vytisknout velikost písma Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Pripravovaný Renault Alpine dostane motor 1.8 TCe a až 300 koní

Chystaný športový model Alpine sme si už mohli pozrieť ako koncept na oficiálnych fotkách, dnes tu máme zopár technických zaujímavostí, týkajúcich sa pohonu. Podľa neoficiálnych zdrojov by tu mal byť použitý nový motor 1.8 TCe ponúkajúci až 220 kW (300 koní).

Technicky bude tento motor vychádzať zo súčasnej tisícšestovky TCe, ale vďaka zvýšenému objemu ponúkne vyšší výkon. V kontexte s Renaultom Alpine sa hovorí o troch výkonnostných úrovniach. Tá základná má 185 kW (250 koní), silnejšia alternatíva potom predstavuje 205 kW (275 koní).

Vrcholná verzia dostane na rozdiel od týchto dvoch inú hlavu valcov a upravený systém chladenia. Jej maximum činí 220 kW (300 koní).
Nový francúzsky športový automobil bude veľmi ľahký. Hovorí sa o hmotnosti 1,2 až 1,3 tony, čo dáva dokopy celkom zaujímavý pomer hmotnosti k výkonu. Motor by mal spolupracovať so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Okrem Alpine sa motor 1.8 TCe objaví aj v ďalších modeloch značky Renault a objaviť by sa mal taktiež napríklad pod kapotou Nissanu Pulsar Nismo. 

getthumbnail (19).jpggetthumbnail (20).jpggetthumbnail (21).jpg
Zdroj: automotivpress.fr

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY