vytisknout velikost písma Prieskum: Telefonovanie je horšia než lepenie na nárazník

Prieskum medzi britskými vodiči odhalil najnenávidenejšie zlozvyky na ceste. Najhoršie je vraj telefonovanie za jazdy, lepenie na nárazník a nepoužívanie smeroviek.
Prieskum: Telefonovanie je horšia než lepenie na nárazník

V čase, keď prakticky každé moderné auto má systém Bluetooth a ku každému mobilu si môžete dokúpiť hands-free, je telefonovanie s mobilom pri uchu skutočne prežitok minulosti.

Samozrejme záleží na tom, ako vodič dokáže vyhodnotiť, kedy a či vôbec telefón použiť. Nop niektoré štúdie ukazujú, že vodič potom môže byť menej pozorný a nesleduje poriadne svoje okolie.

To potvrdzuje aj prieskum, ktorý vykonal servisný špecialista Kwit Fit medzi britskými vodičmi. Podľa neho je práve telefonovanie za jazdy tým najhorším zlozvykom, ktorý otravuje až 47% ostatných vodičov. To je presne to, keď dobehnete niekoho, kto sa vlečie prostredným pruhom výpadovky sedemdesiatkou s mobilom pri uchu...

Na druhom mieste sa umiestnilo lepenie na nárazník, ktoré neznáša 42% vodičov. Len tak mimochodom, v Británii je vraj toto konanie typické pre vodiča Audi a BMW. Bronzovú medailu vybojovalo nepoužívanie smeroviek s 35%.

Zaujímavé je, že 30% vodičov zvolilo aj nebezpečné predbiehanie a 19% podbiehanie na diaľnici. Pritom do takých manévrov sa spravidla púšťa vodič len vtedy, keď ho niekto obmedzuje bezdôvodne pomalou jazdou. Tú vybralo ako najhorší zlozvyk 12% vodičov.

Výsledky prieskumu sú v nasledujúcej tabuľke. Ako to vnímate vy? Čo je podľa vás najhorší zlozvyk slovenských vodičov? Píšte do komentárov pod článkom.

Telefonovenie 47 %
Lepenie na zadný nárazník 42 %
Nepoužívanie blinkrov 35 %
Nebezpečné predchádzanie 30 %
Jazda prostredným pruhom voľnej diaľnice 26 %
Brzdenie na poslednú chvíľu 23 %
Podbiehanie 19 %
Pomalá a váhavá jazda 12 %
Pomalé rozjazdy z križovatiek 12 %
Jazda na červenú 10 %

 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY