vytisknout velikost písma Prieskum: Majitelia kabrioletov sú vraj vzdelanejší a bohatší

Prieskum: Majitelia kabrioletov sú vraj vzdelanejší a bohatší

Niektoré prieskumy dokážu skutočne pobaviť. Spomeňme si napríklad na jeden nedávny z Veľkej Británie, ktorý ukázal, čo si o sebe myslia zákazníci automobilky Škoda.

S ďalším podobne vypovedúvajúcim prieskumom prišla spoločnosť Experian Automotive, sledujúca trendy automobilového trhu a priemyslu. Podľa jej zistení sú vraj majitelia kabrioletov nielen vzdelanejší, ale tiež nadpriemerne finančne zabezpečení. Ehm, čakal snáď niekto niečo iné?

Už z logiky veci vyplýva, že kabriolet nie je zvyčajne jediné auto v rodine. Spravidla je to hračka, ktorú si popri niekoľkých ďalších autách môže skutočne dovoliť len jedinec s nadpriemernými príjmami. A aj keď to nie je úplne pravidlo, človek zvyčajne študuje vysokú školu preto, aby mal lepšiu prácu a lepšiu výplatu. Aspoň teda teoreticky...

Každopádne sa pozrime na "prekvapujúce" zistenia tohto prieskumu. Za prvý štvrťrok roku 2014 si v USA kabriolet kúpilo hneď 50% ľudí, ktorí majú vysokoškolské vzdelanie. Naproti tomu pri ostatných autách je to len 38% ľudí s vysokou školou.

Prieskum tiež ukázal, že hneď 19% majiteľov kabrioletov má ročný príjem nad 175 000 dolárov a skoro 12% z nich má dom, ktorého hodnota presahuje jeden milión dolárov. Z týchto nazbieraných dát bude mať určite radosť daňový úrad.

Teraz sa ale dostávame k tej naozaj prekvapivejšej časti prieskumu, teda k tomu, aké kabriolety sú najobľúbenejšie a najpredávanejšie. Jasne sa totiž ukazuje, že vysokoškolské vzdelanie a veľa peňazí ešte neznamená, že dotyčný rozumie autám a má vkus. Inak si nedokážeme vysvetliť, prečo je na druhom mieste obľúbenosti kabriolet Chrysler Sebring (u nás známy ako Lancia Flavia), ktorý je odbornou verejnosťou v USA hodnotený ako zlé auto.

Prvú priečku obsadil Ford Mustang, druhú už spomínaný Chrysler, tretia je Mazda MX-5, štvrté BMW radu 3 Cabrio a na piate miesto sa dostal Chevrolet Corvette.

Tiež nie je prekvapujúce, že najviac registrácií nových kabrioletov spadá na Kaliforniu, Floridu, Texas a New York.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY