vytisknout velikost písma Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Systém, ktorý vie núdzovo zabrzdiť auto pred prekážkou a tým zabrániť nehode alebo aspoň znížiť jej následky, by sa mohol čoskoro stať povinnou výbavou. Volá po tom americká Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročne tieto systémy zachránia 1700 životov a zabránia pol miliónu vážnych zranení.

Protikolízny systém má zabrániť predovšetkým nárazom zozadu. NTSB kritizuje predstaviteľa NHTSA (sleduje bezpečnosť v doprave a predkladá návrhy reguláciou), že nepodnikol príslušné kroky, aby sa systém dostal aspoň do osobných áut a dodávok.

Podľa NTSB by sa mal prednárazový systém stáť povinnou výbavou. "Za bezpečnostné pásy si tiež nepriplácate," povedal denníku Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. "Nemali by ste tiež priplácať za systém, ktorý vám zabráni havarovať," dodal.

Teraz bude prebiehať predovšetkým diskusia a príprava prípadnej legislatívy, takže Američania sa protinárazového systému v povinnej výbave dočkajú až o pár rokov. V Európe však majú aspoň automobilky motiváciu ho začať montovať kvôli prísnejšiemu hodnoteniu nárazových testov, kde dokáže protikolízny systém priniesť plusové body.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY