vytisknout velikost písma Pripravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Čo vás zaujíma?

Krátko po prvom zoznámení v Hamburgu máme príležitosť prejsť sa novou zvýšenou Octaviou aj po dôverne známych cestách.
Pripravujeme test Škody Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4. Čo vás zaujíma?
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4
  2. Škoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG 4x4: Fotogaléria

Nová Škoda Octavia Scout sa na AutoRevue.cz už objavila, začiatkom júla sme s ňou jazdili na medzinárodnej prezentácii pre zástupcov médií. Teraz máme prvú príležitosť otestovať Scout aj v domácom prostredí - a samozrejme sa vás opýtať, či sa máme v redakčnom teste zamerať na niečo konkrétne.

Škoda Octavia Scout 23.jpgŠkoda Octavia Scout 5.jpgŠkoda Octavia Scout 6.jpgŠkoda Octavia Scout 8.jpgŠkoda Octavia Scout 10.jpgŠkoda Octavia Scout 24.jpg
Testovaná Octavia Scout je lakovaná modrým odtieňom, ktorému Škoda hovorí Denim Blue

Na úvod sme si vybrali motorizáciu, ktorá sa nám pri prvej jazde zdala najatraktívnejšia: 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 koní). Táto verzia sa dodáva výhradne s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies, ktorý zabezpečuje piata generácia spojky Haldex.

Auto má síce rovnakú farbu ako to, ktoré ste videli na fotkách z Hamburgu, ale registračná značka ukazuje, že sa jedná o iný kus. Má tiež odlišný vzor kolies a látkové čalúnenie sedadiel. Inak sa však na výbave nešetrilo, o čom svedčí prítomnosť panoramatického strešného okna, bezkľúčového odomykania dverí alebo adaptívneho tempomatu.

Tradične ponúkame niekoľko stručných dojmov a fotografií z prvých najazdených kilometrov. Octavia Scout s nami bude až do budúceho štvrtka. Ak vás na nej zaujíma niečo konkrétne, napíšte nám do diskusie pod článkom a my sa pokúsime v redakčnom teste odpovedať. Ale to už predsa poznáte...

Škoda Octavia Scout 18.jpgŠkoda Octavia Scout 19.jpgŠkoda Octavia Scout 11.jpg
„Simply clever“ detaily: popolník vo dverách u spolujezdca a držiak na smartfón
  • Vyzerá dobre! Snáď až na ten pochybný striebristý plast. Zvýšený postoj aj čierne lemy blatníkov Scoutu pristanú. Naživo sa nám páči viac ako na fotkách
  • Motor 1.8 TSI sa pod záťažou prejavuje zvláštnym a nečakaným náznakom mechanickej hrubosti. Zatiaľ sme sa nerozhodli, či sa nám to páči, alebo nám to vadí
  • Rovnako ako iné Octavie nie je ani Scout úplne tiché auto. Na diaľnici pôsobí paradoxne tichším dojmom než v nižších rýchlostiach, kedy vnímate jednotlivé ruchy oddelene
  • Oproti bežnej Octavii je Scout mäkší v kolenách, čo ale berieme ako pozitívum - vďaka tomu je komfortnejší a pritom sa stále výborne ovláda aj v ostrom tempe
  • O kvalitách podvozku svedčí jeho správanie na poľných cestách. Prešli sme pár tých, ktoré dobre poznáme, a Scout sa nimi pretiahol s istotou a ladnosťou súťažného špeciálu v šotolinovej špecifikácii. Teda skoro. Žiadne nadskakovanie, žiadne prepérovanie na dorazy. Toto je skutočne paráda!
  • Pri rozjazdoch by Haldex mohol byť aj akčnejší, na klzkom povrchu ale rýchlo chápe, čo sa deje. Skôr než o trakciu sme sa na jednom horšom úseku báli o predný nárazník
  • V kufri testovaný Scout dokazuje, že je pravá Škodovka: má sadu sieťok pre upevnenie nákladu a tiež gumovú rohož, na ktorú môžete odložiť zablatené pohorky, krvácajúcu zverinu či iné výsledky svojich outdoorových aktivít
  • Keď zastavíte a vypnete zapaľovanie, objaví sa na displeji navigácie pripomenutie: Nezabudnite si mobilný telefón. Hlúposť, ale poteší.
Škoda Octavia Scout 4.jpgŠkoda Octavia Scout 25.jpgŠkoda Octavia Scout 3.jpg
Škoda Octavia Scout 15.jpgŠkoda Octavia Scout 14.jpgŠkoda Octavia Scout 17.jpg
Motor 1.8 TSI sa dodává s DSG; z Octavie RS si Scout požičal prepínač jazdných režimov
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY