť halogénovými žiarovkami. Rolu základnej motorizácie preberá trojvalec 1.0 TSI, tu ponúkaný vo variantoch 70 a 81 kW. V interiéri sa mierne zmenil vzhľad niektorých detailov. Infotainment teraz ponúka podobné funkcie ako v drahších škodovkách.

12. 5. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Škoda Octavia RS a Scout sa príliš nezmenila. Stále jazdí výborne (prvé jazdné dojmy)

Škoda Octavia RS a Scout sa príliš nezmenila. Stále jazdí výborne (prvé jazdné dojmy)

Okrem prepracovanej prednej časti sa revolúcia nekoná. Viac výkonu a širšiu zadnú nápravu v Octavii RS bez priameho porovnania s predchodcom asi nespoznáte. Scout dostal okrem iného režim jazdy Offroad. Novinkou sú aj adaptívne tlmiče DCC. A viete čo? Nám sa tá zdvojené svetlá páčia!

19. 4. 2017 | Dalibor Žák
12345678
´
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY