vytisknout velikost písma Prvá Acura NSX bola predaná v dražbe za 30 miliónov

Prvá Acura NSX bola predaná v dražbe za 30 miliónov

Už v decembri minulého roka bolo oznámené, že prvá vyrobená Acura NSX bude predaná v dražbe a že výťažok pôjde na dobročinné účely. A tak sa aj nedávno stalo, pričom záujemca zaplatil za túto športovú novinku také množstvo peňazí, že to pre aukčná sieň Barret-Jackson znamenalo nový rekord.

Nejde samozrejme o rekord absolútny. Acura NSX znamená pre Barret-Jackson najdrahší automobil s výrobným číslom 001, ktorý kedy bol pod taktovkou tejto spoločnosti predaný. Voz nakoniec vyniesol 1,2 milióna dolárov. Prvé novodobé NSX si kúpil Rick Hendrick, majiteľ Hendrick Motorsports a zakladateľ Hendrick Automotive Group.

Sériová Acura NSX sa predstavila už pred rokom, predávať sa začne až tento rok. Veľmi zložité pohonné ústrojenstvo kombinuje dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, deväťstupňovú automatickú prevodovku a hneď tri elektromotory. Jeden pomáha spaľovaciemu motoru s pohonom zadnej nápravy, vpredu sa stará jeden elektromotor o každé koleso. Pod značkou Honda sa bude nové NSX predávať aj v Európe.

ansx_1.jpgansx_2.jpgansx_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY