vytisknout velikost písma Prezrite si novú generáciu Suzuki Vitara na živých fotkách

Prezrite si novú generáciu Suzuki Vitara na živých fotkách

Suzuki Vitara je terénna klasika. Novinka vychádza z konceptu iv-4, ktorý sme si mohli prezrieť pred rokom v Paríži, a tvári sa skôr ako klasické SUV než ako tereňák. No schopnosti mimo asfalt by mali zostať zachované. Je tu samozrejme zase pohon všetkých kolies a aj nájazdové uhly vpredu a vzadu vyzerajú schopne.

V prípade modelu Vitara zmizne označenie Grand a nebude ani trojdverový model. Nové auto sa má jednoducho viac priblížit konkurencii a snáď tým zláka aj väčšiu časť zákazníkov, ktorí nechcú drsný offroad, ale SUV, ktoré je ovládateľné a pohodlné predovšetkým na ceste a trochu schopné na poľnej ceste k chate alebo na horách.

Nový je aj systém pohonu všetkých kolies, ktorý Suzuki označuje ako AllGrip a ktorý má pôvod v SX4 S-Cross. V základe bude výkon nových efektívnejších motorov posielať na predné kolesá a v prípade potreby sa bude pripájať zadná náprava.

Presné technické špecifikácie európskeho modelu ale ešte neoklame, tlačová konferencia prebehne až poobede, ale počítajte s dieselom plniacim normu Euro 6 a nejakým základným benzínovým motorom.

vitara_1.JPGvitara_2.JPGvitara_3.JPGvitara_4.JPGvitara_5.JPGvitara_6.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY