vytisknout velikost písma Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Chystaný športový model Alpine sme si už mohli pozrieť ako koncept na oficiálnych fotkách, dnes tu máme zopár technických zaujímavostí, týkajúcich sa pohonu. Podľa neoficiálnych zdrojov by tu mal byť použitý nový motor 1.8 TCe ponúkajúci až 220 kW (300 koní).

Technicky bude tento motor vychádzať zo súčasnej tisícšestovky TCe, ale vďaka zvýšenému objemu ponúkne vyšší výkon. V kontexte s Renaultom Alpine sa hovorí o troch výkonnostných úrovniach. Tá základná má 185 kW (250 koní), silnejšia alternatíva potom predstavuje 205 kW (275 koní).

Vrcholná verzia dostane na rozdiel od týchto dvoch inú hlavu valcov a upravený systém chladenia. Jej maximum činí 220 kW (300 koní).
Nový francúzsky športový automobil bude veľmi ľahký. Hovorí sa o hmotnosti 1,2 až 1,3 tony, čo dáva dokopy celkom zaujímavý pomer hmotnosti k výkonu. Motor by mal spolupracovať so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Okrem Alpine sa motor 1.8 TCe objaví aj v ďalších modeloch značky Renault a objaviť by sa mal taktiež napríklad pod kapotou Nissanu Pulsar Nismo. 

getthumbnail (19).jpggetthumbnail (20).jpggetthumbnail (21).jpg
Zdroj: automotivpress.fr

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY