vytisknout velikost písma Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Project Titan bude prinajlepšom len systém autonómnej jazdy.
Projekt autonómneho vozidla spoločnosti Apple zrejme mieri do koša

Že technologický gigant Apple vstúpi aj na automobilový trh, o tom sa hovorí už niekoľko rokov. Projekt revolučného autonómneho elektromobilu, ktorý by úplne zmenil chápanie osobných áut, dostal označenie Project Titan. Ale posledný zhruba rok a pol sa "titán" zmieta v problémoch a teraz sa zdá, že z neho možno vôbec nič nebude.

Ako pripomína web Engadget, od roku 2015 sa Project Titan otriasol niekoľkokrát v základoch. Odišli kľúčové osobnosti (alebo boli preradené na iné pozície) a z auta vlastnej konštrukcie sa najprv stal projekt na základoch inej automobilky (hovorilo sa o BMW i3), aby neskôr z výroby auta ako takého zišlo. V hre bol údajne systém autonómnej jazdy, ktorý bude fungovať ako aplikácia. Zapojíte "mobil" a ono to pôjde samo.

To všetko sú ale len mediálne špekulácie. Apple projekt oficiálne nekomentuje a vlastne sa k nemu nikdy ani neprihlásil. Teraz sa zdá, že ak sa nezačnú rysovať konkrétne výsledky v priebehu budúceho roka, Apple celý Project Titan stornuje.

Vedenie projektu Titan dostalo ultimátum do konca roka 2017. Do tej doby musí prísť s použiteľným konceptom autonómneho systému, tvrdí Engadget. Niečo podobné ale chystá aj niekoľko ďalších spoločností, z tých technologických predovšetkým Google. A ten je vo vývoji o niekoľko rokov (a miliónov testovacích kilometrov) pred Applom.

Podľa Engadget.com sa najväčším problémom Applu ukázal byť logistický reťazec. Subdodávatelia z automobilového priemyslu údajne nie sú ochotní vyhovieť podmienkam technologického obra a pustiť sa do riskantných investícií. Za úspechmi Applu vo výrobe spotrebnej elektroniky pritom z veľkej časti stojí práve dokonale zvládnutá výroba a logistika u subdodávateľov. Tejto oblasti sa vo svojej predchádzajúcej úlohe venoval súčasný šéf firmy Tim Cook.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY