vytisknout velikost písma Pripravované BMW i8S zvládne zrýchlenie z nuly na stovku za 3,5 s

Pripravované BMW i8S zvládne zrýchlenie z nuly na stovku za 3,5 s

BMW oslávi v roku 2016 sté výročie a to je udalosť, ktorá si žiada niečo špeciálneho. K narodeninám dostanú fanúšikovia podľa všetkého ostrú verziu BMW i8. A britský Car zistil o tomto projekte niekoľko pomerne zaujímavých informácií.

Chystaný superšport zatiaľ nesie označenie M100, základné časti zostanú zhodné s BMW i8, ale automobilka v niektorých prípadoch uplatňuje odlišné materiály. Z auta tiež zmiznú zadné sedadlá, výrazne prepracovaný bude podvozok a samozrejme sa dočkáme výkonnejšieho hybridného systému.

Áno, aj BMW i8S bude stále plug-in hybrid, čo vzhľadom k posledným trendom na poli superšportových automobilov nie je veľké prekvapenie. Stále nevyriešenou otázkou je spaľovací motor. Automobilka údajne zvažuje inštaláciu dvojlitrového štvorvalca naladeného na 239 kW (325 k), alebo pripadá do úvahy šesťvalec, ktorý by ponúkol výkon 358 kW (487 k).

V každom prípade bude celkový výkon za hranicou 500 koní, pretože ak BMW siahne po šesťvalci, dostane i8S na prednú nápravu slabší elektromotor (81 kW) a naopak (152 kW). Hmotnosť výročného modelu bude okolo 1500 kg a zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 3,5 s.

BMW by malo túto špecialitu predstaviť v roku 2016 (kedy tiež inokedy), do showroomov sa dostane v roku 2017.

Zdroj: Car Magazine

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY