vytisknout velikost písma Pripravované BMW i8S zvládne zrýchlenie z nuly na stovku za 3,5 s

Pripravované BMW i8S zvládne zrýchlenie z nuly na stovku za 3,5 s

BMW oslávi v roku 2016 sté výročie a to je udalosť, ktorá si žiada niečo špeciálneho. K narodeninám dostanú fanúšikovia podľa všetkého ostrú verziu BMW i8. A britský Car zistil o tomto projekte niekoľko pomerne zaujímavých informácií.

Chystaný superšport zatiaľ nesie označenie M100, základné časti zostanú zhodné s BMW i8, ale automobilka v niektorých prípadoch uplatňuje odlišné materiály. Z auta tiež zmiznú zadné sedadlá, výrazne prepracovaný bude podvozok a samozrejme sa dočkáme výkonnejšieho hybridného systému.

Áno, aj BMW i8S bude stále plug-in hybrid, čo vzhľadom k posledným trendom na poli superšportových automobilov nie je veľké prekvapenie. Stále nevyriešenou otázkou je spaľovací motor. Automobilka údajne zvažuje inštaláciu dvojlitrového štvorvalca naladeného na 239 kW (325 k), alebo pripadá do úvahy šesťvalec, ktorý by ponúkol výkon 358 kW (487 k).

V každom prípade bude celkový výkon za hranicou 500 koní, pretože ak BMW siahne po šesťvalci, dostane i8S na prednú nápravu slabší elektromotor (81 kW) a naopak (152 kW). Hmotnosť výročného modelu bude okolo 1500 kg a zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 3,5 s.

BMW by malo túto špecialitu predstaviť v roku 2016 (kedy tiež inokedy), do showroomov sa dostane v roku 2017.

Zdroj: Car Magazine

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY