vytisknout velikost písma Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Americká armáda hľadá nástupcu slávneho Humvee, ktorý už začína byť zastaraný. Požaduje sa nižšia hmotnosť, rovnaké schopnosti v teréne a hlavne vyššia ochrana pre posádku. Hrá sa o veľa. Celý kontrakt zahŕňa sedemnásť tisíc automobilov dodaných počas ôsmich rokov. Celková hodnota je 9,4 miliardy amerických dolárov. Jednou zo spoločností, ktorá má o túto zákazku záujem, je Oshkosh Defense.

Tá na tento účel postavila stroj označený ako Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle (skrátene L-ATV). Čo má toto hrôzu naháňajúce auto pod kapotou, ako je rýchle a koľko môže ísť maximálne, to spoločnosť Oshkosh Defense tají, aby nenahrala konkurentom. Z toho, čo bolo zverejnené, vyplýva, že L-ATV používa inteligentné nezávislé odpruženie, vďaka ktorému sa jednotlivé kolesá môžu vo vertikálnom smere pohybovať po dráhe až 508 mm. 

L-ATV je pripravené na jednoduché zástavby rôznych ďalších zariadení. Počíta sa preto s nutnosťou napájať rad elektrických zariadení. K tomuto účelu Oshkosh pripravil možnosť namontovať do auta dieselovo-elektrický generátor. Hmotnosť vozidla sa v základnom usporiadaní zmestí pod 6,3 tony. Ďalšie necelé dve tony by potom mali pridať rôzne zariadenia naviac a samozrejme posádka. 

Hoci by prvé dodávky americkej armáde mali byť realizované až v nasledujúcich rokoch, L-ATV je údajne pripravené na okamžitú výrobu.

hummer_1.jpghummer_7.jpghummer_2.jpghummer_8.jpghummer_3.jpghummer_9.jpghummer_4.jpghummer_5.jpghummer_6.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY