vytisknout velikost písma Príčina nehody: útok hackera. Aj to nás zrejme čoskoro čaká

Dvaja španielski hackeri sa chystajú predviesť, ako na diaľku získať kontrolu nad riadením vozidla.
Príčina nehody: útok hackera. Aj to nás zrejme čoskoro čaká

Len si to predstavte - na rovnom úseku vaše auto náhle zmení smer jazdy a zíde z cesty. Alebo narazí do protiidúceho vozidla. Následná kontrola súdnym znalcom pritom neodhalí žiadnu mechanickú poruchu, takže za vinníka nehody budete označení vy.

Nepravdepodobné? To áno, ale nie nemožné. Dvojica španielskych hackerov zostrojila prístroj, ktorým údajne dokáže na diaľku ovládnuť elektrické riadenie luxusného sedanu Infiniti Q50.

Prečo práve Infiniti Q50? Ako prvý sériovo vyrábaný automobil má riadenie typu steer by wire ("po drôte"), u ktorého neexistuje priama mechanická väzba medzi volantom a prednými kolesami. Útočník, ktorý by získal vládu nad riadiacou jednotkou riadenia, by si tak mohol robiť s autom doslova, čo uzná za vhodné - vodič by si mohol na volante ruky vykrútiť, a rovnako by mu to nebolo nič platné.

Španieli tvrdia, že zariadenie zostavili z voľne dostupných komponentov v cene asi pätnástich eur. Bližšie podrobnosti chcú zverejniť na marcovej konferencii Black Hat v Singapure, ktorá sa venuje otázkam počítačovej bezpečnosti.

Teoreticky hrozí podobné riziko aj u ďalších elektronických systémov, ktoré sú v dnešných autách už veľmi rozšírené. Napríklad elektronický plyn (drive by wire), ale aj moderný aktívny parkovací asistent, adaptívny tempomat alebo systémy preventívneho brzdenia pred neodvratnou kolíziou.

Útoky na niektoré z nich sa už podarilo úspešne nasimulovať. Z praxe ale nie je známy žiaden prípad úspešného napadnutia na diaľku.

Zdroj: AutoBild

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY