vytisknout velikost písma Pripravujeme test Renaultu Talisman 1.6 dCi EDC

Tento týždeň nám robí v redakcii spoločnosť vrcholná verzia Renaultu Talisman s cenou od 36-tisíc eur. Ako funguje?
Pripravujeme test Renaultu Talisman 1.6 dCi EDC

Po nedávnom Renaulte Mégane nám do redakcie zavítala ďalšia novinka tejto francúzskej značky. Tentokrát prišiel rad na Talisman, ktorý má ambície ukradnúť zákazníkov ťažkým konkurentom z kategórie strednej triedy. Čo všetko k tomu chce použiť, to celkom dobre ukazuje testovaný exemplár.

Ten totiž prišiel v tej vôbec najdrahšej verzii, akú si môžete pri tomto modeli zaobstarať. Reč je o motore 1.6 dCi s výkonom 118 kW (160 k), ktorý je vždy spojený s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC a ktorý je navyše v našom prípade doplnený o výbavu Initiale Paris. To preložené znamená, že testujeme Talisman s cenou začínajúcou na sume 36-tisíc eur.

_DSC0622.jpg_DSC0626.jpg_DSC0628.jpg
Nový Talisman je veľké a dizajnovo veľmi podarené auto. Testovaný exemplár ale prekročil miliónovú hranicu. Na tejto cenovej úrovni to bude mať veľmi ťažké

Už teraz asi tušíte, kde bude mať Talisman v segmente strednej triedy istú slabinu. Predsa len vrcholný naftový motor s výkonom 118 kW (160 k) nebude každému stačiť. Aj cena je celkom odvážna, pretože za podobné peniaze si môžete kúpiť napríklad Škodu Superb s motorom s výkonom 140 kW (190 k), s automatom a taktiež s vrcholnou výbavou Laurin & Klement. Ale túto tému si necháme na neskorší test.

Výbava Initiale Paris zahŕňa naozaj veľa rôznych prvkov. K dispozícii napríklad máme kožené sedadlá vybavené masážou, veľké opierky hlavy, samozrejme nemôže chýbať veľký displej, adaptívny tempomat, head-up displej, veľa rôznych asistentov a tak ďalej. Podvozok navyše používa nastaviteľné tlmiče a tým vôbec najzaujímavejším systémom je riadenie zadnej nápravy, ktoré u konkurentov nenájdete.

_DSC0588.jpg_DSC0589.jpg_DSC0591.jpg
Systém 4Control veľmi vylepšuje jazdné vlastnosti, ale podobne ako Mégane, ak stretne rozbitú cestu, začne mať problémy

Príplatkov v tejto výbave už veľa nie je, ale niekoľko sa ich nájde a niekoľko ich má aj testovaný exemplár. Za 600 eur si zaobstaráte metalický lak, 500 eur aktívny parkovací asistent doplnený o cúvaciu kameru a parkovacie senzory strážiaca celý priestor okolo auta, na 350 eur vyjde otváranie kufra mávnutím nohy pod nárazníkom, ďalších 130 eur stojí sledovanie mŕtveho uhla a za panoramatické strešné okno (to na aute nemáme) by ste zaplatili 800 eur. Takže testujeme Renault s obstarávacou cenou cez 36-tisíc eur.

Nižšie nasledujú bezprostredné prvé dojmy, prípadné postrehy, námety a otázky môžete ako vždy smerovať do diskusie.

  • Talizman je na pohľad veľmi pekné auto. Kombinácia rozmerov, zaujímavej siluety a pekných detailov z neho robia skoro až reprezentatívne vozidlo.
  • Interiér, ako už to tak chodí, nevyzerá tak luxusne ako na oficiálnych fotkách. Je tu mnoho prvkov spoločných s menším Méganom, ale na druhú stranu tiež veľmi vydarených vecí. Napríklad veľmi pohodlné sedačky a príjemný volant. Ani spracovanie nevyzerá vôbec zle.
  • Vzadu je miesta dosť. Pred kolenami budete mať solídne rezervu, pre hlavu ponúkne Talisman viac než napríklad Superb alebo Passat.
  • Príplatok za bezdotykové otváranie kufra je zaujímavý predovšetkým kvôli tomu, že nedostanete klasické elektrické ovládanie. Na mávnutie nohou sa iba odistí zámok a zvyšok obstarajú pružiny. Už niekoľkokrát sa tak počas dvoch dní testu stalo, že sa batožinový priestor iba odistil, ale neotvoril.
  • Naftová tisícšesťstovka ide veľmi solídne. Príjemne svižná je reakcia na plyn (keď práve nemáte nastavený ekologický režim jazdy) a Talisman zvládne aj vyššie diaľničné rýchlosti. Lenže problém je, že konkurencia vie ponúknuť silnejšie a o dynamickejšie motory a ani si za ne nemusíte toľko priplácať.
  • Prevodovka má isté rezervy. Občas chvíľu váha, než vyberie konkrétny rýchlostný stupeň.
  • Systém riadenia zadnej nápravy vyžaduje zvyk, ale v praxi veľa vylepšuje jazdné vlastnosti. Talisman napríklad na mokrej ceste (alebo pri rýchlej jazde) oveľa lepšie vzdoruje nedotáčavosti. V meste je auto vzhľadom k svojim rozmerom tiež veľmi obratné.
  • Podvozok je pohodlný, ale má rovnaké problémy, ako Mégane. Nie je schopný pochytať nerovnosti (to ale napríklad Passat tiež nie), lenže auto na nich tiež dosť znervózni. Nie toľko, ako Mégane, ale nedá sa povedať, že by Talisman prechádzal nerovnú cestu s nekonečným nadhľadom.
  • Uvidíme, čo prinesú ďalšie kilometre. Talisman robí zatiaľ dojem zaujímavej alternatívy k zavedeným konkurentom. Lenže celkom úprimne, za 36-tisíc eur si môžete kúpiť objektívne lepšie auto.
_DSC0625.jpg_DSC0627.jpg_DSC0629.jpg_DSC0621.jpg_DSC0551.jpg_DSC0585.jpg_DSC0593.jpg_DSC0595.jpg_DSC0596.jpg_DSC0597.jpg_DSC0598.jpg_DSC0599.jpg_DSC0600.jpg_DSC0601.jpg_DSC0602.jpg_DSC0603.jpg_DSC0604.jpg_DSC0605.jpg_DSC0608.jpg_DSC0613.jpg_DSC0611.jpg_DSC0612.jpg_DSC0614.jpg_DSC0616.jpg_DSC0617.jpg_DSC0624.jpg_DSC0623.jpg_DSC0618.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY