vytisknout velikost písma Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Americká armáda hľadá nástupcu slávneho Humvee, ktorý už začína byť zastaraný. Požaduje sa nižšia hmotnosť, rovnaké schopnosti v teréne a hlavne vyššia ochrana pre posádku. Hrá sa o veľa. Celý kontrakt zahŕňa sedemnásť tisíc automobilov dodaných počas ôsmich rokov. Celková hodnota je 9,4 miliardy amerických dolárov. Jednou zo spoločností, ktorá má o túto zákazku záujem, je Oshkosh Defense.

Tá na tento účel postavila stroj označený ako Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle (skrátene L-ATV). Čo má toto hrôzu naháňajúce auto pod kapotou, ako je rýchle a koľko môže ísť maximálne, to spoločnosť Oshkosh Defense tají, aby nenahrala konkurentom. Z toho, čo bolo zverejnené, vyplýva, že L-ATV používa inteligentné nezávislé odpruženie, vďaka ktorému sa jednotlivé kolesá môžu vo vertikálnom smere pohybovať po dráhe až 508 mm. 

L-ATV je pripravené na jednoduché zástavby rôznych ďalších zariadení. Počíta sa preto s nutnosťou napájať rad elektrických zariadení. K tomuto účelu Oshkosh pripravil možnosť namontovať do auta dieselovo-elektrický generátor. Hmotnosť vozidla sa v základnom usporiadaní zmestí pod 6,3 tony. Ďalšie necelé dve tony by potom mali pridať rôzne zariadenia naviac a samozrejme posádka. 

Hoci by prvé dodávky americkej armáde mali byť realizované až v nasledujúcich rokoch, L-ATV je údajne pripravené na okamžitú výrobu.

hummer_1.jpghummer_7.jpghummer_2.jpghummer_8.jpghummer_3.jpghummer_9.jpghummer_4.jpghummer_5.jpghummer_6.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY