vytisknout velikost písma Pripravujeme test Mini Cooper (F56)

Na redakčnom parkovisku sa zastavila ďalšia generácia novodobého Mini. Na prvý pohľad vyzerá stále rovnako, v skutočnosti sa ale v mnohom líši.
Pripravujeme test Mini Cooper (F56)
Zoznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Mini Cooper (F56): Fotogaléria

Nové Mini s interným označením F56 sme už krátko vyskúšali pri jeho medzinárodnej premiére v Taliansku. Teraz sa nám ale prvýkrát naskytla možnosť otestovať variant Mini Cooper s manuálnym radením a hlavne zistiť, ako si nová generácia ikony povedie na slovenských cestách. Predchádzajúce modely vedeli dať obličkám posádky poriadne zabrať...

Mini Cooper 2014 2.jpgMini Cooper 2014 28.jpgMini Cooper 2014 25.jpgMini Cooper 2014 15.jpgMini Cooper 2014 18.jpgMini Cooper 2014 21.jpg
Najnovšie Mini opäť povyrástlo, ale stále si zachováva typické proporcie s minimálnymi prevismi, rovnako ako rad výstredných detailov; Cooper má preplňovaný trojvalec

Rovnako ako doteraz znamená Cooper strednú variantu, stojacu medzi základným Mini One a ostrým Cooperom S. Kde ale kedysi priadla atmosferická tisícšesťstovka, nasťahoval sa spolu s platformou UKL motor o deci menší a o valec chudobnejší. Správne, aktuálny Mini Cooper je poháňané trojvalcom. Našťastie preplňovaným. Rovnaký motor sa objaví aj v kompaktnom MPV BMW 2 Active Tourer.

Jednotka dosahuje výkon 100 kW (136 koní) v 4500-6000 ot./min. a krútiaceho momentu 220 Nm pri 1250 ot./min. Vzhľadom k udávanej pohotovostnej hmotnosti 1085 kg bez vodiča to sľubuje slušnú dynamiku.

Mini Cooper 2014 37.jpgMini Cooper 2014 47.jpgMini Cooper 2014 48.jpg
Originálne riešený volič jazdných režimov; voľby sa zobrazujú na displeji ovládacieho / komunikačného / zábavného systému, ktorý vychádza z BMW iDrive

Tu sú naše prvé dojmy z niekoľkých zoznamovacích kilometrov, najazdených prevažne počas fotografovania:

  • To auto je obrovské! Každé ďalšie Mini je väčšie a nafúknutejšie než predchodca, ale keď si sadnete sem, máte pocit skutočne veľkého auta. Je to efekt vytvorený kombináciou nízko položeného sedadla a prekvapivo vysokej strechy.
  • Spínaciu skrinku už nové Mini nemá. Motor sa štartuje úplne rozkošným spínačom v tvare plochej páčky v dolnej časti stredového panelu. Šikovný detail, ktorý hneď navodí pocit výnimočnosti.
  • Motor prekvapivo nijako výnimočný nie je. Počet valcov maskuje viac než dobre, ale za cenu nevýrazného charakteru.
  • Odhlučnenie a odizolovanie pohonnej jednotky je tak dôsledné, že môžete nevedomky jazdiť na vyšší rýchlostný stupeň, než by zodpovedalo danej situácii. To by sme v Mini nečakali.
  • Aj podvozok sa chová výrazne dospelejšie. Všetko vám servíruje umiernenejšie a rozvážnejšie. Auto sa vďaka tomu nejančí ako koza, ale už nezatáča tak freneticky, ako sme boli v Mini zvyknutí. Jazdí jednoducho "normálnejšie".
  • Žiadny komfortný vankúšik to ale nie je. Aj na kvalitnom, novo položenom asfalte kolesá ustavične "podupávajú". V rýchlom tempe na stredne dobrej (resp. zlej okreske) ale auto neodskakuje toľko ako predtým.
  • "Normalizácia" jazdného prejavu neobrala Mini o jeho výnimočnosť. Charakter auta je spoluvytváraný aj jeho vzhľadom a nové Mini je rovnako výrazné ako vždy.
  • Hlavne interiér sa úplne vymyká obvyklým pomerom. Svojou rozkošnou výstrednosťou aj dôrazom na zmyslové vnemy nám trochu pripomína produkty Horacia Paganiho.
  • Okrem už spomínaného štartovania sa nám páči aj prepínač jazdných režimov, ktorý má podobu otočného prstenca pri manžete radiacej páky. Doľava je Sport, doprava Green.
  • Prístrojový štít je umiestnený na stĺpiku riadenia, teda pohybuje sa spolu s volantom. Horná časť stupnice tachometra sa napriek tomu schováva za veniec volantu, aspoň pokiaľ meriate okolo 1,8 m
  • Podľa zvoleného režimu sa zmení aj podsvietenie okolo centrálneho multimediálneho displeja, na ktorom sa krátko zobrazí charakteristika zvoleného módu: "Maximálne motokárový pocit". Zdá sa vám to detinské? Ľutujeme, v tom prípade ste na toto auto už príliš starí.
Mini Cooper 2014 42.jpgMini Cooper 2014 43.jpgMini Cooper 2014 24.jpg
V priestrannosti zostáva Mini verné svojmu názvu; rodinné auto v ňom naozaj nehľadajte

Zaujíma vás na novom Mini Cooperi niečo konkrétne? Máte ideálnu príležitosť opýtať sa nás. Prípadné otázky píšte do komentárov pod článkom, pokúsime sa ich zodpovedať v rámci následného redakčného testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY