vytisknout velikost písma Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Chystaný športový model Alpine sme si už mohli pozrieť ako koncept na oficiálnych fotkách, dnes tu máme zopár technických zaujímavostí, týkajúcich sa pohonu. Podľa neoficiálnych zdrojov by tu mal byť použitý nový motor 1.8 TCe ponúkajúci až 220 kW (300 koní).

Technicky bude tento motor vychádzať zo súčasnej tisícšestovky TCe, ale vďaka zvýšenému objemu ponúkne vyšší výkon. V kontexte s Renaultom Alpine sa hovorí o troch výkonnostných úrovniach. Tá základná má 185 kW (250 koní), silnejšia alternatíva potom predstavuje 205 kW (275 koní).

Vrcholná verzia dostane na rozdiel od týchto dvoch inú hlavu valcov a upravený systém chladenia. Jej maximum činí 220 kW (300 koní).
Nový francúzsky športový automobil bude veľmi ľahký. Hovorí sa o hmotnosti 1,2 až 1,3 tony, čo dáva dokopy celkom zaujímavý pomer hmotnosti k výkonu. Motor by mal spolupracovať so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Okrem Alpine sa motor 1.8 TCe objaví aj v ďalších modeloch značky Renault a objaviť by sa mal taktiež napríklad pod kapotou Nissanu Pulsar Nismo. 

getthumbnail (19).jpggetthumbnail (20).jpggetthumbnail (21).jpg
Zdroj: automotivpress.fr

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY