vytisknout velikost písma Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Prezrite si jedného z možných nástupcov vojenského Humvee

Americká armáda hľadá nástupcu slávneho Humvee, ktorý už začína byť zastaraný. Požaduje sa nižšia hmotnosť, rovnaké schopnosti v teréne a hlavne vyššia ochrana pre posádku. Hrá sa o veľa. Celý kontrakt zahŕňa sedemnásť tisíc automobilov dodaných počas ôsmich rokov. Celková hodnota je 9,4 miliardy amerických dolárov. Jednou zo spoločností, ktorá má o túto zákazku záujem, je Oshkosh Defense.

Tá na tento účel postavila stroj označený ako Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle (skrátene L-ATV). Čo má toto hrôzu naháňajúce auto pod kapotou, ako je rýchle a koľko môže ísť maximálne, to spoločnosť Oshkosh Defense tají, aby nenahrala konkurentom. Z toho, čo bolo zverejnené, vyplýva, že L-ATV používa inteligentné nezávislé odpruženie, vďaka ktorému sa jednotlivé kolesá môžu vo vertikálnom smere pohybovať po dráhe až 508 mm. 

L-ATV je pripravené na jednoduché zástavby rôznych ďalších zariadení. Počíta sa preto s nutnosťou napájať rad elektrických zariadení. K tomuto účelu Oshkosh pripravil možnosť namontovať do auta dieselovo-elektrický generátor. Hmotnosť vozidla sa v základnom usporiadaní zmestí pod 6,3 tony. Ďalšie necelé dve tony by potom mali pridať rôzne zariadenia naviac a samozrejme posádka. 

Hoci by prvé dodávky americkej armáde mali byť realizované až v nasledujúcich rokoch, L-ATV je údajne pripravené na okamžitú výrobu.

hummer_1.jpghummer_7.jpghummer_2.jpghummer_8.jpghummer_3.jpghummer_9.jpghummer_4.jpghummer_5.jpghummer_6.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY