vytisknout velikost písma Prezrite si The Punisher, ruský koncept nového armádneho vozidla

Prezrite si The Punisher, ruský koncept nového armádneho vozidla

Pred časom sme vám ukazovali jedeného z možných nástupcov vojenského Humvee, ktorým by mohol byť stroj z dielne Oshkosh Defense. Aj v Rusku už pred pár rokmi začali s vývojom nového armádneho vozidla a toto je výsledok. Volá sa The Punisher a vyzerá naozaj dosť zaujímavo.

Úplné počiatky vývoja tohto špeciálu siahajú do roku 2008. Na vývoji sa podieľala automobilka ZIL a v roku 2012 bol výsledok predstavený. Zároveň bolo oznámené, že vývoj prototypu má byť definitívne hotový do roku 2015, pričom prvé exempláre by mala ruská armáda používať už od roku 2013.

Ako to ale nakoniec dopadlo, to nie je úplne isté, pretože dohľadať aktuálne informácie je dosť zložité a navyše sa informácie z jednotlivých zdrojov rozchádzajú. Napriek tomu toto auto stojí za pozornosť jednoducho už kvôli tomu, ako vyzerá a čo ponúka. Drvivá väčšina fotiek je ale z roku 2012.

Základom ruského špeciálu je rebrinový rám, do ktorého sú uložené všetky pre automobil životne dôležité časti vrátane napríklad palivovej nádrže. O pohon sa stará naftový motor s objemom 4460 cm3. Maximálny výkon je podľa niektorých zdrojov 185 koní, iné zdroje sľubujú 150 koní. Prevodovka je päťstupňová ZF, poháňané sú samozrejme všetky kolesá a na podvozku nájdeme časti od spoločnosti Kamaz. Maximálna rýchlosť činí 120 km/h.

The Punisher váži 4570 kg, celkovo jeho hmotnosť nepresiahne osem ton. Interiér je zámerne usporiadaný tak, aby vojaci sedeli čelom k bokom auta a mohli prípadne strieľať z vozidla. V prvom rade je miesto pre vodiča a veliteľa, uprostred sú dva rady po troch a dozadu sa tiež môžu posadiť až traja ľudia.

Prvé testy boli údajne hodnotené kladne, ale predovšetkým pre vodičov bol problém so zlým výhľadom vpred. Len tak na okraj, tá desivo vyzerajúca maska bola vytvorená zámerne takto, aby rovno odradila nepriateľa od pokusov auto zastaviť. Niektoré ruské weby hodnotia vzhľad auta tak, že je "veľmi výhodné pre rozrezanie davu bezbranných demonštrantov".

zil (2)2.jpgzil (2)3.jpgzil (2)4.jpgzil (2)8.JPGzil (2)9.JPGzil_01.jpgzil_02.jpgzil_03.jpgzil_04.jpgzil_05.jpgzil_06.jpgzil_07.jpgzil_08.jpgzil_09.jpgzil_10.jpgzil_11.jpgzil_13.jpgzil_15.jpg
Zdroj: trucklist.ru, kratko-news.com

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY