vytisknout velikost písma Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Americká armáda hľadá nástupcu slávneho Humvee, ktorý už začína byť zastaraný. Požaduje sa nižšia hmotnosť, rovnaké schopnosti v teréne a hlavne vyššia ochrana pre posádku. Hrá sa o veľa. Celý kontrakt zahŕňa sedemnásť tisíc automobilov dodaných počas ôsmich rokov. Celková hodnota je 9,4 miliardy amerických dolárov. Jednou zo spoločností, ktorá má o túto zákazku záujem, je Oshkosh Defense.

Tá na tento účel postavila stroj označený ako Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle (skrátene L-ATV). Čo má toto hrôzu naháňajúce auto pod kapotou, ako je rýchle a koľko môže ísť maximálne, to spoločnosť Oshkosh Defense tají, aby nenahrala konkurentom. Z toho, čo bolo zverejnené, vyplýva, že L-ATV používa inteligentné nezávislé odpruženie, vďaka ktorému sa jednotlivé kolesá môžu vo vertikálnom smere pohybovať po dráhe až 508 mm. 

L-ATV je pripravené na jednoduché zástavby rôznych ďalších zariadení. Počíta sa preto s nutnosťou napájať rad elektrických zariadení. K tomuto účelu Oshkosh pripravil možnosť namontovať do auta dieselovo-elektrický generátor. Hmotnosť vozidla sa v základnom usporiadaní zmestí pod 6,3 tony. Ďalšie necelé dve tony by potom mali pridať rôzne zariadenia naviac a samozrejme posádka. 

Hoci by prvé dodávky americkej armáde mali byť realizované až v nasledujúcich rokoch, L-ATV je údajne pripravené na okamžitú výrobu.

hummer_1.jpghummer_7.jpghummer_2.jpghummer_8.jpghummer_3.jpghummer_9.jpghummer_4.jpghummer_5.jpghummer_6.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY