vytisknout velikost písma Pripravujeme test nového BMW X1 xDrive20d (F48)

Tento týždeň nám robí v redakcii spoločnosť nová generácia BMW X1, ktorá sa v porovnaní s tou predchádzajúcou zmenila viac než radikálne.
Pripravujeme test nového BMW X1 xDrive20d (F48)

Urobiť väčší medzigeneračný rozdiel už snáď ani nie je možné. Zatiaľ čo predchádzajúca (prvá) generácia BMW X1 pracovala so stále hnanou zadnou nápravou (ako sme tomu boli pri mníchovských modelov zvyknutí), pričom pod kapotou sa objavoval aj šesťvalcový motor, novinka je kompletne prepracovaná. Stojí na novej modulárnej platforme, vďaka ktorej sa koncepcia druhej generácie radikálne mení.

Rovnako ako pri mnohých iných modeloch (napríklad 2 Active Tourer) tu poslúžila ako základ platforma UKL, čo znamená motor umiestnený vpredu naprieč, stále hnanú prednú nápravu, ku ktorej je prípadne medzinápravová spojkou pripájaná zadná náprava. To je tiež náš prípad. Doba sa od príchodu prvej generácie X1 veľmi zmenila, takže už nič väčšieho než dvojlitrový štvorvalec pod kapotou nehľadajte. Časom navyše príde dnes už celkom známy preplňovaný trojvalec s objemom 1,5 l.

Do testu dorazilo prevedenie xDrive20d, ktoré predstavuje v aktuálnej ponuke naftových variantov prostrednú možnosť. Výkon tohto štvorvalca dosahuje na 140 kW (190 k) a maximum krútiaceho momentu má hodnotu 400 Nm. V praxi by sme mali zvládnuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 7,6 s, vozidlo sa najviac rozbehne na 219 km/h. Motor je doplnený o osemstupňovú automatickú prevodovku.

_DSC0427.jpg_DSC0429.jpg_DSC0431.jpg
Nové BMW X1 kompletne zmenilo svoju koncepciu. Príbuznosť s MPV radu 2 Active Tourer už od pohľadu nezaprie. Testovaná verzia má diesel s výkonom 140 kW (190 k)

Podobne ako to robí napríklad Mercedes, ponúka aj BMW svoju X1 v niekoľkých radoch. Okrem základnej varianty sú k dispozícii prevedenia Advantage, Sport Line, xLine a M Sport. Našim prípadom je verzia Sport Line, ktorá pridá športové sedadlá, športový volant, osemnásťpalcové kolesá, lesklo čierne prvky na karosérii, upravenú masku chladiča a pár vecí typu automatickej klimatizácie navyše.

Testovaná motorizácia štartuje čiastkou 33 490 eur v najdostupnejším základnom prevedení, za prevedenie Sport Line zaplatíte 38 390 eur.
Tak ako vždy nasledujú prvé bezprostredné dojmy a priestor pre vaše otázky. Ak vás zaujíma niečo špeciálne v kontexte novej generácie BMW X1, diskusia je vám plne k dispozícii.

  • Prvé BMW X1 nevyzeralo príliš ako SUV, čo platí aj v druhej generácii. Kým tá prvá ale vyzerala ako kombi, tá druhá vyzerá ako MPV.
  • Štýl nie príliš vzdialený Active Tourer má vo vnútri svoje nesporné výhody. Interiér je veľmi vzdušný, strecha je vysoko, takže máte aj napriek vyššiemu posedu nad hlavou veľa miesta. Ako v MPV.
  • BMW X1 druhej generácie hrá tiež na variabilitu. Zadné sedadlá možno posúvať, operadlá môžete sklápať v pomere 40/20/40 a nastavovať ich sklon.
  • Pracovisko vodiča je dobre známe a z pohľadu ergonómie veľmi podarené. Športové sedačky majú výborné bočné vedenie.
  • Nechýba systém iDrive, ktorý opäť dokázal, že patrí k absolútnej špičke.
  • S priestorom nemá nová X1 problém v žiadnom smere. Zadných cestujúcich určite potešia aj vysoko posadené predné sedadlá, pod ktorými je veľa miesta pre vaše priehlavky.
  • Kufor zvládne v základe 505 litrov. Pod dnom je ešte veľmi objemná priehradka. Operadlá sa sklápajú stlačením tlačidla.
  • Dieselový štvorvalec je tichý a má nedieselovo jemný chod. Zatiaľ to vyzerá, že bude jazdiť zhruba za sedem litrov na 100km.
  • Motor je veľmi pružný, nad štyritisíc otáčok ale jeho elán výrazne poľaví.
  • Automat pracuje výborne, s motorom si úplne rozumie.
  • Jazdou vyšlo BMW ústrety zákazníkom, ktorých veľmi jazdné vlastnosti nezaujímajú. Zo zábavného crossoveru sa stalo klasické a možno trochu nudné SUV/MPV. Pravda, rýchlu jazdu zvláda bez problémov, vodičský bonus navyše sa ale akosi vytratil.
  • Otázkou je, či ide naozaj o problém, širšie spektrum zákazníkov bude určite spokojné, pretože aj rýchle zákruty vie BMW X1 prejsť bez väčšieho zaváhania, normálne cestovanie zvláda na jednotku.
  • Naša výbava zahŕňa okrem iného aj asistent pre jazdu v kolónach, ktorý však pracuje iba na diaľniciach. Ak hľadáte auto na letné cestovanie po D1, X1 bude ideálna.
  • BMW X1 nie je zlé auto, ale radšej by sme siahli po GLC 220d 4Matic za 43-tisíc eur. Mercedes je síce o trochu pomalší, lenže je tiež výrazne pohodlnejší, krajší a je to viac SUV.

_DSC0440.jpg_DSC0441.jpg_DSC0446.jpg_DSC0449.jpg_DSC0452.jpg_DSC0456.jpg_DSC0403.jpg_DSC0404.jpg_DSC0463.jpg_DSC0469.jpg_DSC0471.jpg_DSC0411.jpg_DSC0415.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY