vytisknout velikost písma Pripravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Volvo robilo s príchodom novej XC90 veľmi veľké divadlo, takže sa skoro zabudlo, že v podstate rovnako na tom bolo aj Audi a jeho Q7. Kto bude z týchto dvoch nových súperov lepší?
Pripravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
Zoznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogaléria

O tom, že Volvo XC90 druhej generácie prichádza na trh, respektíve dnes už prišlo, vie snáď úplne každý. Svetová premiéra prebehla pred rokom a ešte o rok skôr predchádzalo postupné odhaľovanie pomocou konceptov. Po dvojročnej masáži a nejakom mesiaci navyše sa konečne táto švédska "nová éra" dostala aj do našej redakcie. A to v prevedení D5 AWD (225 k) s výbavou Inscription.

Lenže prakticky v rovnakom čase ako nové Volvo XC90 dorazilo na trh aj Audi Q7. Aj tento model bol vo svojej prvej generácii v predaji dosť dlho a aj na ňom si dala automobilka dosť záležať. Len to toľko nekričala do sveta. Aj keď predtým zrejme o priameho súpera nešlo, pri týchto nových generáciach sa dá dosť dobre predpokladať, že si po krku pôjdu. A tak sme ich rovno postavili proti sebe, aby sme si urobili jasno v tom, kto je v čom lepší.

Audi Q7 dorazilo do testu vo verzii 3.0 TDI quattro (272 k) a s bohatou nadštandardnou výbavou. Hneď na začiatku testu sa tak objavujú prvé dva zásadné rozdiely. Volvo XC90 je lacnejšie, lenže Audi Q7 naproti tomu ponúkne šesťvalec, ktorý je výkonnejší a celkovo je tiež samozrejme o poznanie rýchlejšie. No, bude to ešte celkom zamotané.

Obe autá máme stále v redakcii, takže neváhajte klásť svoje prípadné otázky a námety. Nižšie nasledujú prvé stručné dojmy.

  • Volvo XC90 vyzerá ako oveľa väčšie auto, respektíve Audi Q7 vyzerá oveľa viac ako kombi.
  • Obe autá dorazila v sedemmiestnej verzii, ako použiteľnejšia sa zdá tretia rada vo Volve.
  • Lenže Volvo stráca body nešikovným vyklápaním tretej rady, kedy nemáte operadlá za čo chytiť. U Audi to vyriešili elektrickým ovládaním.
  • Interiér Volva vyzerá naozaj pekne, Audi je také viac strohé.
  • Na druhú stranu ovládanie v Audi je pre vodiča oveľa lepšie. Tablet vo Volve je fajn, lenže rýchlo sa v jeho funkciách stratíte. Otočný ovládač MMI je užívateľsky omnoho prívetivejší.
  • Q7 ponúka väčší dojazd. Keď sme auto preberali, svietilo na palubnej počítači približne tisíc kilometrov. Volvo XC90 ukazovalo hodnotu približne o 300 km nižšiu.
  • Absenciu dvoch valcov vo Volve je cítiť. Nielen na dynamike, ale aj na zvuku. Šesťvalec proste má niečo do seba. Inak sú obaja súperi výborne odhlučnení.
  • Každý automobil má svoju zaujímavosť. Volvo napríklad ponúka asistent pre jazdu v kolóne. Veľmi si ho ale neužijete, pretože auto potrebuje na oboch stranách čiary, inak sa tento asistent neaktivuje. Nesmiete tiež ísť viac ako 50 km/h. Audi pre zmenu ponúka systém riadenia všetkých kolies. Manévrovateľnosť je vďaka tomu vynikajúca. 

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY