vytisknout velikost písma Prieskum: Vodiči sú zmätení výbavou áut a plno vecí nepoužívajú

Prieskum: Vodiči sú zmätení výbavou áut a plno vecí nepoužívajú

Hlasové ovládanie, adaptívne podvozky, nastaviteľný prístrojový panel, hard disk... To sú vymoženosti moderných áut, ktoré ale veľká časť majiteľov vôbec nevyužíva, alebo o nich dokonca ani nevie. Ukázal to nedávny prieskum spoločnosti Nielsen medzi 14 000 vodičmi. To už je celkom početná vzorka sa slušnou vypovedaciu hodnotou.

Hneď 43% opýtaných si myslí, že výrobcovia dávajú do áut príliš veľa funkcií a systémov. Zo 42 rôznych funkcií, od hybridného pohonu po nastaviteľný podvozok, malo desať najhorších alebo najmenej používaných systémov súvislosť so zábavným systémom vozidla.

Najhoršie hodnotenie od vodičov dostalo hlasové ovládanie, ale na spodku bola aj konektivita telefónu, prednahrané aplikácie alebo napríklad nastaviteľný dizajn palubných prístrojov.

Zaujímavé tiež je, že vodiči veľmi nepoužívajú hard disk pre nahrávanie hudby a dát a stále so sebou vozia klasické CD alebo si púšťajú hudbu cez telefón či iPod. Vodiči tiež nepoužívajú hlasové ovládanie, lebo majú prevažne zlé skúsenosti so staršími systémami a tým novým neveria.

Ľudia sa tiež domnievajú, že sa automobilky iba predháňajú v tom, kto vybaví auto väčším počtom systémov a hračiek, ale že sú v skutočnosti nepoužiteľné alebo zbytočné a že len rozptyľujú vodiča. Zákazníci vraj tiež kladú oveľa väčší dôraz na funkčné bezpečnostné systémy ako na zábavné systémy.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY