vytisknout velikost písma Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Americká armáda hľadá nástupcu slávneho Humvee, ktorý už začína byť zastaraný. Požaduje sa nižšia hmotnosť, rovnaké schopnosti v teréne a hlavne vyššia ochrana pre posádku. Hrá sa o veľa. Celý kontrakt zahŕňa sedemnásť tisíc automobilov dodaných počas ôsmich rokov. Celková hodnota je 9,4 miliardy amerických dolárov. Jednou zo spoločností, ktorá má o túto zákazku záujem, je Oshkosh Defense.

Tá na tento účel postavila stroj označený ako Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle (skrátene L-ATV). Čo má toto hrôzu naháňajúce auto pod kapotou, ako je rýchle a koľko môže ísť maximálne, to spoločnosť Oshkosh Defense tají, aby nenahrala konkurentom. Z toho, čo bolo zverejnené, vyplýva, že L-ATV používa inteligentné nezávislé odpruženie, vďaka ktorému sa jednotlivé kolesá môžu vo vertikálnom smere pohybovať po dráhe až 508 mm. 

L-ATV je pripravené na jednoduché zástavby rôznych ďalších zariadení. Počíta sa preto s nutnosťou napájať rad elektrických zariadení. K tomuto účelu Oshkosh pripravil možnosť namontovať do auta dieselovo-elektrický generátor. Hmotnosť vozidla sa v základnom usporiadaní zmestí pod 6,3 tony. Ďalšie necelé dve tony by potom mali pridať rôzne zariadenia naviac a samozrejme posádka. 

Hoci by prvé dodávky americkej armáde mali byť realizované až v nasledujúcich rokoch, L-ATV je údajne pripravené na okamžitú výrobu.

hummer_1.jpghummer_7.jpghummer_2.jpghummer_8.jpghummer_3.jpghummer_9.jpghummer_4.jpghummer_5.jpghummer_6.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY