vytisknout velikost písma Prvá Acura NSX bola predaná v dražbe za 30 miliónov

Prvá Acura NSX bola predaná v dražbe za 30 miliónov

Už v decembri minulého roka bolo oznámené, že prvá vyrobená Acura NSX bude predaná v dražbe a že výťažok pôjde na dobročinné účely. A tak sa aj nedávno stalo, pričom záujemca zaplatil za túto športovú novinku také množstvo peňazí, že to pre aukčná sieň Barret-Jackson znamenalo nový rekord.

Nejde samozrejme o rekord absolútny. Acura NSX znamená pre Barret-Jackson najdrahší automobil s výrobným číslom 001, ktorý kedy bol pod taktovkou tejto spoločnosti predaný. Voz nakoniec vyniesol 1,2 milióna dolárov. Prvé novodobé NSX si kúpil Rick Hendrick, majiteľ Hendrick Motorsports a zakladateľ Hendrick Automotive Group.

Sériová Acura NSX sa predstavila už pred rokom, predávať sa začne až tento rok. Veľmi zložité pohonné ústrojenstvo kombinuje dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec, deväťstupňovú automatickú prevodovku a hneď tri elektromotory. Jeden pomáha spaľovaciemu motoru s pohonom zadnej nápravy, vpredu sa stará jeden elektromotor o každé koleso. Pod značkou Honda sa bude nové NSX predávať aj v Európe.

ansx_1.jpgansx_2.jpgansx_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY