vytisknout velikost písma Pripravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Volvo robilo s príchodom novej XC90 veľmi veľké divadlo, takže sa skoro zabudlo, že v podstate rovnako na tom bolo aj Audi a jeho Q7. Kto bude z týchto dvoch nových súperov lepší?
Pripravujeme: Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
Zoznam kapitol
  1. Volvo XC90 D5 AWD vs. Audi Q7 3.0 TDI quattro
  2. Fotogaléria

O tom, že Volvo XC90 druhej generácie prichádza na trh, respektíve dnes už prišlo, vie snáď úplne každý. Svetová premiéra prebehla pred rokom a ešte o rok skôr predchádzalo postupné odhaľovanie pomocou konceptov. Po dvojročnej masáži a nejakom mesiaci navyše sa konečne táto švédska "nová éra" dostala aj do našej redakcie. A to v prevedení D5 AWD (225 k) s výbavou Inscription.

Lenže prakticky v rovnakom čase ako nové Volvo XC90 dorazilo na trh aj Audi Q7. Aj tento model bol vo svojej prvej generácii v predaji dosť dlho a aj na ňom si dala automobilka dosť záležať. Len to toľko nekričala do sveta. Aj keď predtým zrejme o priameho súpera nešlo, pri týchto nových generáciach sa dá dosť dobre predpokladať, že si po krku pôjdu. A tak sme ich rovno postavili proti sebe, aby sme si urobili jasno v tom, kto je v čom lepší.

Audi Q7 dorazilo do testu vo verzii 3.0 TDI quattro (272 k) a s bohatou nadštandardnou výbavou. Hneď na začiatku testu sa tak objavujú prvé dva zásadné rozdiely. Volvo XC90 je lacnejšie, lenže Audi Q7 naproti tomu ponúkne šesťvalec, ktorý je výkonnejší a celkovo je tiež samozrejme o poznanie rýchlejšie. No, bude to ešte celkom zamotané.

Obe autá máme stále v redakcii, takže neváhajte klásť svoje prípadné otázky a námety. Nižšie nasledujú prvé stručné dojmy.

  • Volvo XC90 vyzerá ako oveľa väčšie auto, respektíve Audi Q7 vyzerá oveľa viac ako kombi.
  • Obe autá dorazila v sedemmiestnej verzii, ako použiteľnejšia sa zdá tretia rada vo Volve.
  • Lenže Volvo stráca body nešikovným vyklápaním tretej rady, kedy nemáte operadlá za čo chytiť. U Audi to vyriešili elektrickým ovládaním.
  • Interiér Volva vyzerá naozaj pekne, Audi je také viac strohé.
  • Na druhú stranu ovládanie v Audi je pre vodiča oveľa lepšie. Tablet vo Volve je fajn, lenže rýchlo sa v jeho funkciách stratíte. Otočný ovládač MMI je užívateľsky omnoho prívetivejší.
  • Q7 ponúka väčší dojazd. Keď sme auto preberali, svietilo na palubnej počítači približne tisíc kilometrov. Volvo XC90 ukazovalo hodnotu približne o 300 km nižšiu.
  • Absenciu dvoch valcov vo Volve je cítiť. Nielen na dynamike, ale aj na zvuku. Šesťvalec proste má niečo do seba. Inak sú obaja súperi výborne odhlučnení.
  • Každý automobil má svoju zaujímavosť. Volvo napríklad ponúka asistent pre jazdu v kolóne. Veľmi si ho ale neužijete, pretože auto potrebuje na oboch stranách čiary, inak sa tento asistent neaktivuje. Nesmiete tiež ísť viac ako 50 km/h. Audi pre zmenu ponúka systém riadenia všetkých kolies. Manévrovateľnosť je vďaka tomu vynikajúca. 

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY