vytisknout velikost písma Príplatok za Maybach? Iba ľahko cez 23 tisíc eur

Mercedes-Maybach má rozvor prodloužený o dalších 200 mm. Výbava je sice bohatá, ale za spoustu položek se musí připlácet.
Príplatok za Maybach? Iba ľahko cez 23 tisíc eur

Merdcedes-Benz zverejnil cenník luxusného prevedenia limuzíny triedy S, ktoré nesie meno Mercedes-Maybach. Zatiaľ čo v minulosti sa Maybach hral na konkurenciu Rolls-Royce (a veľmi to nefungovalo), dnes je to skôr stupeň výbavy. Výsostné postavenie tak zostane len dlhej limuzíne Maybach-Pullman.

Cenník ukazuje, že za model Mercedes-Maybach sa pripláca nad rámec predĺženej triedy S niečo málo cez 23 tisíc eur. Prvý model Mercedes-Maybach S 500 totiž vyjde "len" na 130 tisíc eur vrátane dane. Oproti základnému Mercedesu S 500 L s rázvorom 3165 mm predstavuje dodatočný poplatok 23 tisíc eur.

maybach (1).jpgmaybach (2).jpgmaybach (3).jpgMercedes-Maybach pridáva k rázvoru predĺženej triedy S ďalších 200 mm a na mieste vzadu je to cítiť. Napriek tomu sa za luxusné položky výbavy, ako sú ventilované sedadlá, zábavný systém či podvozok Magic Body Control, draho pripláca

Mercedes-Maybach má rázvor predĺžený o ďalších 200 mm. Verzia S 500 4Matic stojí 135 tisíc eur a vrcholný dvanásťvalec stále rozumných 183 tisíc eur. To je proti cenám minulého Maybachu, ktoré sa pohybovali od 300 do 440 tisíc eur, skutočná úľava. Dvanásťvalcový Maybach je dokonca o 44 tisíc eur lacnejší ako model Mercedes-AMG S 65 L.

Výbava Maybach je síce bohatá, ale za veľa položiek sa musí priplácať. Napríklad za 20" kolesá zaplatíte pokojne aj 4 500 eur (štandardne má Maybach devätnástky) a automobilka bude chcieť v osemvalcoch aj príplatok za komfortné ortopedické sedadlá s masážou. Pripláca sa aj za komfortné sedadlá vzadu alebo zábavný systém pre zadných cestujúcich.

V osemvalcovom Maybachu si priplatíte aj za ventilované sedačky. Podvozok Magic Body Control, ktorý číta vozovku pred autom a vie sa pripraviť na diery alebo priečne prahy, je v osemvalcovom Maybachu s pohonom zadných kolies takisto za príplatok (5 tisíc eur) a štvorkolka ho nedostane vôbec.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY