vytisknout velikost písma Prieskum: Vodiči sú zmätení výbavou áut a plno vecí nepoužívajú

Prieskum: Vodiči sú zmätení výbavou áut a plno vecí nepoužívajú

Hlasové ovládanie, adaptívne podvozky, nastaviteľný prístrojový panel, hard disk... To sú vymoženosti moderných áut, ktoré ale veľká časť majiteľov vôbec nevyužíva, alebo o nich dokonca ani nevie. Ukázal to nedávny prieskum spoločnosti Nielsen medzi 14 000 vodičmi. To už je celkom početná vzorka sa slušnou vypovedaciu hodnotou.

Hneď 43% opýtaných si myslí, že výrobcovia dávajú do áut príliš veľa funkcií a systémov. Zo 42 rôznych funkcií, od hybridného pohonu po nastaviteľný podvozok, malo desať najhorších alebo najmenej používaných systémov súvislosť so zábavným systémom vozidla.

Najhoršie hodnotenie od vodičov dostalo hlasové ovládanie, ale na spodku bola aj konektivita telefónu, prednahrané aplikácie alebo napríklad nastaviteľný dizajn palubných prístrojov.

Zaujímavé tiež je, že vodiči veľmi nepoužívajú hard disk pre nahrávanie hudby a dát a stále so sebou vozia klasické CD alebo si púšťajú hudbu cez telefón či iPod. Vodiči tiež nepoužívajú hlasové ovládanie, lebo majú prevažne zlé skúsenosti so staršími systémami a tým novým neveria.

Ľudia sa tiež domnievajú, že sa automobilky iba predháňajú v tom, kto vybaví auto väčším počtom systémov a hračiek, ale že sú v skutočnosti nepoužiteľné alebo zbytočné a že len rozptyľujú vodiča. Zákazníci vraj tiež kladú oveľa väčší dôraz na funkčné bezpečnostné systémy ako na zábavné systémy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY