vytisknout velikost písma Prieskum: Vodiči sú zmätení výbavou áut a plno vecí nepoužívajú

Prieskum: Vodiči sú zmätení výbavou áut a plno vecí nepoužívajú

Hlasové ovládanie, adaptívne podvozky, nastaviteľný prístrojový panel, hard disk... To sú vymoženosti moderných áut, ktoré ale veľká časť majiteľov vôbec nevyužíva, alebo o nich dokonca ani nevie. Ukázal to nedávny prieskum spoločnosti Nielsen medzi 14 000 vodičmi. To už je celkom početná vzorka sa slušnou vypovedaciu hodnotou.

Hneď 43% opýtaných si myslí, že výrobcovia dávajú do áut príliš veľa funkcií a systémov. Zo 42 rôznych funkcií, od hybridného pohonu po nastaviteľný podvozok, malo desať najhorších alebo najmenej používaných systémov súvislosť so zábavným systémom vozidla.

Najhoršie hodnotenie od vodičov dostalo hlasové ovládanie, ale na spodku bola aj konektivita telefónu, prednahrané aplikácie alebo napríklad nastaviteľný dizajn palubných prístrojov.

Zaujímavé tiež je, že vodiči veľmi nepoužívajú hard disk pre nahrávanie hudby a dát a stále so sebou vozia klasické CD alebo si púšťajú hudbu cez telefón či iPod. Vodiči tiež nepoužívajú hlasové ovládanie, lebo majú prevažne zlé skúsenosti so staršími systémami a tým novým neveria.

Ľudia sa tiež domnievajú, že sa automobilky iba predháňajú v tom, kto vybaví auto väčším počtom systémov a hračiek, ale že sú v skutočnosti nepoužiteľné alebo zbytočné a že len rozptyľujú vodiča. Zákazníci vraj tiež kladú oveľa väčší dôraz na funkčné bezpečnostné systémy ako na zábavné systémy.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY