vytisknout velikost písma Príval malých SUV na náš trh nemá konca. Dnes dorazil Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross nahrádza v ponuke model C3 Picasso. Vozidlo má spájať MPV a SUV, výroba prebieha v Španielsku. V praxi ide o nafúknutú C3. Aktuálne je k dispozícii päť motorov, budúci rok sa ale ponuka úplne zmení. Najlacnejšia verzia stojí 12-tisíc eur.
Príval malých SUV na náš trh nemá konca. Dnes dorazil Citroën C3 Aircross

Kto chcel praktickejší Citroën C3, ten skôr volil malé MPV C3 Picasso. Lenže ako je známe, v dnešnej dobe segment MPV nie je tak atraktívny ako SUV. Je jedno, o akej konkrétne veľkosti sa bavíme, zákazníci crossovery dlhodobo kupujú čím ďalej viac a automobilky tomu idú logicky naproti. Keď sa teda Citroën pred tromi rokmi rozmýšľal, čím nahradiť malé Picasso, voľba padla práve na crossover. Tak vznikol model C3 Aircross, ktorý bol v utorok oficiálne uvedený na český a slovenský trh.

Nový Citroën je technicky príbuzný s Opelom Crossland X a zároveň je to jeden z mnohých crossoverov, ktoré v poslednom čase dorazili na náš trh. Okrem spomínaného Opelu môžeme menovať napríklad Kiu Stonic, Hyundai Kona, Seat Arona a alebo tiež prémiový Jaguar E-Pace. Zdá sa, že príval SUV len tak neskončí. Napríkld už preto, že na rovnakom základe ešte vznikne nový Peugeot 2008.

citroen-c3-aircross-1.jpg

Citroën C3 Aircross je dlhý 4154 mm, široký 1756 mm a vysoký 1640 mm. Jeho rázvor náprav činí 2604 mm. Pre porovnanie, klasická C3 je kratšia o približne 16 cm, je tiež o 7 mm užšia a bezmála o 17 cm nižšia. Inak ale od súčasnej C3 prevzal Aircross veľa najrôznejších prvkov. Podobný je dizajn, usporiadanie interiéru, aj snaha ponúknuť čo najväčšie možnosti individualizácie.

Základom je osem farieb karosérie, k dispozícii sú tri farby strechy a tiež štyri farebné pakety zahŕňajúce odlišné odtiene pre strešné lyžiny, rámčeky predných svetiel, spätné zrkadlá a nálepku cez zadný stĺpik. Dohromady to dáva 85 rôznych farebných kombinácií.

Odvezie až 2,4 m dlhú vec

Francúzska novinka sľubuje praktický a priestranný interiér. Štandardom pre všetky výbavy je dvojité dno v kufri a nechýbajú ani zadné sedačky posuvné v rozsahu 15 cm. Tie získate bez príplatku v najvyššej výbave Shine, v rámci paketu Family zahŕňajúcej ešte sklopné operadlo spolujazdca je ich možné dokúpiť aj k prostrednej výbave Feel.

citroenc3_09.jpgcitroenc3_10.jpg

Základný objem batožinového priestoru je 410 litrov, s posuvnými sedadlami presunutými úplne dopredu to je 520 litrov. Po sklopení zadných operadiel dostanete maximálnych 1286 litrov. Ak vozidlo bude mať vo výbave aj sklopné operadlo spolujazdca, potom zvládne odviezť predmet dlhý až 2,4 m.

Rovnako ako pri klasickej C3 si aj tu môžete vybrať medzi základnými a štyrmi príplatkovými variantmi interiéru. Jeho usporiadanie verne kopíruje menší hatchback, objavujú sa tu ale prvky známe napríklad z našej dlhodobo testovanej 2008. Ako napríklad ovládač systému Grip Control alebo čudne tvarované madlo ručnej brzdy. S priestorom je na tom však francúzska novinka určite lepšie ako dosluhujúci Peugeot. Zamrzí iba prehnane vysoký posed, kvôli ktorému je minimálne vpredu prekvapivo málo miesta nad hlavou.

Zatiaľ päť motorizácií

Na úvod Citroën pripravil päť motorizácií. Ich základné parametre si môžete pozrieť v priloženej tabuľke. Zážihovú jednotku zastupuje trojvalec 1.2 PureTech, v prípade dieselu to je známy štvorvalec 1.6 BlueHDi. Táto ponuka je ale iba dočasná. Budúci rok sa spolu s nástupom prísnejšej normy Euro úplne zmení a koncern PSA nasadí úplne nové motory. Diesely budú mať objem 1,5 litra, pre benzínové jednotky s priamym vstrekovaním paliva sa počíta s prítomnosťou filtra pevných častíc. Štandardom je manuálna prevodovka, iba výkonnejší zážihový trojvalec môžete doplniť o šesťstupňový automat Aisin.

1.2 PureTech 82 1.2 PureTech 110 (EAT6) 1.6 BlueHDi 100 1.6 BlueHDi 120
Max. výkon (kW/k) 60/82 81/110 73/99 88/120
Vrchol krútiaceho momentu (Nm) 118 205 254 300
Najvyššia rýchlosť (km/h) 165 185 (183) 175 183
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,0 10,2 (10,6) 11,5 9,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1 4,9 (6,5) 3,9 4,0

Nový Aircross je jedno z tých SUV, ktoré nemôžu mať pohon všetkých kolies. Drobnú náhradu predstavuje systém Grip Control. Za ten sa ale vždy pripláca. Vo výbave Feel je to približne 700 eur, vo vyššej variante Shine o 150 eur menej. Ako bonus potom dostanete asistent pre zjazd prudkých svahov. A keď už budete pri tom priplácaní, môžete si dokúpiť aj sadu asistentov zahŕňajúcu samočinné núdzové brzdenie, automatické diaľkové svetlomety alebo sledovanie bdelosti vodiča. Kameru pre zhotovovanie videa z jazdy, na ktorej bol postavený celý marketing okolo novej C3, zatiaľ Aircross neponúka, časom sa ale objaví aj v tomto modeli.

Nebude kradnúť zákazníkov C3?

Pretože sa aktuálna generácia Citroënu C3 tiež chcela priblížiť crossoverom, je Aircross vlastne svojmu menšiemu súrodencovi celkom podobný a teoreticky by mu mohol kradnúť zákazníkov. Aj samotná automobilka to predpokladá, nemalo by však ísť o nič dramatické.

S Citroënom C3 Aircross sme sa počas tlačovej konferencie aj odviezli, ale prechádzka to bola natoľko krátka, že z nej veľa usúdiť nemôžeme. Pocitovo nie je Aircross tak mäkký ako klasická C3, s testovaným trojvalcom spojeným s automatom to rozhodne nie je žiadny rýchlik a v riadení necítite takmer nič. Na bežné cestovanie by to však mohol byť dobrý spoločník. Uvidíme, čo ukáže štandardný redakčný test.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY