vytisknout velikost písma Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Nový model talianskeho malovýrobcu ponúka na želanie unikátnu výbavu za unikátne ceny. Napríklad karbónové brzdy má už ale v základe.
Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Prednedávnom sme vás informovali o tom, že (aspoň v Británii) za príplatkovú výbavu míňajú najviac zákazníci Porsche. Tie vôbec najdrahšie a najluxusnejšie značky ale v prehľade vôbec nefigurovali. Napríklad Pagani, firma v Taliansku usadeného argentiského konštruktéra Horacea Paganiho by iste mala nádej na pekné umiestnenie.

Web TheSuperCarKids.com zverejnil cenník Pagani Huayra, ktorý na webe samotnej automobilky nenájdete. Poznáte to: Keď sa musíte pýtať na cenu, nemôžete si ho dovoliť... A je to pozoruhodné čítanie.

Huayra v základnej výbave ponúka okrem iného karbónové brzdy, titánový výfuk alebo prémiové hi-fi vrátane navigácie a Bluetooth. A samozrejme preplňovaný dvanásťvalec AMG s výkonom 700 koní. Za to všetko si Pagani povie o 1 056 000 eur bez DPH. Kde sú tie časy, kedy bolo Bugatti Veyron za milión eur bezprecedentne drahé...

Len lakomec by si ale kúpil model Huayra v základnom prevedení. Parkovanie iste uľahčí zadná kamera za 4900 € a vonkajšiemu vzhľadu prospejú kolesá Zonda R so zákazkovo lakovanými brzdovými strmeňmi. Dohromady to vychádza 9400 €.

Prémiový kožený interiér Pagani Signature vyjde na 7900 €, sada siedmich špeciálnych batožín na 14 950 €. To sú ale stále len drobné na zahriatie šekovej knižky. Trebárs na dvojfarebné lakovanie karosérie musíte mať v prasiatku našetrených 59 500 €.

Vôbec najdrahšou položkou z príplatkovej výbavy Pagani Huayra je celokarbonová karoséria za 112 500 €, čo zhodou okolností takmer presne zodpovedá cene celého Mercedesu S 500 4Matic.

Pre istotu dodávame, že všetky tu uvedené ceny sú bez DPH a miestnych daní.

Napriek sumám, z ktorých sa možno nejednému čitateľovi zatočí hlava, nebude mať Pagani o odbyt modelu Huayra núdzu. Nízky počet vyrábaných kusov a šikovná práca s vybranými svetovými médiami sa postarajú o to, že záujemcov o pojazdný klenot z jeho dielne bude vždy dostatok.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY