vytisknout velikost písma Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Project Titan bude prinajlepšom len systém autonómnej jazdy.
Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Že technologický gigant Apple vstúpi aj na automobilový trh, o tom sa hovorí už niekoľko rokov. Projekt revolučného autonómneho elektromobilu, ktorý by úplne zmenil chápanie osobných áut, dostal označenie Project Titan. Ale posledný zhruba rok a pol sa "titán" zmieta v problémoch a teraz sa zdá, že z neho možno vôbec nič nebude.

Ako pripomína web Engadget, od roku 2015 sa Project Titan otriasol niekoľkokrát v základoch. Odišli kľúčové osobnosti (alebo boli preradené na iné pozície) a z auta vlastnej konštrukcie sa najprv stal projekt na základoch inej automobilky (hovorilo sa o BMW i3), aby neskôr z výroby auta ako takého zišlo. V hre bol údajne systém autonómnej jazdy, ktorý bude fungovať ako aplikácia. Zapojíte "mobil" a ono to pôjde samo.

To všetko sú ale len mediálne špekulácie. Apple projekt oficiálne nekomentuje a vlastne sa k nemu nikdy ani neprihlásil. Teraz sa zdá, že ak sa nezačnú rysovať konkrétne výsledky v priebehu budúceho roka, Apple celý Project Titan stornuje.

Vedenie projektu Titan dostalo ultimátum do konca roka 2017. Do tej doby musí prísť s použiteľným konceptom autonómneho systému, tvrdí Engadget. Niečo podobné ale chystá aj niekoľko ďalších spoločností, z tých technologických predovšetkým Google. A ten je vo vývoji o niekoľko rokov (a miliónov testovacích kilometrov) pred Applom.

Podľa Engadget.com sa najväčším problémom Applu ukázal byť logistický reťazec. Subdodávatelia z automobilového priemyslu údajne nie sú ochotní vyhovieť podmienkam technologického obra a pustiť sa do riskantných investícií. Za úspechmi Applu vo výrobe spotrebnej elektroniky pritom z veľkej časti stojí práve dokonale zvládnutá výroba a logistika u subdodávateľov. Tejto oblasti sa vo svojej predchádzajúcej úlohe venoval súčasný šéf firmy Tim Cook.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY