vytisknout velikost písma Príbeh Bugatti Veyron definitívne končí. Výrobu uzatvára La Finale

Príbeh Bugatti Veyron definitívne končí. Výrobu uzatvára La Finale

Bugatti Veyron naozaj nepredstavuje žiadnu novinku, nakoniec toto auto sa vyrába už skoro desať rokov. Napriek tomu je jeho ženevské predstavenie veľmi zaujímavé. Bugatti totiž ukázalo úplne posledný exemplár s poradovým číslom 450, ktorý celý príbeh modelu Veyron uzavrie. Volá sa La Finale.

Auto používa klasicky osemlitrový šestnásťvalec disponujúci výkonom 882 kW (1200 k) a krútiacim momentom 1500 Nm. Na stovke je tento superšport za 2,6 s a maximálne sa rozbehne na viac ako 400 km/h.

Záverečný exemplár dostal červeno-čiernu karosériu podobne, ako tomu bolo u vôbec prvého vyrobeného kusu. Červenú nájdeme aj v interiéri, kde je kombinovaná so svetlo béžovou. Vystavené auto samozrejme už pozná svojho majiteľa. Môžete hádať zhruba raz, odkiaľ pochádza. Áno, je to Blízky východ.

Bugatti zároveň na tlačovej konferencii sľúbilo, že sa už môžeme tešiť na nástupcu, ktorý bude ešte lepší.

Untitled 3.jpgUntitled 4.jpgUntitled 7.jpgUntitled 9.jpgUntitled 6.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY