vytisknout velikost písma Pripravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Ďalším z rady našich redakčných testov prejde Mazda 6 s karosériou kombi, naftovým motorom a pohonom všetkých kolies. Aké sú naše bezprostredné prvé dojmy?
Pripravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Mazda tento rok uviedla na slovenský trh celý rad noviniek a jednou z nich bola aj modernizovaná verzia Mazdy6. Tá toho síce na pohľad veľa nového nepriniesla (nie je sa čomu diviť, veď tento model vyzerá stále veľmi dobre), ale pár dôležitých vecí sa zmenilo vo vnútri. Odhlučnenie interiéru by malo byť o 25% lepšie a hlavne sa v ponuke objavila možnosť zaobstarať prevedenie kombi s pohonom všetkých kolies. A práve toto auto nám aktuálne robí v redakcii spoločnosť.

Mazda ponúka pohon 4x4 k obom dieselovým štvorvalcom, kedy ten slabší (110 kW/150 k) pracuje s manuálnou prevodovkou a silnejší (129 kW/175 k) používa automat. Testovacie vozidlo dorazil s manuálnou prevodovkou, čo okrem výkonu 110 kW znamená tiež 380 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 9,5 s a najvyššiu rýchlosť 201 km/h.

Konkrétna testovaná verzia dorazila s výbavou Attraction, čo je presný stred ponuky. Bavíme sa teda o automobile s cenou od 29 771 eur. V rámci sériovej výbavy je tu všetko podstatné, teda dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat, vyhrievané sedadlá, hmlové svetlá, Bluetooth, elektricky ovládané okná, parkovací asistent a tak ďalej. Príplatková výbava zahŕňa len metalický lak Titanium Flash za 500 eur a navigáciu za 400 eur plus pár drobností.

Tak ako vždy nižšie nasledujú bezprostredné prvé dojmy. Ak máte nejaké otázky k testované Mazde6, diskusia vám je plne k dispozícii.

  • Facelift v podstate nie je vôbec cítiť, ale to nič nemení na fakte, že ide o veľmi pekné auto.
  • Výbava Attraction svojim čiernym interiérom príliš nezaujme, ale z dôležitých vecí tu nechýba vôbec nič.
  • Ťažko povedať, či sa odhlučnenie naozaj zlepšilo o 25%, avšak vo vnútri je Mazda6 naozaj tichá.
  • O to viac ale vynikne jedna "drobnosť", ktorá by si ešte ďalšiu "odhlučňovaciu" kúru zaslúžila. Podvozok má vo svojom odhlučnení rezervy.
  • Pozícia za volantom, sedadlá, ergonómia, priestor... všetko je v úplnom poriadku.
  • Motor je tichý a kultivovaný. Vyzerá, že bude mať aj veľmi rozumnú spotrebu.
  • Manuálna prevodovka je regulérne skvelá. Dráhy sú presné a krátke. Radiť je vyložene radosť.
  • Podvozok dostal takmer ideálne nastavenie ponúkajúce dostatočný komfort a zároveň príjemnú istotu v zákrutách. Áno, keď na to príde, môžete sa aj s týmto kombi na okreskách dobre pobaviť.
  • Pohon všetkých kolies má isté rezervy. Na rozdiel od Haldexu, ktorý v podstate nemáte šancu donútiť k preklzu prednej nápravy, tu k pretočeniu predných kolies pri prudkom rozjazde dochádza. Zadná náprava sa pripája s istým oneskorením.

_DSC1260.jpg_DSC1257.jpg_DSC1249.jpg_DSC1288.jpg_DSC1293.jpg_DSC1258.jpg_DSC1252-2.jpg_DSC1254.jpg_DSC1256.jpg_DSC1233.jpg_DSC1238.jpg_DSC1240.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY