vytisknout velikost písma Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO, ktorá sa stará o zvláštne želania zákazníkov.
Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky
Zoznam kapitol
  1. Jaguar C-X75 Bond Concept
  2. Fotogaléria: Jaguar C-X75 Bond Concept

Jaguar sa netají svojím heslom "it 's good to be bad". Preto tiež hrdo zásobuje filmových záporákov svojimi autami. Aj v novej bondovke, ktorá už čoskoro zamieri do kín, bude hlavná záporná postava jazdiť na Jaguari.

Tentoraz je to model C-X75, ktorý sa predstavil pred piatimi rokmi pri príležitosti 75. narodenín značky ako duchovný nástupca rekordného modelu XJ220.

jag (40).jpgjag (39).jpgjag (37).jpgKoncepty väčšinou takéto kúsky vykonávajú. Na účely natáčania novej bondovky ale vozy prešli dôkladnou prestavbou. Jedná sa teda skôr o kaskadérsky špeciál ako výstavný koncept

Projekt hybridného superšportu s turbínami zmizol v šuflíku a nedostal sa ani do štádia skúšobného predprodukčného prototypu. Avšak vďaka novému filmu s legendárnym agentom britskej tajnej služby Jamesom Bondom sa predsa len dočká zaujímavý koncept Jaguar C-X75 existencie. Síce nie s turbínami, ale aspoň ho uvidíme ako celok.

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO (Special Vehicle Operations), ktorá sa stará o špeciálne priania zákazníkov. Aj keď Jaguar presné špecifikácie áut použitých na natáčanie tají, predchádzajúce správy hovoria o tom, že namiesto turbínového pohonu používajú autá klasický osemvalec.

jag (2).jpgjag (20).jpgjag (21).jpg
Jaguar C-X75 vyzerá stále veľmi dobre. Len si predstavte, ako by sa toto superauto s turbínovým pohonom vynímalo medzi LaFerrari, Porsche 918 či McLarenom P1 

Iba pripomenúť, že Jaguar C-X75 mal ako koncept dve turbíny, ktoré vyrábali elektrickú energiu. Tá potom putovala ku každému kolesu, v ktorých bol elektromotor. Celkový výkon vozidla dosahoval na 780 koní a krútiaci moment mal hodnotu cez 1600 Nm. Jaguar tvrdil, že by koncept vedel uháňať rýchlosťou cez 330 km/h a z 0 na 100 km/h by zrýchlil za 3,4 sekundy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY