vytisknout velikost písma Príplatok za Maybach? Iba ľahko cez 23 tisíc eur

Mercedes-Maybach má rozvor prodloužený o dalších 200 mm. Výbava je sice bohatá, ale za spoustu položek se musí připlácet.
Príplatok za Maybach? Iba ľahko cez 23 tisíc eur

Merdcedes-Benz zverejnil cenník luxusného prevedenia limuzíny triedy S, ktoré nesie meno Mercedes-Maybach. Zatiaľ čo v minulosti sa Maybach hral na konkurenciu Rolls-Royce (a veľmi to nefungovalo), dnes je to skôr stupeň výbavy. Výsostné postavenie tak zostane len dlhej limuzíne Maybach-Pullman.

Cenník ukazuje, že za model Mercedes-Maybach sa pripláca nad rámec predĺženej triedy S niečo málo cez 23 tisíc eur. Prvý model Mercedes-Maybach S 500 totiž vyjde "len" na 130 tisíc eur vrátane dane. Oproti základnému Mercedesu S 500 L s rázvorom 3165 mm predstavuje dodatočný poplatok 23 tisíc eur.

maybach (1).jpgmaybach (2).jpgmaybach (3).jpgMercedes-Maybach pridáva k rázvoru predĺženej triedy S ďalších 200 mm a na mieste vzadu je to cítiť. Napriek tomu sa za luxusné položky výbavy, ako sú ventilované sedadlá, zábavný systém či podvozok Magic Body Control, draho pripláca

Mercedes-Maybach má rázvor predĺžený o ďalších 200 mm. Verzia S 500 4Matic stojí 135 tisíc eur a vrcholný dvanásťvalec stále rozumných 183 tisíc eur. To je proti cenám minulého Maybachu, ktoré sa pohybovali od 300 do 440 tisíc eur, skutočná úľava. Dvanásťvalcový Maybach je dokonca o 44 tisíc eur lacnejší ako model Mercedes-AMG S 65 L.

Výbava Maybach je síce bohatá, ale za veľa položiek sa musí priplácať. Napríklad za 20" kolesá zaplatíte pokojne aj 4 500 eur (štandardne má Maybach devätnástky) a automobilka bude chcieť v osemvalcoch aj príplatok za komfortné ortopedické sedadlá s masážou. Pripláca sa aj za komfortné sedadlá vzadu alebo zábavný systém pre zadných cestujúcich.

V osemvalcovom Maybachu si priplatíte aj za ventilované sedačky. Podvozok Magic Body Control, ktorý číta vozovku pred autom a vie sa pripraviť na diery alebo priečne prahy, je v osemvalcovom Maybachu s pohonom zadných kolies takisto za príplatok (5 tisíc eur) a štvorkolka ho nedostane vôbec.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY