vytisknout velikost písma Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Nový model talianskeho malovýrobcu ponúka na želanie unikátnu výbavu za unikátne ceny. Napríklad karbónové brzdy má už ale v základe.
Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Prednedávnom sme vás informovali o tom, že (aspoň v Británii) za príplatkovú výbavu míňajú najviac zákazníci Porsche. Tie vôbec najdrahšie a najluxusnejšie značky ale v prehľade vôbec nefigurovali. Napríklad Pagani, firma v Taliansku usadeného argentiského konštruktéra Horacea Paganiho by iste mala nádej na pekné umiestnenie.

Web TheSuperCarKids.com zverejnil cenník Pagani Huayra, ktorý na webe samotnej automobilky nenájdete. Poznáte to: Keď sa musíte pýtať na cenu, nemôžete si ho dovoliť... A je to pozoruhodné čítanie.

Huayra v základnej výbave ponúka okrem iného karbónové brzdy, titánový výfuk alebo prémiové hi-fi vrátane navigácie a Bluetooth. A samozrejme preplňovaný dvanásťvalec AMG s výkonom 700 koní. Za to všetko si Pagani povie o 1 056 000 eur bez DPH. Kde sú tie časy, kedy bolo Bugatti Veyron za milión eur bezprecedentne drahé...

Len lakomec by si ale kúpil model Huayra v základnom prevedení. Parkovanie iste uľahčí zadná kamera za 4900 € a vonkajšiemu vzhľadu prospejú kolesá Zonda R so zákazkovo lakovanými brzdovými strmeňmi. Dohromady to vychádza 9400 €.

Prémiový kožený interiér Pagani Signature vyjde na 7900 €, sada siedmich špeciálnych batožín na 14 950 €. To sú ale stále len drobné na zahriatie šekovej knižky. Trebárs na dvojfarebné lakovanie karosérie musíte mať v prasiatku našetrených 59 500 €.

Vôbec najdrahšou položkou z príplatkovej výbavy Pagani Huayra je celokarbonová karoséria za 112 500 €, čo zhodou okolností takmer presne zodpovedá cene celého Mercedesu S 500 4Matic.

Pre istotu dodávame, že všetky tu uvedené ceny sú bez DPH a miestnych daní.

Napriek sumám, z ktorých sa možno nejednému čitateľovi zatočí hlava, nebude mať Pagani o odbyt modelu Huayra núdzu. Nízky počet vyrábaných kusov a šikovná práca s vybranými svetovými médiami sa postarajú o to, že záujemcov o pojazdný klenot z jeho dielne bude vždy dostatok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY