vytisknout velikost písma Prieskum: Telefonovanie je horšia než lepenie na nárazník

Prieskum medzi britskými vodiči odhalil najnenávidenejšie zlozvyky na ceste. Najhoršie je vraj telefonovanie za jazdy, lepenie na nárazník a nepoužívanie smeroviek.
Prieskum: Telefonovanie je horšia než lepenie na nárazník

V čase, keď prakticky každé moderné auto má systém Bluetooth a ku každému mobilu si môžete dokúpiť hands-free, je telefonovanie s mobilom pri uchu skutočne prežitok minulosti.

Samozrejme záleží na tom, ako vodič dokáže vyhodnotiť, kedy a či vôbec telefón použiť. Nop niektoré štúdie ukazujú, že vodič potom môže byť menej pozorný a nesleduje poriadne svoje okolie.

To potvrdzuje aj prieskum, ktorý vykonal servisný špecialista Kwit Fit medzi britskými vodičmi. Podľa neho je práve telefonovanie za jazdy tým najhorším zlozvykom, ktorý otravuje až 47% ostatných vodičov. To je presne to, keď dobehnete niekoho, kto sa vlečie prostredným pruhom výpadovky sedemdesiatkou s mobilom pri uchu...

Na druhom mieste sa umiestnilo lepenie na nárazník, ktoré neznáša 42% vodičov. Len tak mimochodom, v Británii je vraj toto konanie typické pre vodiča Audi a BMW. Bronzovú medailu vybojovalo nepoužívanie smeroviek s 35%.

Zaujímavé je, že 30% vodičov zvolilo aj nebezpečné predbiehanie a 19% podbiehanie na diaľnici. Pritom do takých manévrov sa spravidla púšťa vodič len vtedy, keď ho niekto obmedzuje bezdôvodne pomalou jazdou. Tú vybralo ako najhorší zlozvyk 12% vodičov.

Výsledky prieskumu sú v nasledujúcej tabuľke. Ako to vnímate vy? Čo je podľa vás najhorší zlozvyk slovenských vodičov? Píšte do komentárov pod článkom.

Telefonovenie 47 %
Lepenie na zadný nárazník 42 %
Nepoužívanie blinkrov 35 %
Nebezpečné predchádzanie 30 %
Jazda prostredným pruhom voľnej diaľnice 26 %
Brzdenie na poslednú chvíľu 23 %
Podbiehanie 19 %
Pomalá a váhavá jazda 12 %
Pomalé rozjazdy z križovatiek 12 %
Jazda na červenú 10 %

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY