vytisknout velikost písma Pripravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Ďalším z rady našich redakčných testov prejde Mazda 6 s karosériou kombi, naftovým motorom a pohonom všetkých kolies. Aké sú naše bezprostredné prvé dojmy?
Pripravujeme test Mazdy6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Mazda tento rok uviedla na slovenský trh celý rad noviniek a jednou z nich bola aj modernizovaná verzia Mazdy6. Tá toho síce na pohľad veľa nového nepriniesla (nie je sa čomu diviť, veď tento model vyzerá stále veľmi dobre), ale pár dôležitých vecí sa zmenilo vo vnútri. Odhlučnenie interiéru by malo byť o 25% lepšie a hlavne sa v ponuke objavila možnosť zaobstarať prevedenie kombi s pohonom všetkých kolies. A práve toto auto nám aktuálne robí v redakcii spoločnosť.

Mazda ponúka pohon 4x4 k obom dieselovým štvorvalcom, kedy ten slabší (110 kW/150 k) pracuje s manuálnou prevodovkou a silnejší (129 kW/175 k) používa automat. Testovacie vozidlo dorazil s manuálnou prevodovkou, čo okrem výkonu 110 kW znamená tiež 380 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 9,5 s a najvyššiu rýchlosť 201 km/h.

Konkrétna testovaná verzia dorazila s výbavou Attraction, čo je presný stred ponuky. Bavíme sa teda o automobile s cenou od 29 771 eur. V rámci sériovej výbavy je tu všetko podstatné, teda dvojzónová automatická klimatizácia, tempomat, vyhrievané sedadlá, hmlové svetlá, Bluetooth, elektricky ovládané okná, parkovací asistent a tak ďalej. Príplatková výbava zahŕňa len metalický lak Titanium Flash za 500 eur a navigáciu za 400 eur plus pár drobností.

Tak ako vždy nižšie nasledujú bezprostredné prvé dojmy. Ak máte nejaké otázky k testované Mazde6, diskusia vám je plne k dispozícii.

  • Facelift v podstate nie je vôbec cítiť, ale to nič nemení na fakte, že ide o veľmi pekné auto.
  • Výbava Attraction svojim čiernym interiérom príliš nezaujme, ale z dôležitých vecí tu nechýba vôbec nič.
  • Ťažko povedať, či sa odhlučnenie naozaj zlepšilo o 25%, avšak vo vnútri je Mazda6 naozaj tichá.
  • O to viac ale vynikne jedna "drobnosť", ktorá by si ešte ďalšiu "odhlučňovaciu" kúru zaslúžila. Podvozok má vo svojom odhlučnení rezervy.
  • Pozícia za volantom, sedadlá, ergonómia, priestor... všetko je v úplnom poriadku.
  • Motor je tichý a kultivovaný. Vyzerá, že bude mať aj veľmi rozumnú spotrebu.
  • Manuálna prevodovka je regulérne skvelá. Dráhy sú presné a krátke. Radiť je vyložene radosť.
  • Podvozok dostal takmer ideálne nastavenie ponúkajúce dostatočný komfort a zároveň príjemnú istotu v zákrutách. Áno, keď na to príde, môžete sa aj s týmto kombi na okreskách dobre pobaviť.
  • Pohon všetkých kolies má isté rezervy. Na rozdiel od Haldexu, ktorý v podstate nemáte šancu donútiť k preklzu prednej nápravy, tu k pretočeniu predných kolies pri prudkom rozjazde dochádza. Zadná náprava sa pripája s istým oneskorením.

_DSC1260.jpg_DSC1257.jpg_DSC1249.jpg_DSC1288.jpg_DSC1293.jpg_DSC1258.jpg_DSC1252-2.jpg_DSC1254.jpg_DSC1256.jpg_DSC1233.jpg_DSC1238.jpg_DSC1240.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY