vytisknout velikost písma Prieskum: Až tretina vodičov by ušla od nehody pri parkovaní. Čo vy?

Prieskum: Až tretina vodičov by ušla od nehody pri parkovaní. Čo vy?

Poznáte to. Prídete k autu a máte ulomené zrkadlo, vo dverách zárez a poškriabaný blatník aj nárazník. A lístoček s telefónnym číslom za stieračom? Ani náhodou. Prieskum britského webu ContractHireAndLeasing.com ukazuje, že až 30% britských vodičov by z miesta odišlo, keď by napríklad pri parkovaní poškodili cudzie auto.

Hneď 4% vodičov tvrdia, že by odišli aj v takom prípade, kedy by spôsobili vážne poškodenie cudzieho auta. Ak teda pôjdete na dovolenku do Veľkej Británie, asi najpokojnejšie zaparkujete v Škótsku, kde sú vraj vodiči najslušnejší. Až 63% z nich by na seba zanechalo kontakt.

Britský priemer je potom len slabých 52%. Takmer polovica opýtaných by zvážila možnosť, že opustí miesto nehody, pokiaľ neuvidia žiadnych svedkov. Prieskum tiež ukázal, že mladí ľudia a ľudia s nízkymi príjmami majú väčšiu tendeciu z miesta nehody ujsť, zatiaľ čo stredná príjmová skupina a ľudia vo veku vyše 60 rokov naopak.

Zvláštne je, že v najvyššej príjmovej skupine opäť percento takých, ktorí by z miesta nehody ušli, vzrástlo.

Celkom by nás zaujímalo, aké s tým máte skúsenosti vy u nás. Poškodil vám niekto niekedy auto a zanechal na seba kontakt? Alebo ste vždy len našli odreté auto bez lístočku za stieračom? Píšte do diskusie pod článkom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY