vytisknout velikost písma Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO, ktorá sa stará o zvláštne želania zákazníkov.
Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky
Zoznam kapitol
  1. Jaguar C-X75 Bond Concept
  2. Fotogaléria: Jaguar C-X75 Bond Concept

Jaguar sa netají svojím heslom "it 's good to be bad". Preto tiež hrdo zásobuje filmových záporákov svojimi autami. Aj v novej bondovke, ktorá už čoskoro zamieri do kín, bude hlavná záporná postava jazdiť na Jaguari.

Tentoraz je to model C-X75, ktorý sa predstavil pred piatimi rokmi pri príležitosti 75. narodenín značky ako duchovný nástupca rekordného modelu XJ220.

jag (40).jpgjag (39).jpgjag (37).jpgKoncepty väčšinou takéto kúsky vykonávajú. Na účely natáčania novej bondovky ale vozy prešli dôkladnou prestavbou. Jedná sa teda skôr o kaskadérsky špeciál ako výstavný koncept

Projekt hybridného superšportu s turbínami zmizol v šuflíku a nedostal sa ani do štádia skúšobného predprodukčného prototypu. Avšak vďaka novému filmu s legendárnym agentom britskej tajnej služby Jamesom Bondom sa predsa len dočká zaujímavý koncept Jaguar C-X75 existencie. Síce nie s turbínami, ale aspoň ho uvidíme ako celok.

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO (Special Vehicle Operations), ktorá sa stará o špeciálne priania zákazníkov. Aj keď Jaguar presné špecifikácie áut použitých na natáčanie tají, predchádzajúce správy hovoria o tom, že namiesto turbínového pohonu používajú autá klasický osemvalec.

jag (2).jpgjag (20).jpgjag (21).jpg
Jaguar C-X75 vyzerá stále veľmi dobre. Len si predstavte, ako by sa toto superauto s turbínovým pohonom vynímalo medzi LaFerrari, Porsche 918 či McLarenom P1 

Iba pripomenúť, že Jaguar C-X75 mal ako koncept dve turbíny, ktoré vyrábali elektrickú energiu. Tá potom putovala ku každému kolesu, v ktorých bol elektromotor. Celkový výkon vozidla dosahoval na 780 koní a krútiaci moment mal hodnotu cez 1600 Nm. Jaguar tvrdil, že by koncept vedel uháňať rýchlosťou cez 330 km/h a z 0 na 100 km/h by zrýchlil za 3,4 sekundy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY