vytisknout velikost písma Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Nový model talianskeho malovýrobcu ponúka na želanie unikátnu výbavu za unikátne ceny. Napríklad karbónové brzdy má už ale v základe.
Príplatky u Pagani Huayra: Karbónová karoséria v cene Mercedesu S 500

Prednedávnom sme vás informovali o tom, že (aspoň v Británii) za príplatkovú výbavu míňajú najviac zákazníci Porsche. Tie vôbec najdrahšie a najluxusnejšie značky ale v prehľade vôbec nefigurovali. Napríklad Pagani, firma v Taliansku usadeného argentiského konštruktéra Horacea Paganiho by iste mala nádej na pekné umiestnenie.

Web TheSuperCarKids.com zverejnil cenník Pagani Huayra, ktorý na webe samotnej automobilky nenájdete. Poznáte to: Keď sa musíte pýtať na cenu, nemôžete si ho dovoliť... A je to pozoruhodné čítanie.

Huayra v základnej výbave ponúka okrem iného karbónové brzdy, titánový výfuk alebo prémiové hi-fi vrátane navigácie a Bluetooth. A samozrejme preplňovaný dvanásťvalec AMG s výkonom 700 koní. Za to všetko si Pagani povie o 1 056 000 eur bez DPH. Kde sú tie časy, kedy bolo Bugatti Veyron za milión eur bezprecedentne drahé...

Len lakomec by si ale kúpil model Huayra v základnom prevedení. Parkovanie iste uľahčí zadná kamera za 4900 € a vonkajšiemu vzhľadu prospejú kolesá Zonda R so zákazkovo lakovanými brzdovými strmeňmi. Dohromady to vychádza 9400 €.

Prémiový kožený interiér Pagani Signature vyjde na 7900 €, sada siedmich špeciálnych batožín na 14 950 €. To sú ale stále len drobné na zahriatie šekovej knižky. Trebárs na dvojfarebné lakovanie karosérie musíte mať v prasiatku našetrených 59 500 €.

Vôbec najdrahšou položkou z príplatkovej výbavy Pagani Huayra je celokarbonová karoséria za 112 500 €, čo zhodou okolností takmer presne zodpovedá cene celého Mercedesu S 500 4Matic.

Pre istotu dodávame, že všetky tu uvedené ceny sú bez DPH a miestnych daní.

Napriek sumám, z ktorých sa možno nejednému čitateľovi zatočí hlava, nebude mať Pagani o odbyt modelu Huayra núdzu. Nízky počet vyrábaných kusov a šikovná práca s vybranými svetovými médiami sa postarajú o to, že záujemcov o pojazdný klenot z jeho dielne bude vždy dostatok.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY