vytisknout velikost písma Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Chystaný športový model Alpine sme si už mohli pozrieť ako koncept na oficiálnych fotkách, dnes tu máme zopár technických zaujímavostí, týkajúcich sa pohonu. Podľa neoficiálnych zdrojov by tu mal byť použitý nový motor 1.8 TCe ponúkajúci až 220 kW (300 koní).

Technicky bude tento motor vychádzať zo súčasnej tisícšestovky TCe, ale vďaka zvýšenému objemu ponúkne vyšší výkon. V kontexte s Renaultom Alpine sa hovorí o troch výkonnostných úrovniach. Tá základná má 185 kW (250 koní), silnejšia alternatíva potom predstavuje 205 kW (275 koní).

Vrcholná verzia dostane na rozdiel od týchto dvoch inú hlavu valcov a upravený systém chladenia. Jej maximum činí 220 kW (300 koní).
Nový francúzsky športový automobil bude veľmi ľahký. Hovorí sa o hmotnosti 1,2 až 1,3 tony, čo dáva dokopy celkom zaujímavý pomer hmotnosti k výkonu. Motor by mal spolupracovať so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Okrem Alpine sa motor 1.8 TCe objaví aj v ďalších modeloch značky Renault a objaviť by sa mal taktiež napríklad pod kapotou Nissanu Pulsar Nismo. 

getthumbnail (19).jpggetthumbnail (20).jpggetthumbnail (21).jpg
Zdroj: automotivpress.fr

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY