vytisknout velikost písma Pripravujeme porovnávací test Renault Mégane vs. Nissan Pulsar

Majú rovnakú techniku, ale v praxi sa veľmi líšia. Postavili sme novú generáciu Renaultu Mégane proti súrodencovi v podobe Nissanu Pulsar. V oboch prípadoch s dieselovou tisícpäťstovkou pod kapotou.
Pripravujeme porovnávací test Renault Mégane vs. Nissan Pulsar
Zoznam kapitol
  1. Renault Mégane vs. Nissan Pulsar: Prvé dojmy
  2. Fotogaléria

Nová generácia Renaultu Mégane vstúpila na slovenský trh len nedávno. Rovnako ako všetky modely Renault z poslednej doby, aj tu poslúžila ako základ modulárna platforma CMF zdieľaná s automobilkou Nissan, ktorá rovnakú techniku rovnako využíva pre svoje modely a ktorá má aj medzi týmito hatchbackmi svojho zástupcu. Využili sme preto príležitosti a postavili vedľa seba nový Mégane 1.5 dCi 110 a Pulsar osadený rovnakým motorom. Rozdielov je tu viac, než by ste na prvý pohľad čakali.

Modulárny základ dáva automobilkám veľmi široké možnosti k stavbe mnohých rôznych automobilov. Je tak celkom zaujímavé sledovať, ako majú Renault a Nissan rozdelené pole pôsobnosti. Francúzska značka má na svojej strane dynamicky vyzerajúci a veľmi kompaktný Mégane a ako väčšiu alternatívu ponúka Mégane Grandtour.

_DSC0346.jpg_DSC0351.jpg_DSC0357.jpg
Technicky sú v podstate rovnaké, ale vzájomne sa dosť líšia. Ako svojim celkovým poňatím, tak dizajnom aj praktickým správaním

Pulsar sa ako kombi neponúka a veľmi pravdepodobne sa ani ponúkať nebude. Rozhodne nie je náhoda, že svojím poňatím presne vypĺňa medzeru medzi klasickým hatchbackom a kombi, hoci ide technicky o veľmi podobné auto. Vlastne to je rovnaká situácia, ako keby sme porovnávali Golf a Octaviu len s tým rozdielom, že tu tá "Octavia" stále drží klasickú karosériu hatchback. Stručne povedané, porovnanie to rozhodne nebude nezaujímavé.

Pulsar dorazil do testu s výbavou Acenta, teda s tou druhou najdostupnejšou. V základe sa bavíme o cene 16 700 eur, však Nissan doprial tomuto exempláru ešte niekoľko príplatkov navyše. Reč je napríklad o sade Technology (multimediálny systém, súprava kamier, balík bezpečnostných asistentov ...) alebo sade Look (17" zliatinové kolesá, tónované sklá). Už v rámci výbavy Acenta ale získate všetko možné vrátane tempomatu, klimatizácia, elektricky ovládaných okien, zliatinových diskov kolies a tak ďalej.

S Renaultom Mégane osadeným rovnakým motorom je to cenovo podobne. Tento motor je ale dostupný až od druhej úrovne výbavy, čo znamená cenu 16 400 eur. Ani tu sa nedá povedať, že by výbave chýbalo niečo zásadné. Testované auto však dostalo vyššiu úroveň Intense (dvojzónová klíma, diódy denného svietenia, systém Multi-Sense, zadné parkovacie senzory, bezkľúčový prístup) plus ďalšiu výbavu navyše.

Priplácalo sa za varovanie pred opustením jazdného pruhu, väčšie disky, čítanie značiek alebo diódové hlavné svetlá. Celkovo stojí konkrétny testovaný Mégane 19 990 eur.

Nižšie nasledujú klasické bezprostredné prvé dojmy, ak máte nejaké otázky k testovaným automobilom, neváhajte využiť diskusiu.

  • Na prvý pohľad vyzerajú ako príbuzní. Mégane je nižší a širší, Plusar naopak užší a vyšší.
  • Mégane pôsobí dynamickejšie a z tejto dvojice je určite krajší. Dôvodom sú predovšetkým zvláštne proporcie Nissanu.
  • Interiér pôsobí lepšie opäť pri Renaulte Mégane, hoci si ho s prémiovým automobilom zaručene nepomýlite.
  • Hlavnou dominantou je obrovský stredový displej, do ktorého sa upratalo mnoho ovládačov. Je to efektné a vyzerá to pekne, lenže počas jazdy sa vám bude stopercentne ovládať všetko lepšie v Pulsari. Klasické usporiadanie s "obyčajnými" ovládačmi je jednoducho lepšie.
  • V Mégane to občas vyzerá, ako keby Renault stavil všetko práve na displej. Môžete si vyberať farby, schému prístrojového štítu, usporiadanie obrazovky stredového displeja, môžete študovať grafy vašej úspornej jazdy a tak ďalej. Pulsar je v tomto smere o mnoho obyčajnejší, ale na druhú stranu sa lepšie riadi. Príval mnohokrát úplne zbytočných informácií vás tu neruší.
  • Pulsar deklasuje (nielen) Mégane ponukou priestoru vnútri. Na výšku a hlavne priestorom v druhom rade sa mu Mégane nemôže rovnať. Takto nejako by vyzerala Octavia, keby dostala karosériu hatchback.
    Mégane má lepšie odhlučnený podvozok, Pulsar zase tichší motor.
  • Dynamika je porovnateľná, hoci z presného merania lepšie vychádza Mégane. Na riadenie je príjemnejší Renault, pretože si u neho môžete upraviť odozvu na plyn. Pulsar má jedno nastavenie, ktoré je v záujme všeobecnej ekológie dosť laxné. Fakticky nie je o moc pomalší, ale horšia odozva na plyn vám vnúti pocit lenivejšieho auta.
  • Kým idú obe autá po kvalitnej ceste,  je všetko v úplnom poriadku. Pulsar sa logicky len o trochu viac nakláňa v zákrutách.
  • Na nerovných cestách ale nový Mégane nefunguje. Karoséria vyzerá, že nie je tak tuhá ako v prípade Nissanu (rozhodne nie tak ako pri VW Golf), predné kolesá majú tendenciu odskakovať, rázy sa prenášajú do riadenia a zadná náprava sa nechá priečnou nerovnosťou rozhodiť až príliš ľahko. Takto by úplne nové auto v roku 2016 jazdiť nemalo.
  • Ani Pulsar nie je dokonalý, ale jazdu po nerovnostiach zvláda o poznanie lepšie.
  • V Renaulte Mégane nemožno vypnúť stabilizáciu (respektíve sme na to neprišli) a tá vám bude pri rýchlejšej jazde siahať do riadenia pomerne často. V Pulsare stabilizáciu vypnúť môžete. Ak tak neurobíte, zasiahne o niečo neskôr, ale jej zásah je o mnoho razantnejší.
  • So spotrebou sú na tom obe autá dosť podobne. Pod šiestimi litrami sa budete pohybovať úplne bez problémov.
  • Uvidíme, ako sa celý test vyvinie. Na základe okamžitých prvých dojmov ale berie víťazstvo Nissan. Stojí zhruba rovnako, je priestrannejší a hlavne má istejší podvozok. Renault Mégane bohužiaľ zatiaľ vyzerá, že ho taký medzigeneračný posun, aký urobila napríklad nová Astra, nepostihol.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY