vytisknout velikost písma Pripravované Volvo S80 dostane interiér z novej XC90

Pripravované Volvo S80 dostane interiér z novej XC90

Až o nejaké dva alebo tri roky dorazí nový sedan Volvo S80, ponesie prakticky bez výraznejších zmien dizajn interiéru nového Volva XC90, ktoré sa už verejnosti predstaví čo nevidieť.

Volvo S80 teraz nie je - na rozdiel od dokončovanej XC90 - na zozname priorít, ale do roku 2017 uvidíme novú generáciu. Rovnako ako XC90 vyjde aj Volvo S80 na novej rozmerovo variabilnej modulárnej platforme SPA. Dizajn vozidla by sa mal z veľkej časti inšpirovať v koncepte kupé z roku 2013.

Základ tak bude nielen ľahší, ale umožní jednoduchšiu zástavbu hybridného systému a väčšiu variabilitu usporiadania pohonu. Už sa do neho ale nezmestia existujúce šesťvalce, aj keď samotné Volvo priznalo, že sa chce radšej sústrediť na efektívne štvorvalcové motory s nižšími emisiami.

Volvo zvažovalo, že by po neveľmi valnom obchodnom úspechu súčasnej S80 segment luxusných sedanov opustilo. Po dlhých diskusiách vo vedení sa ale nakoniec rozhodlo pre vývoj ďalšej generácie, lebo pre dobre postavené auto je vraj na trhu stále miesto.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY