vytisknout velikost písma Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Protikolízne systémy sa možno stanú povinnosťou. Teraz ich chcú zaviesť v USA

Systém, ktorý vie núdzovo zabrzdiť auto pred prekážkou a tým zabrániť nehode alebo aspoň znížiť jej následky, by sa mohol čoskoro stať povinnou výbavou. Volá po tom americká Národná rada pre bezpečnosť dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročne tieto systémy zachránia 1700 životov a zabránia pol miliónu vážnych zranení.

Protikolízny systém má zabrániť predovšetkým nárazom zozadu. NTSB kritizuje predstaviteľa NHTSA (sleduje bezpečnosť v doprave a predkladá návrhy reguláciou), že nepodnikol príslušné kroky, aby sa systém dostal aspoň do osobných áut a dodávok.

Podľa NTSB by sa mal prednárazový systém stáť povinnou výbavou. "Za bezpečnostné pásy si tiež nepriplácate," povedal denníku Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. "Nemali by ste tiež priplácať za systém, ktorý vám zabráni havarovať," dodal.

Teraz bude prebiehať predovšetkým diskusia a príprava prípadnej legislatívy, takže Američania sa protinárazového systému v povinnej výbave dočkajú až o pár rokov. V Európe však majú aspoň automobilky motiváciu ho začať montovať kvôli prísnejšiemu hodnoteniu nárazových testov, kde dokáže protikolízny systém priniesť plusové body.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY