vytisknout velikost písma Pripravujeme: Porovnávací test Mazda2 vs. Škoda Fabia vs. Kia Rio

Na slovenský trh nedávno dorazila nová Mazda2, ktorá rovno zamierila aj do našej redakcie. Využili sme túto príležitosť a japonskú novinku sme postavili vedľa hlavného konkurenta v podobe Škody Fabia. A ako taký cenovo dostupný bonus dorazila aj omladená Kia Rio.
Pripravujeme: Porovnávací test Mazda2 vs. Škoda Fabia vs. Kia Rio

Asi nemusíme dlho polemizovať nad tým, že prvenstvo v predaji na slovenskom trhu medzi malými automobilmi bude patriť novej Škode Fabia a príchod novej Mazdy2 alebo omladeného Ria na tom nezmení vôbec nič.

Mnoho zákazníkov tak nejako automaticky proste chce Fabiu. Ich zjednodušené rozhodovanie im úplne úprimne závidíme, pretože ak začnete skúmať hlbšie a porovnávať, situácia sa vám dôkladne zamotá. Tento porovnávací test toho bude dôkazom.

Nová Mazda2 dorazila do našej redakcie v takmer základnej výbave. To znamená štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,5 litra s výkonom 55 kW (75 k). Za takéto auto zaplatíte 9 990 eur, ak sa vzdáte klimatizácie.

Základná výbava plus klimatizácia naviac zdvihne cenu na 10 815 eur a keď siahnete po niekoľkých detailoch naviac (kožený volant, zadné delené operadlo, tempomat...) dostanete sa do výbavy Challenge za 11 590 eur. To je náš prípad.

Auto s výkonom 55 kW nájdete aj v ponuke pre Škodu Fabia. Tá však nemá pod kapotou štvorvalec, ale litrový trojvalec MPI. Maximálny výkon síce zostáva zhodný s Mazdou, líši sa však vrchol krútiaceho momentu. Fabia ponúkne 93 Nm, Mazda 135 Nm. Trojvalcová Fabia s testovaným motorom štartuje na sume 9 tisíc eur s výbavou Active. Naším prípadom je však vrcholná výbava Style, za ktorú zaplatíte 11 340 eur.

_DSC1054.jpg_DSC1058.jpg_DSC1064.jpg
Mazda láka na výborný motor, Fabia to skúša cez slušné jazdné vlastnosti a Kia Rio útočí cenou. Toto bude zložité rozhodovanie

Na jednej strane teda máte Fabiu so slušnou výbavou, na strane druhej trochu drahšiu Mazdu2, ktorá však ponúka oveľa zaujímavejší motor. A potom tu je ešte tretia možnosť - Kia Rio. Tá vás síce asi nechytí za srdce čo do jazdných vlastností a navyše je staršia ako úplne nová Škoda a Mazda, ale tiež má dosť zaujímavý argument. Cenu.

Do testu nám prišla základná motorizácia 1.25 CVVT. Tá je silnejšia ako dvojica konkurentov, jej maximum totiž činí 62 kW (84 k) a krútiaci moment dosahuje na 121 Nm. Takéto auto kúpite už za 10 880 eur, v kombinácii s testovanou výbavou Comfort stojí 11 680 Sk. Chcelo by sa automaticky považovať Rio za outsidera, lenže ono to vyzerá, že pomer ponúkanej "muziky" za peniaze by nemusel byť vôbec zlý. Uvidíme.

Tak ako vždy, ak vás niečo špeciálne o aktuálne testovaných automobiloch zaujíma, neváhajte využiť diskusiu. Pokúsime sa nájsť odpovede na čo najviac vašich dotazov.

_DSC1063.jpg_DSC1057.jpg_DSC1061.jpg_DSC1070.jpg_DSC0040.jpg_DSC0170.jpg_DSC0171.jpg_DSC0226.jpg_DSC0232.jpg_DSC0183.jpg_DSC0193.jpg_DSC0197.jpg_DSC0254.jpg_DSC0201.jpg_DSC0214.jpg_DSC0224.jpg_DSC0229.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY