vytisknout velikost písma Pripravujeme: Porovnávací test Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR

Koncernová technika na seba môže brať mnoho rôznych podôb. Masovky, ako sú Golf, Octavia a nakoniec aj Seat Leon, sme prebrali snáď zo všetkých strán. Nastal čas sa pozrieť na niečo menej obvyklého. Na niečo, čo sa rozumom naozaj nekupuje. Počas tohto týždňa vyskúšame Volkswagen Beetle v limitovanej sérii GSR a spolu s ním Audi S1.
Pripravujeme: Porovnávací test Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR

Tieto autá majú okrem koncernovej príbuznosti a dvojlitra pod kapotou spoločnú jednu zásadnú vec. Na to, ako sú malé, sú sakra drahé. V oboch prípadoch ide o štýlovku, ktorá sa vám jednoducho musí veľmi páčiť, aby ste zo svojho účtu vysolil približne 30 tisíc eur. Stoja také peniaze za to?

Presne to sa pokúsime počas týždňového testu vyriešiť. Podľa predbežných prvých dojmov môžeme povedať, že pokiaľ ide o dizajn, potom by sa snáď dalo na v predchádzajúcom odseku položenú otázku odpovedať kladne. Výrazne žlté Audi postavené na osemnásťpalcových kolesách, vzadu doplnené o štyri koncovky výfuku a detaily typu strieborných krytov spätných zrkadiel vyzerá skvele.

Nový Beetle vyzerá možno ešte lepšie. Síce dostal trochu vyblednutú žltú, ale zase má čierne pruhy a odkazuje do slávnej minulosti. Predovšetkým sa ale jedná o vozidlo z limitovanej série. Vyrobených bude 3500 kusov. Mimochodom, v oboch prípadoch by človek hádal, že ide o malé autá. Až keď postavíte S1 vedľa Beetle, naplno zistíte, aký veľký súčasný Chrobák je . Respektíve ako malá je vlastne ostrá A1.

Väčší vs. zábavnejší

Interiér už prináša prvé podstatné rozdiely. Beetle je síce priestrannejší a ponúkne výrazne väčší batožinový priestor, no auto je to iba trojdverové. Audi S1 je citeľne menšie, ale dozadu sa budete môcť nasúkať cez vlastný pár dverí. Určite sa nemusím rozpisovať, že som so svojimi 190 cm nemal v druhom rade sedadiel šancu. Ono to je v S1 totiž tak, že aj za volantom je priestoru dosť akurát. Zniesol by som pokojne možnosť posunúť sedačku ešte o nejaký ten centimeter dozadu, lenže to nejde.

_DSC0115.JPG_DSC0124.JPG
Ak máte dosť peňazí a z nejakého špeciálneho dôvodu hľadáte malé auto, toto budú veľmi žhaví kandidáti. Limitovaný počet kusov dáva GSR predsa len väčšiu exkluzivitu, pre Audi S1 hovorí zábava za volantom. A to úplne jednoznačne.

Beetle GSR vnútri jasne ukazuje, že ide o auto spadajúce veľkostne do inej kategórie. Po jazde v S1 si v Beetle pripadáte ako v autobuse. Dôvodom ale nakoniec nebude len nadbytok miesta okolo hlavy.

Priznávam, že sme s autami zatiaľ veľa nenarazili. Aj to málo ale stačilo na to, aby sa ukázal rozdiel najväčší - jazdné vlastnosti. GSR ako vrchol pre modelový rad Beetle dostal pod kapotu benzínový dvojliter naladený na 211 koní, pričom cez šesťstupňový automat poháňa predné kolesá.

Úplne úprimne som od GSR čakal viac. Pomaly nejde, ale celé predstavenie je také bez náboja. Ospravedlňujem sa za ten výraz, GSR tak trochu nemá "gule". Mám veľké obavy, že zmeniť môj počiatočný názor nedokáže. Ale možno sa budem nakoniec ešte čudovať. Beetle je aj vo svojej najrýchlejšej verzii proste taký americký.

_DSC0293.JPG_DSC0303.JPG
V zákrutách pôsobí ostrý Chrobák trochu ťažkopádne. Audi S1 je úplným opakom. GSR nemá šancu.

Audi S1 je celkom z iného cesta. Okrem vyššieho výkonu (231 k) má aj pohon všetkých kolies. Auto je omnoho pohyblivejšie, motor je výbušnejší, zvuk je lepší, všetko je intenzívnejšie. Vo výsledku máte z riadenia pocit podstatne väčšej ľahkosti a za volantom sa budete baviť omnoho viac.

Teda aspoň také sú prvé dojmy. Uvidíme, čo prinesú nasledujúce dni. Ak máte nejaký dotaz, prípadne tip, na čo by sme sa mali zamerať, neváhajte a píšte.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY