vytisknout velikost písma Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO, ktorá sa stará o zvláštne želania zákazníkov.
Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky
Zoznam kapitol
  1. Jaguar C-X75 Bond Concept
  2. Fotogaléria: Jaguar C-X75 Bond Concept

Jaguar sa netají svojím heslom "it 's good to be bad". Preto tiež hrdo zásobuje filmových záporákov svojimi autami. Aj v novej bondovke, ktorá už čoskoro zamieri do kín, bude hlavná záporná postava jazdiť na Jaguari.

Tentoraz je to model C-X75, ktorý sa predstavil pred piatimi rokmi pri príležitosti 75. narodenín značky ako duchovný nástupca rekordného modelu XJ220.

jag (40).jpgjag (39).jpgjag (37).jpgKoncepty väčšinou takéto kúsky vykonávajú. Na účely natáčania novej bondovky ale vozy prešli dôkladnou prestavbou. Jedná sa teda skôr o kaskadérsky špeciál ako výstavný koncept

Projekt hybridného superšportu s turbínami zmizol v šuflíku a nedostal sa ani do štádia skúšobného predprodukčného prototypu. Avšak vďaka novému filmu s legendárnym agentom britskej tajnej služby Jamesom Bondom sa predsa len dočká zaujímavý koncept Jaguar C-X75 existencie. Síce nie s turbínami, ale aspoň ho uvidíme ako celok.

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO (Special Vehicle Operations), ktorá sa stará o špeciálne priania zákazníkov. Aj keď Jaguar presné špecifikácie áut použitých na natáčanie tají, predchádzajúce správy hovoria o tom, že namiesto turbínového pohonu používajú autá klasický osemvalec.

jag (2).jpgjag (20).jpgjag (21).jpg
Jaguar C-X75 vyzerá stále veľmi dobre. Len si predstavte, ako by sa toto superauto s turbínovým pohonom vynímalo medzi LaFerrari, Porsche 918 či McLarenom P1 

Iba pripomenúť, že Jaguar C-X75 mal ako koncept dve turbíny, ktoré vyrábali elektrickú energiu. Tá potom putovala ku každému kolesu, v ktorých bol elektromotor. Celkový výkon vozidla dosahoval na 780 koní a krútiaci moment mal hodnotu cez 1600 Nm. Jaguar tvrdil, že by koncept vedel uháňať rýchlosťou cez 330 km/h a z 0 na 100 km/h by zrýchlil za 3,4 sekundy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY