vytisknout velikost písma Pripravované Volvo S80 dostane interiér z novej XC90

Pripravované Volvo S80 dostane interiér z novej XC90

Až o nejaké dva alebo tri roky dorazí nový sedan Volvo S80, ponesie prakticky bez výraznejších zmien dizajn interiéru nového Volva XC90, ktoré sa už verejnosti predstaví čo nevidieť.

Volvo S80 teraz nie je - na rozdiel od dokončovanej XC90 - na zozname priorít, ale do roku 2017 uvidíme novú generáciu. Rovnako ako XC90 vyjde aj Volvo S80 na novej rozmerovo variabilnej modulárnej platforme SPA. Dizajn vozidla by sa mal z veľkej časti inšpirovať v koncepte kupé z roku 2013.

Základ tak bude nielen ľahší, ale umožní jednoduchšiu zástavbu hybridného systému a väčšiu variabilitu usporiadania pohonu. Už sa do neho ale nezmestia existujúce šesťvalce, aj keď samotné Volvo priznalo, že sa chce radšej sústrediť na efektívne štvorvalcové motory s nižšími emisiami.

Volvo zvažovalo, že by po neveľmi valnom obchodnom úspechu súčasnej S80 segment luxusných sedanov opustilo. Po dlhých diskusiách vo vedení sa ale nakoniec rozhodlo pre vývoj ďalšej generácie, lebo pre dobre postavené auto je vraj na trhu stále miesto.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY