vytisknout velikost písma Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Project Titan bude prinajlepšom len systém autonómnej jazdy.
Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Že technologický gigant Apple vstúpi aj na automobilový trh, o tom sa hovorí už niekoľko rokov. Projekt revolučného autonómneho elektromobilu, ktorý by úplne zmenil chápanie osobných áut, dostal označenie Project Titan. Ale posledný zhruba rok a pol sa "titán" zmieta v problémoch a teraz sa zdá, že z neho možno vôbec nič nebude.

Ako pripomína web Engadget, od roku 2015 sa Project Titan otriasol niekoľkokrát v základoch. Odišli kľúčové osobnosti (alebo boli preradené na iné pozície) a z auta vlastnej konštrukcie sa najprv stal projekt na základoch inej automobilky (hovorilo sa o BMW i3), aby neskôr z výroby auta ako takého zišlo. V hre bol údajne systém autonómnej jazdy, ktorý bude fungovať ako aplikácia. Zapojíte "mobil" a ono to pôjde samo.

To všetko sú ale len mediálne špekulácie. Apple projekt oficiálne nekomentuje a vlastne sa k nemu nikdy ani neprihlásil. Teraz sa zdá, že ak sa nezačnú rysovať konkrétne výsledky v priebehu budúceho roka, Apple celý Project Titan stornuje.

Vedenie projektu Titan dostalo ultimátum do konca roka 2017. Do tej doby musí prísť s použiteľným konceptom autonómneho systému, tvrdí Engadget. Niečo podobné ale chystá aj niekoľko ďalších spoločností, z tých technologických predovšetkým Google. A ten je vo vývoji o niekoľko rokov (a miliónov testovacích kilometrov) pred Applom.

Podľa Engadget.com sa najväčším problémom Applu ukázal byť logistický reťazec. Subdodávatelia z automobilového priemyslu údajne nie sú ochotní vyhovieť podmienkam technologického obra a pustiť sa do riskantných investícií. Za úspechmi Applu vo výrobe spotrebnej elektroniky pritom z veľkej časti stojí práve dokonale zvládnutá výroba a logistika u subdodávateľov. Tejto oblasti sa vo svojej predchádzajúcej úlohe venoval súčasný šéf firmy Tim Cook.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY