vytisknout velikost písma Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO, ktorá sa stará o zvláštne želania zákazníkov.
Prezrite si Jaguar C-X75, s ktorým jazdí zloduch novej bondovky
Zoznam kapitol
  1. Jaguar C-X75 Bond Concept
  2. Fotogaléria: Jaguar C-X75 Bond Concept

Jaguar sa netají svojím heslom "it 's good to be bad". Preto tiež hrdo zásobuje filmových záporákov svojimi autami. Aj v novej bondovke, ktorá už čoskoro zamieri do kín, bude hlavná záporná postava jazdiť na Jaguari.

Tentoraz je to model C-X75, ktorý sa predstavil pred piatimi rokmi pri príležitosti 75. narodenín značky ako duchovný nástupca rekordného modelu XJ220.

jag (40).jpgjag (39).jpgjag (37).jpgKoncepty väčšinou takéto kúsky vykonávajú. Na účely natáčania novej bondovky ale vozy prešli dôkladnou prestavbou. Jedná sa teda skôr o kaskadérsky špeciál ako výstavný koncept

Projekt hybridného superšportu s turbínami zmizol v šuflíku a nedostal sa ani do štádia skúšobného predprodukčného prototypu. Avšak vďaka novému filmu s legendárnym agentom britskej tajnej služby Jamesom Bondom sa predsa len dočká zaujímavý koncept Jaguar C-X75 existencie. Síce nie s turbínami, ale aspoň ho uvidíme ako celok.

Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO (Special Vehicle Operations), ktorá sa stará o špeciálne priania zákazníkov. Aj keď Jaguar presné špecifikácie áut použitých na natáčanie tají, predchádzajúce správy hovoria o tom, že namiesto turbínového pohonu používajú autá klasický osemvalec.

jag (2).jpgjag (20).jpgjag (21).jpg
Jaguar C-X75 vyzerá stále veľmi dobre. Len si predstavte, ako by sa toto superauto s turbínovým pohonom vynímalo medzi LaFerrari, Porsche 918 či McLarenom P1 

Iba pripomenúť, že Jaguar C-X75 mal ako koncept dve turbíny, ktoré vyrábali elektrickú energiu. Tá potom putovala ku každému kolesu, v ktorých bol elektromotor. Celkový výkon vozidla dosahoval na 780 koní a krútiaci moment mal hodnotu cez 1600 Nm. Jaguar tvrdil, že by koncept vedel uháňať rýchlosťou cez 330 km/h a z 0 na 100 km/h by zrýchlil za 3,4 sekundy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY