vytisknout velikost písma Pripravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Volvo robilo s príchodom novej XC90 veľmi veľké divadlo, takže sa skoro zabudlo, že v podstate rovnako na tom bolo aj Audi a jeho Q7. Kto bude z týchto dvoch nových súperov lepší?
Pripravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
Zoznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogaléria

O tom, že Volvo XC90 druhej generácie prichádza na trh, respektíve dnes už prišlo, vie snáď úplne každý. Svetová premiéra prebehla pred rokom a ešte o rok skôr predchádzalo postupné odhaľovanie pomocou konceptov. Po dvojročnej masáži a nejakom mesiaci navyše sa konečne táto švédska "nová éra" dostala aj do našej redakcie. A to v prevedení D5 AWD (225 k) s výbavou Inscription.

Lenže prakticky v rovnakom čase ako nové Volvo XC90 dorazilo na trh aj Audi Q7. Aj tento model bol vo svojej prvej generácii v predaji dosť dlho a aj na ňom si dala automobilka dosť záležať. Len to toľko nekričala do sveta. Aj keď predtým zrejme o priameho súpera nešlo, pri týchto nových generáciach sa dá dosť dobre predpokladať, že si po krku pôjdu. A tak sme ich rovno postavili proti sebe, aby sme si urobili jasno v tom, kto je v čom lepší.

Audi Q7 dorazilo do testu vo verzii 3.0 TDI quattro (272 k) a s bohatou nadštandardnou výbavou. Hneď na začiatku testu sa tak objavujú prvé dva zásadné rozdiely. Volvo XC90 je lacnejšie, lenže Audi Q7 naproti tomu ponúkne šesťvalec, ktorý je výkonnejší a celkovo je tiež samozrejme o poznanie rýchlejšie. No, bude to ešte celkom zamotané.

Obe autá máme stále v redakcii, takže neváhajte klásť svoje prípadné otázky a námety. Nižšie nasledujú prvé stručné dojmy.

  • Volvo XC90 vyzerá ako oveľa väčšie auto, respektíve Audi Q7 vyzerá oveľa viac ako kombi.
  • Obe autá dorazila v sedemmiestnej verzii, ako použiteľnejšia sa zdá tretia rada vo Volve.
  • Lenže Volvo stráca body nešikovným vyklápaním tretej rady, kedy nemáte operadlá za čo chytiť. U Audi to vyriešili elektrickým ovládaním.
  • Interiér Volva vyzerá naozaj pekne, Audi je také viac strohé.
  • Na druhú stranu ovládanie v Audi je pre vodiča oveľa lepšie. Tablet vo Volve je fajn, lenže rýchlo sa v jeho funkciách stratíte. Otočný ovládač MMI je užívateľsky omnoho prívetivejší.
  • Q7 ponúka väčší dojazd. Keď sme auto preberali, svietilo na palubnej počítači približne tisíc kilometrov. Volvo XC90 ukazovalo hodnotu približne o 300 km nižšiu.
  • Absenciu dvoch valcov vo Volve je cítiť. Nielen na dynamike, ale aj na zvuku. Šesťvalec proste má niečo do seba. Inak sú obaja súperi výborne odhlučnení.
  • Každý automobil má svoju zaujímavosť. Volvo napríklad ponúka asistent pre jazdu v kolóne. Veľmi si ho ale neužijete, pretože auto potrebuje na oboch stranách čiary, inak sa tento asistent neaktivuje. Nesmiete tiež ísť viac ako 50 km/h. Audi pre zmenu ponúka systém riadenia všetkých kolies. Manévrovateľnosť je vďaka tomu vynikajúca. 

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY