vytisknout velikost písma Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Project Titan bude prinajlepšom len systém autonómnej jazdy.
Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Že technologický gigant Apple vstúpi aj na automobilový trh, o tom sa hovorí už niekoľko rokov. Projekt revolučného autonómneho elektromobilu, ktorý by úplne zmenil chápanie osobných áut, dostal označenie Project Titan. Ale posledný zhruba rok a pol sa "titán" zmieta v problémoch a teraz sa zdá, že z neho možno vôbec nič nebude.

Ako pripomína web Engadget, od roku 2015 sa Project Titan otriasol niekoľkokrát v základoch. Odišli kľúčové osobnosti (alebo boli preradené na iné pozície) a z auta vlastnej konštrukcie sa najprv stal projekt na základoch inej automobilky (hovorilo sa o BMW i3), aby neskôr z výroby auta ako takého zišlo. V hre bol údajne systém autonómnej jazdy, ktorý bude fungovať ako aplikácia. Zapojíte "mobil" a ono to pôjde samo.

To všetko sú ale len mediálne špekulácie. Apple projekt oficiálne nekomentuje a vlastne sa k nemu nikdy ani neprihlásil. Teraz sa zdá, že ak sa nezačnú rysovať konkrétne výsledky v priebehu budúceho roka, Apple celý Project Titan stornuje.

Vedenie projektu Titan dostalo ultimátum do konca roka 2017. Do tej doby musí prísť s použiteľným konceptom autonómneho systému, tvrdí Engadget. Niečo podobné ale chystá aj niekoľko ďalších spoločností, z tých technologických predovšetkým Google. A ten je vo vývoji o niekoľko rokov (a miliónov testovacích kilometrov) pred Applom.

Podľa Engadget.com sa najväčším problémom Applu ukázal byť logistický reťazec. Subdodávatelia z automobilového priemyslu údajne nie sú ochotní vyhovieť podmienkam technologického obra a pustiť sa do riskantných investícií. Za úspechmi Applu vo výrobe spotrebnej elektroniky pritom z veľkej časti stojí práve dokonale zvládnutá výroba a logistika u subdodávateľov. Tejto oblasti sa vo svojej predchádzajúcej úlohe venoval súčasný šéf firmy Tim Cook.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY