vytisknout velikost písma Pripravujeme: Porovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Tento týždeň patrí testu novej generácie Nissanu X-Trail. Aby to nemal japonský nováčik na poli veľkých SUV tak jednoduché, pozvali sme si na rovnaký termín do redakcie aj klasiku v podobe Subaru Forester. Inak povedané, pripravujeme ďalší (tentoraz menší) porovnávací test.
Pripravujeme: Porovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Nový Nissan X-Trail dorazil na slovenský trh ako nástupcu modelu Qashqai +2. Už od pohľadu je jasné, čo sa s X-Trailom v rámci generačnej obmeny stalo. Spomínate si na tú hranatú krabicu generácie predchádzajúcej? Tak tá je definitívne minulosťou, rovnako ako aspoň nejaké zameranie na terén. Z X-Trailu sa stalo veľké cestné SUV. O terénne ladené autá je omnoho menší záujem, takže ide vlastne o vec celkom logickú.

Priechodnosť terénom vymenil Nissan za zástup elektronických asistentov. X-Trail vie strážiť jazdné pruhy, vie zobraziť vozidlo na stredovom displeji z vtáčej perspektívy, nechýba stráženie mŕtvych uhlov alebo aktívny parkovací asistent. Výbava je jedným slovom bohatá, všetko je na druhú stranu také veľmi elektronické a svojím spôsobom dosť umelé.

Subaru Forester je úplný opak. Toto SUV je jedno z mála, ktoré ešte berie terén aspoň trochu vážne a ktoré sa ešte úplne nevzdalo pre vodiča zaujímavého charakteru. Naproti tomu čo do bezpečnostných asistentov tu nenájdete (ehm, úplne úprimne) vôbec nič. Čo je lepšie?

To je otázka, pri ktorej je už teraz jasné, že odpoveď nebude celkom jednoznačná. V podstate máme rozhodnúť, či je lepšie komfortnejšia "asistovaná" jazda alebo zábavnejšie riadenie. Tak snáď budeme mať do konca týždňa jasno. Tu sú pre začiatok naše prvé dojmy.

  • Nissan X-Trail vyzerá na prvý pohľad ako Qashqai. Nevieme, či je to dobre, alebo zle, ale je to proste fakt. Forester si naproti tomu s ničím nepomýlite, ale jeho dizajn je taký dosť špeciálny.
  • X-Trail má v interiéri veľké displeje, Forester je v tomto ohľade oveľa jednoduchší. Všeobecne výbava testovaného Foresteru je chudobnejšia, čo tiež bez problému spoznáte.
  • Nissan ponúka zadné posuvné sedadlá, Forester nie. X-Trail potom pridáva ešte akési poličky do kufra, v Subaru si musíte vystačiť len s klasickým dnom. Na druhú stranu sedadlá môžete vo Foresteri sklápať tlačidlom z kufra.
  • X-Trail vás čoskoro otrávi svojím pípaním. Naštartujete, niečo z nejakého dôvodu pípa, chcete otvoriť piate dvere, opäť niečo pípa, prejdete čiaru jazdného pruhu, opäť...
  • Porovnanie riadenia: X-Trail ponúka ľahké riadenie citlivé asi tak ako PlayStation, Forester je niekde úplne inde. Tuhší, citlivejší, strmší, pre vodiča jednoznačne príjemnejší.
  • To isté platí o podvozku. X-Trail je mäkší, ale s nerovnosťami si neporadí tak dobre ako celkovo tuhší Forester. Ten sa v zákrutách aj napriek vyššiemu podvozku nakláňa omnoho menej.
  • V radení X-Trail svojho japonského soka predčí. Prevodovka je presnejšia.
  • X-Trail ponúka medzinápravovú spojku a možnosť vyberať medzi režimami 2WD, 4WD a Lock. Forester je stála štvorkolka.
  • Subaru má pod kapotou dvojlitrový naftový boxer s výkonom 108 kW (147 koní), X-Trail si musí vystačiť s dieselovou tisícšesťstovkou naladenou na 96 kW (130 k). Na druhú stranu to zatiaľ vyzerá, že Nissan bude úspornejší.
 

Ako vždy, ak máte nejaké konkrétne otázky, diskusia vám je k dispozícii. Odpovede sa pokúsime zapracovať do výsledného testu.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY