vytisknout velikost písma Príčina nehody: útok hackera. Aj to nás zrejme čoskoro čaká

Dvaja španielski hackeri sa chystajú predviesť, ako na diaľku získať kontrolu nad riadením vozidla.
Príčina nehody: útok hackera. Aj to nás zrejme čoskoro čaká

Len si to predstavte - na rovnom úseku vaše auto náhle zmení smer jazdy a zíde z cesty. Alebo narazí do protiidúceho vozidla. Následná kontrola súdnym znalcom pritom neodhalí žiadnu mechanickú poruchu, takže za vinníka nehody budete označení vy.

Nepravdepodobné? To áno, ale nie nemožné. Dvojica španielskych hackerov zostrojila prístroj, ktorým údajne dokáže na diaľku ovládnuť elektrické riadenie luxusného sedanu Infiniti Q50.

Prečo práve Infiniti Q50? Ako prvý sériovo vyrábaný automobil má riadenie typu steer by wire ("po drôte"), u ktorého neexistuje priama mechanická väzba medzi volantom a prednými kolesami. Útočník, ktorý by získal vládu nad riadiacou jednotkou riadenia, by si tak mohol robiť s autom doslova, čo uzná za vhodné - vodič by si mohol na volante ruky vykrútiť, a rovnako by mu to nebolo nič platné.

Španieli tvrdia, že zariadenie zostavili z voľne dostupných komponentov v cene asi pätnástich eur. Bližšie podrobnosti chcú zverejniť na marcovej konferencii Black Hat v Singapure, ktorá sa venuje otázkam počítačovej bezpečnosti.

Teoreticky hrozí podobné riziko aj u ďalších elektronických systémov, ktoré sú v dnešných autách už veľmi rozšírené. Napríklad elektronický plyn (drive by wire), ale aj moderný aktívny parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systémy preventívneho brzdenia pred neodvratnou kolíziou.

Útoky na niektoré z nich sa už podarilo úspešne nasimulovať. Z praxe ale nie je známy žiaden prípad úspešného napadnutia na diaľku.

Zdroj: AutoBild

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY