vytisknout velikost písma Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Systém, ktorý vie núdzovo zabrzdiť auto pred prekážkou a tým zabrániť nehode alebo aspoň znížiť jej následky, by sa mohol čoskoro stať povinnou výbavou. Volá po tom americká Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročne tieto systémy zachránia 1700 životov a zabránia pol miliónu vážnych zranení.

Protikolízny systém má zabrániť predovšetkým nárazom zozadu. NTSB kritizuje predstaviteľa NHTSA (sleduje bezpečnosť v doprave a predkladá návrhy reguláciou), že nepodnikol príslušné kroky, aby sa systém dostal aspoň do osobných áut a dodávok.

Podľa NTSB by sa mal prednárazový systém stáť povinnou výbavou. "Za bezpečnostné pásy si tiež nepriplácate," povedal denníku Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. "Nemali by ste tiež priplácať za systém, ktorý vám zabráni havarovať," dodal.

Teraz bude prebiehať predovšetkým diskusia a príprava prípadnej legislatívy, takže Američania sa protinárazového systému v povinnej výbave dočkajú až o pár rokov. V Európe však majú aspoň automobilky motiváciu ho začať montovať kvôli prísnejšiemu hodnoteniu nárazových testov, kde dokáže protikolízny systém priniesť plusové body.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY