vytisknout velikost písma Pripravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Čo vás zaujíma?

Krátko po prvom zoznámení v Hamburgu máme príležitosť prejsť sa novou zvýšenou Octaviou aj po dôverne známych cestách.
Pripravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Čo vás zaujíma?
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogaléria

Nová Škoda Octavia Scout sa na AutoRevue.cz už objavila, začiatkom júla sme s ňou jazdili na medzinárodnej prezentácii pre zástupcov médií. Teraz máme prvú príležitosť otestovať Scout aj v domácom prostredí - a samozrejme sa vás opýtať, či sa máme v redakčnom teste zamerať na niečo konkrétne.

Škoda Octavia Scout 23.jpgŠkoda Octavia Scout 5.jpgŠkoda Octavia Scout 6.jpgŠkoda Octavia Scout 8.jpgŠkoda Octavia Scout 10.jpgŠkoda Octavia Scout 24.jpg
Testovaná Octavia Scout je lakovaná modrým odtieňom, ktorému Škoda hovorí Denim Blue

Na úvod sme si vybrali motorizáciu, ktorá sa nám pri prvej jazde zdala najatraktívnejšia: 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 koní). Táto verzia sa dodáva výhradne s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies, ktorý zabezpečuje piata generácia spojky Haldex.

Auto má síce rovnakú farbu ako to, ktoré ste videli na fotkách z Hamburgu, ale registračná značka ukazuje, že sa jedná o iný kus. Má tiež odlišný vzor kolies a látkové čalúnenie sedadiel. Inak sa však na výbave nešetrilo, o čom svedčí prítomnosť panoramatického strešného okna, bezkľúčového odomykania dverí alebo adaptívneho tempomatu.

Tradične ponúkame niekoľko stručných dojmov a fotografií z prvých najazdených kilometrov. Octavia Scout s nami bude až do budúceho štvrtka. Ak vás na nej zaujíma niečo konkrétne, napíšte nám do diskusie pod článkom a my sa pokúsime v redakčnom teste odpovedať. Ale to už predsa poznáte...

Škoda Octavia Scout 18.jpgŠkoda Octavia Scout 19.jpgŠkoda Octavia Scout 11.jpg
„Simply clever“ detaily: popolník vo dverách u spolujezdca a držiak na smartfón
  • Vyzerá dobre! Snáď až na ten pochybný striebristý plast. Zvýšený postoj aj čierne lemy blatníkov Scoutu pristanú. Naživo sa nám páči viac ako na fotkách
  • Motor 1.8 TSI sa pod záťažou prejavuje zvláštnym a nečakaným náznakom mechanickej hrubosti. Zatiaľ sme sa nerozhodli, či sa nám to páči, alebo nám to vadí
  • Rovnako ako iné Octavie nie je ani Scout úplne tiché auto. Na diaľnici pôsobí paradoxne tichším dojmom než v nižších rýchlostiach, kedy vnímate jednotlivé ruchy oddelene
  • Oproti bežnej Octavii je Scout mäkší v kolenách, čo ale berieme ako pozitívum - vďaka tomu je komfortnejší a pritom sa stále výborne ovláda aj v ostrom tempe
  • O kvalitách podvozku svedčí jeho správanie na poľných cestách. Prešli sme pár tých, ktoré dobre poznáme, a Scout sa nimi pretiahol s istotou a ladnosťou súťažného špeciálu v šotolinovej špecifikácii. Teda skoro. Žiadne nadskakovanie, žiadne prepérovanie na dorazy. Toto je skutočne paráda!
  • Pri rozjazdoch by Haldex mohol byť aj akčnejší, na klzkom povrchu ale rýchlo chápe, čo sa deje. Skôr než o trakciu sme sa na jednom horšom úseku báli o predný nárazník
  • V kufri testovaný Scout dokazuje, že je pravá Škodovka: má sadu sieťok pre upevnenie nákladu a tiež gumovú rohož, na ktorú môžete odložiť zablatené pohorky, krvácajúcu zverinu či iné výsledky svojich outdoorových aktivít
  • Keď zastavíte a vypnete zapaľovanie, objaví sa na displeji navigácie pripomenutie: Nezabudnite si mobilný telefón. Hlúposť, ale poteší.
Škoda Octavia Scout 4.jpgŠkoda Octavia Scout 25.jpgŠkoda Octavia Scout 3.jpg
Škoda Octavia Scout 15.jpgŠkoda Octavia Scout 14.jpgŠkoda Octavia Scout 17.jpg
Motor 1.8 TSI sa dodává s DSG; z Octavie RS si Scout požičal prepínač jazdných režimov
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY