vytisknout velikost písma Pripravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Čo vás zaujíma?

Krátko po prvom zoznámení v Hamburgu máme príležitosť prejsť sa novou zvýšenou Octaviou aj po dôverne známych cestách.
Pripravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Čo vás zaujíma?
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogaléria

Nová Škoda Octavia Scout sa na AutoRevue.cz už objavila, začiatkom júla sme s ňou jazdili na medzinárodnej prezentácii pre zástupcov médií. Teraz máme prvú príležitosť otestovať Scout aj v domácom prostredí - a samozrejme sa vás opýtať, či sa máme v redakčnom teste zamerať na niečo konkrétne.

Škoda Octavia Scout 23.jpgŠkoda Octavia Scout 5.jpgŠkoda Octavia Scout 6.jpgŠkoda Octavia Scout 8.jpgŠkoda Octavia Scout 10.jpgŠkoda Octavia Scout 24.jpg
Testovaná Octavia Scout je lakovaná modrým odtieňom, ktorému Škoda hovorí Denim Blue

Na úvod sme si vybrali motorizáciu, ktorá sa nám pri prvej jazde zdala najatraktívnejšia: 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 koní). Táto verzia sa dodáva výhradne s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies, ktorý zabezpečuje piata generácia spojky Haldex.

Auto má síce rovnakú farbu ako to, ktoré ste videli na fotkách z Hamburgu, ale registračná značka ukazuje, že sa jedná o iný kus. Má tiež odlišný vzor kolies a látkové čalúnenie sedadiel. Inak sa však na výbave nešetrilo, o čom svedčí prítomnosť panoramatického strešného okna, bezkľúčového odomykania dverí alebo adaptívneho tempomatu.

Tradične ponúkame niekoľko stručných dojmov a fotografií z prvých najazdených kilometrov. Octavia Scout s nami bude až do budúceho štvrtka. Ak vás na nej zaujíma niečo konkrétne, napíšte nám do diskusie pod článkom a my sa pokúsime v redakčnom teste odpovedať. Ale to už predsa poznáte...

Škoda Octavia Scout 18.jpgŠkoda Octavia Scout 19.jpgŠkoda Octavia Scout 11.jpg
„Simply clever“ detaily: popolník vo dverách u spolujezdca a držiak na smartfón
  • Vyzerá dobre! Snáď až na ten pochybný striebristý plast. Zvýšený postoj aj čierne lemy blatníkov Scoutu pristanú. Naživo sa nám páči viac ako na fotkách
  • Motor 1.8 TSI sa pod záťažou prejavuje zvláštnym a nečakaným náznakom mechanickej hrubosti. Zatiaľ sme sa nerozhodli, či sa nám to páči, alebo nám to vadí
  • Rovnako ako iné Octavie nie je ani Scout úplne tiché auto. Na diaľnici pôsobí paradoxne tichším dojmom než v nižších rýchlostiach, kedy vnímate jednotlivé ruchy oddelene
  • Oproti bežnej Octavii je Scout mäkší v kolenách, čo ale berieme ako pozitívum - vďaka tomu je komfortnejší a pritom sa stále výborne ovláda aj v ostrom tempe
  • O kvalitách podvozku svedčí jeho správanie na poľných cestách. Prešli sme pár tých, ktoré dobre poznáme, a Scout sa nimi pretiahol s istotou a ladnosťou súťažného špeciálu v šotolinovej špecifikácii. Teda skoro. Žiadne nadskakovanie, žiadne prepérovanie na dorazy. Toto je skutočne paráda!
  • Pri rozjazdoch by Haldex mohol byť aj akčnejší, na klzkom povrchu ale rýchlo chápe, čo sa deje. Skôr než o trakciu sme sa na jednom horšom úseku báli o predný nárazník
  • V kufri testovaný Scout dokazuje, že je pravá Škodovka: má sadu sieťok pre upevnenie nákladu a tiež gumovú rohož, na ktorú môžete odložiť zablatené pohorky, krvácajúcu zverinu či iné výsledky svojich outdoorových aktivít
  • Keď zastavíte a vypnete zapaľovanie, objaví sa na displeji navigácie pripomenutie: Nezabudnite si mobilný telefón. Hlúposť, ale poteší.
Škoda Octavia Scout 4.jpgŠkoda Octavia Scout 25.jpgŠkoda Octavia Scout 3.jpg
Škoda Octavia Scout 15.jpgŠkoda Octavia Scout 14.jpgŠkoda Octavia Scout 17.jpg
Motor 1.8 TSI sa dodává s DSG; z Octavie RS si Scout požičal prepínač jazdných režimov
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY