vytisknout velikost písma Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO, ktorá sa stará o zvláštne želania zákazníkov.
Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky
Zoznam kapitol
  1. Jaguar C-X75 Bond Concept
  2. Fotogaléria: Jaguar C-X75 Bond Concept

Jaguar sa netají svojím heslom "it 's good to be bad". Preto tiež hrdo zásobuje filmových záporákov svojimi autami. Aj v novej bondovke, ktorá už čoskoro zamieri do kín, bude hlavná záporná postava jazdiť na Jaguari.

Tentoraz je to model C-X75, ktorý sa predstavil pred piatimi rokmi pri príležitosti 75. narodenín značky ako duchovný nástupca rekordného modelu XJ220.

jag (40).jpgjag (39).jpgjag (37).jpgKoncepty väčšinou takéto kúsky vykonávajú. Na účely natáčania novej bondovky ale vozy prešli dôkladnou prestavbou. Jedná sa teda skôr o kaskadérsky špeciál ako výstavný koncept

Projekt hybridného superšportu s turbínami zmizol v šuflíku a nedostal sa ani do štádia skúšobného predprodukčného prototypu. Avšak vďaka novému filmu s legendárnym agentom britskej tajnej služby Jamesom Bondom sa predsa len dočká zaujímavý koncept Jaguar C-X75 existencie. Síce nie s turbínami, ale aspoň ho uvidíme ako celok.

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO (Special Vehicle Operations), ktorá sa stará o špeciálne priania zákazníkov. Aj keď Jaguar presné špecifikácie áut použitých na natáčanie tají, predchádzajúce správy hovoria o tom, že namiesto turbínového pohonu používajú autá klasický osemvalec.

jag (2).jpgjag (20).jpgjag (21).jpg
Jaguar C-X75 vyzerá stále veľmi dobre. Len si predstavte, ako by sa toto superauto s turbínovým pohonom vynímalo medzi LaFerrari, Porsche 918 či McLarenom P1 

Iba pripomenúť, že Jaguar C-X75 mal ako koncept dve turbíny, ktoré vyrábali elektrickú energiu. Tá potom putovala ku každému kolesu, v ktorých bol elektromotor. Celkový výkon vozidla dosahoval na 780 koní a krútiaci moment mal hodnotu cez 1600 Nm. Jaguar tvrdil, že by koncept vedel uháňať rýchlosťou cez 330 km/h a z 0 na 100 km/h by zrýchlil za 3,4 sekundy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY