vytisknout velikost písma Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Systém, ktorý vie núdzovo zabrzdiť auto pred prekážkou a tým zabrániť nehode alebo aspoň znížiť jej následky, by sa mohol čoskoro stať povinnou výbavou. Volá po tom americká Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročne tieto systémy zachránia 1700 životov a zabránia pol miliónu vážnych zranení.

Protikolízny systém má zabrániť predovšetkým nárazom zozadu. NTSB kritizuje predstaviteľa NHTSA (sleduje bezpečnosť v doprave a predkladá návrhy reguláciou), že nepodnikol príslušné kroky, aby sa systém dostal aspoň do osobných áut a dodávok.

Podľa NTSB by sa mal prednárazový systém stáť povinnou výbavou. "Za bezpečnostné pásy si tiež nepriplácate," povedal denníku Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. "Nemali by ste tiež priplácať za systém, ktorý vám zabráni havarovať," dodal.

Teraz bude prebiehať predovšetkým diskusia a príprava prípadnej legislatívy, takže Američania sa protinárazového systému v povinnej výbave dočkajú až o pár rokov. V Európe však majú aspoň automobilky motiváciu ho začať montovať kvôli prísnejšiemu hodnoteniu nárazových testov, kde dokáže protikolízny systém priniesť plusové body.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY