vytisknout velikost písma Prezrite si The Punisher, ruský koncept nového armádneho vozidla

Prezrite si The Punisher, ruský koncept nového armádneho vozidla

Pred časom sme vám ukazovali jedeného z možných nástupcov vojenského Humvee, ktorým by mohol byť stroj z dielne Oshkosh Defense. Aj v Rusku už pred pár rokmi začali s vývojom nového armádneho vozidla a toto je výsledok. Volá sa The Punisher a vyzerá naozaj dosť zaujímavo.

Úplné počiatky vývoja tohto špeciálu siahajú do roku 2008. Na vývoji sa podieľala automobilka ZIL a v roku 2012 bol výsledok predstavený. Zároveň bolo oznámené, že vývoj prototypu má byť definitívne hotový do roku 2015, pričom prvé exempláre by mala ruská armáda používať už od roku 2013.

Ako to ale nakoniec dopadlo, to nie je úplne isté, pretože dohľadať aktuálne informácie je dosť zložité a navyše sa informácie z jednotlivých zdrojov rozchádzajú. Napriek tomu toto auto stojí za pozornosť jednoducho už kvôli tomu, ako vyzerá a čo ponúka. Drvivá väčšina fotiek je ale z roku 2012.

Základom ruského špeciálu je rebrinový rám, do ktorého sú uložené všetky pre automobil životne dôležité časti vrátane napríklad palivovej nádrže. O pohon sa stará naftový motor s objemom 4460 cm3. Maximálny výkon je podľa niektorých zdrojov 185 koní, iné zdroje sľubujú 150 koní. Prevodovka je päťstupňová ZF, poháňané sú samozrejme všetky kolesá a na podvozku nájdeme časti od spoločnosti Kamaz. Maximálna rýchlosť činí 120 km/h.

The Punisher váži 4570 kg, celkovo jeho hmotnosť nepresiahne osem ton. Interiér je zámerne usporiadaný tak, aby vojaci sedeli čelom k bokom auta a mohli prípadne strieľať z vozidla. V prvom rade je miesto pre vodiča a veliteľa, uprostred sú dva rady po troch a dozadu sa tiež môžu posadiť až traja ľudia.

Prvé testy boli údajne hodnotené kladne, ale predovšetkým pre vodičov bol problém so zlým výhľadom vpred. Len tak na okraj, tá desivo vyzerajúca maska bola vytvorená zámerne takto, aby rovno odradila nepriateľa od pokusov auto zastaviť. Niektoré ruské weby hodnotia vzhľad auta tak, že je "veľmi výhodné pre rozrezanie davu bezbranných demonštrantov".

zil (2)2.jpgzil (2)3.jpgzil (2)4.jpgzil (2)8.JPGzil (2)9.JPGzil_01.jpgzil_02.jpgzil_03.jpgzil_04.jpgzil_05.jpgzil_06.jpgzil_07.jpgzil_08.jpgzil_09.jpgzil_10.jpgzil_11.jpgzil_13.jpgzil_15.jpg
Zdroj: trucklist.ru, kratko-news.com

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY