vytisknout velikost písma Pripravujeme: Porovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Tento týždeň patrí testu novej generácie Nissanu X-Trail. Aby to nemal japonský nováčik na poli veľkých SUV tak jednoduché, pozvali sme si na rovnaký termín do redakcie aj klasiku v podobe Subaru Forester. Inak povedané, pripravujeme ďalší (tentoraz menší) porovnávací test.
Pripravujeme: Porovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Nový Nissan X-Trail dorazil na slovenský trh ako nástupcu modelu Qashqai +2. Už od pohľadu je jasné, čo sa s X-Trailom v rámci generačnej obmeny stalo. Spomínate si na tú hranatú krabicu generácie predchádzajúcej? Tak tá je definitívne minulosťou, rovnako ako aspoň nejaké zameranie na terén. Z X-Trailu sa stalo veľké cestné SUV. O terénne ladené autá je omnoho menší záujem, takže ide vlastne o vec celkom logickú.

Priechodnosť terénom vymenil Nissan za zástup elektronických asistentov. X-Trail vie strážiť jazdné pruhy, vie zobraziť vozidlo na stredovom displeji z vtáčej perspektívy, nechýba stráženie mŕtvych uhlov alebo aktívny parkovací asistent. Výbava je jedným slovom bohatá, všetko je na druhú stranu také veľmi elektronické a svojím spôsobom dosť umelé.

Subaru Forester je úplný opak. Toto SUV je jedno z mála, ktoré ešte berie terén aspoň trochu vážne a ktoré sa ešte úplne nevzdalo pre vodiča zaujímavého charakteru. Naproti tomu čo do bezpečnostných asistentov tu nenájdete (ehm, úplne úprimne) vôbec nič. Čo je lepšie?

To je otázka, pri ktorej je už teraz jasné, že odpoveď nebude celkom jednoznačná. V podstate máme rozhodnúť, či je lepšie komfortnejšia "asistovaná" jazda alebo zábavnejšie riadenie. Tak snáď budeme mať do konca týždňa jasno. Tu sú pre začiatok naše prvé dojmy.

  • Nissan X-Trail vyzerá na prvý pohľad ako Qashqai. Nevieme, či je to dobre, alebo zle, ale je to proste fakt. Forester si naproti tomu s ničím nepomýlite, ale jeho dizajn je taký dosť špeciálny.
  • X-Trail má v interiéri veľké displeje, Forester je v tomto ohľade oveľa jednoduchší. Všeobecne výbava testovaného Foresteru je chudobnejšia, čo tiež bez problému spoznáte.
  • Nissan ponúka zadné posuvné sedadlá, Forester nie. X-Trail potom pridáva ešte akési poličky do kufra, v Subaru si musíte vystačiť len s klasickým dnom. Na druhú stranu sedadlá môžete vo Foresteri sklápať tlačidlom z kufra.
  • X-Trail vás čoskoro otrávi svojím pípaním. Naštartujete, niečo z nejakého dôvodu pípa, chcete otvoriť piate dvere, opäť niečo pípa, prejdete čiaru jazdného pruhu, opäť...
  • Porovnanie riadenia: X-Trail ponúka ľahké riadenie citlivé asi tak ako PlayStation, Forester je niekde úplne inde. Tuhší, citlivejší, strmší, pre vodiča jednoznačne príjemnejší.
  • To isté platí o podvozku. X-Trail je mäkší, ale s nerovnosťami si neporadí tak dobre ako celkovo tuhší Forester. Ten sa v zákrutách aj napriek vyššiemu podvozku nakláňa omnoho menej.
  • V radení X-Trail svojho japonského soka predčí. Prevodovka je presnejšia.
  • X-Trail ponúka medzinápravovú spojku a možnosť vyberať medzi režimami 2WD, 4WD a Lock. Forester je stála štvorkolka.
  • Subaru má pod kapotou dvojlitrový naftový boxer s výkonom 108 kW (147 koní), X-Trail si musí vystačiť s dieselovou tisícšesťstovkou naladenou na 96 kW (130 k). Na druhú stranu to zatiaľ vyzerá, že Nissan bude úspornejší.
 

Ako vždy, ak máte nejaké konkrétne otázky, diskusia vám je k dispozícii. Odpovede sa pokúsime zapracovať do výsledného testu.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY