vytisknout velikost písma Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Chystaný športový model Alpine sme si už mohli pozrieť ako koncept na oficiálnych fotkách, dnes tu máme zopár technických zaujímavostí, týkajúcich sa pohonu. Podľa neoficiálnych zdrojov by tu mal byť použitý nový motor 1.8 TCe ponúkajúci až 220 kW (300 koní).

Technicky bude tento motor vychádzať zo súčasnej tisícšestovky TCe, ale vďaka zvýšenému objemu ponúkne vyšší výkon. V kontexte s Renaultom Alpine sa hovorí o troch výkonnostných úrovniach. Tá základná má 185 kW (250 koní), silnejšia alternatíva potom predstavuje 205 kW (275 koní).

Vrcholná verzia dostane na rozdiel od týchto dvoch inú hlavu valcov a upravený systém chladenia. Jej maximum činí 220 kW (300 koní).
Nový francúzsky športový automobil bude veľmi ľahký. Hovorí sa o hmotnosti 1,2 až 1,3 tony, čo dáva dokopy celkom zaujímavý pomer hmotnosti k výkonu. Motor by mal spolupracovať so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Okrem Alpine sa motor 1.8 TCe objaví aj v ďalších modeloch značky Renault a objaviť by sa mal taktiež napríklad pod kapotou Nissanu Pulsar Nismo. 

getthumbnail (19).jpggetthumbnail (20).jpggetthumbnail (21).jpg
Zdroj: automotivpress.fr

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY