vytisknout velikost písma Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Nový model talianskeho malovýrobcu ponúka na želanie unikátnu výbavu za unikátne ceny. Napríklad karbónové brzdy má už ale v základe.
Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Prednedávnom sme vás informovali o tom, že (aspoň v Británii) za príplatkovú výbavu míňajú najviac zákazníci Porsche. Tie vôbec najdrahšie a najluxusnejšie značky ale v prehľade vôbec nefigurovali. Napríklad Pagani, firma v Taliansku usadeného argentiského konštruktéra Horacea Paganiho by iste mala nádej na pekné umiestnenie.

Web TheSuperCarKids.com zverejnil cenník Pagani Huayra, ktorý na webe samotnej automobilky nenájdete. Poznáte to: Keď sa musíte pýtať na cenu, nemôžete si ho dovoliť... A je to pozoruhodné čítanie.

Huayra v základnej výbave ponúka okrem iného karbónové brzdy, titánový výfuk alebo prémiové hi-fi vrátane navigácie a Bluetooth. A samozrejme preplňovaný dvanásťvalec AMG s výkonom 700 koní. Za to všetko si Pagani povie o 1 056 000 eur bez DPH. Kde sú tie časy, kedy bolo Bugatti Veyron za milión eur bezprecedentne drahé...

Len lakomec by si ale kúpil model Huayra v základnom prevedení. Parkovanie iste uľahčí zadná kamera za 4900 € a vonkajšiemu vzhľadu prospejú kolesá Zonda R so zákazkovo lakovanými brzdovými strmeňmi. Dohromady to vychádza 9400 €.

Prémiový kožený interiér Pagani Signature vyjde na 7900 €, sada siedmich špeciálnych batožín na 14 950 €. To sú ale stále len drobné na zahriatie šekovej knižky. Trebárs na dvojfarebné lakovanie karosérie musíte mať v prasiatku našetrených 59 500 €.

Vôbec najdrahšou položkou z príplatkovej výbavy Pagani Huayra je celokarbonová karoséria za 112 500 €, čo zhodou okolností takmer presne zodpovedá cene celého Mercedesu S 500 4Matic.

Pre istotu dodávame, že všetky tu uvedené ceny sú bez DPH a miestnych daní.

Napriek sumám, z ktorých sa možno nejednému čitateľovi zatočí hlava, nebude mať Pagani o odbyt modelu Huayra núdzu. Nízky počet vyrábaných kusov a šikovná práca s vybranými svetovými médiami sa postarajú o to, že záujemcov o pojazdný klenot z jeho dielne bude vždy dostatok.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY