vytisknout velikost písma Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV sa prvýkrát predstavuje

Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV sa prvýkrát predstavuje

Nový majiteľ značky Saab, spoločnosť NEVS (National Electric Vehicle Sweden) mala jeden zásadný problém. Hoci sa tvári ako výrobca elektromobilov, zatiaľ vyrábala len Saaby 9-3 so spaľovacím motorom. S tým je ale zrejme čoskoro koniec, pretože NEVS predstavuje prototyp Saabu 9-3 EV s elektromotorom a dojazdom až 200 km.

18637935901651731725.jpg
Prototyp vychádza z poslednej generácie Saabu 9-3

Prototyp je založený na poslednú generáciu modelu Saab 9-3 Aero v prevedení sedan. Elektromotor je umiestnený vpredu, akumulátory potom pod podlahou. Podľa výrobcu je automobil navrhnutý tak, aby si zachoval praktickosť modelu so spaľovacím motorom a ponúka navyše rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50.

Elektromotor má výkon 100 kW (136 koní), na stovku dostane auto za desať sekúnd a zatiaľ je maximálna rýchlosť obmedzená na 120 km/h. Dojazd prototypu sa pohybuje okolo 200 km, čo je vraj aj cieľ pre sériové auto.

Saab chce prototyp použiť na odladenie výrobného procesu, ku skúšaniu nových technologických postupov a tiež predovšetkým k pochopeniu funkcie elektromobilu ako takého. O prípadnej sériovej produkcii a termínoch zatiaľ nepadlo ani slovo.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY