vytisknout velikost písma Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

BMW slávnostne odovzdalo prvých osem exemplárov modelu i8 prvým zákazníkom. To je určite fakt hodný zaznamenania, ale je tu ešte jedna zaujímavosť. Súčasťou výbavy týchto áut sú okrem iného revolučné laserové svetlomety.

Nemecká automobilka ich síce predstavila už skôr, ale do predaja sa mali tieto svetlá dostať až na jeseň tohto roku. To potvrdzuje aj fakt, že v konfigurátore pre i8 stále laserová svetla nie sú. Zdá sa, že BMW dodalo prvým záujemcom túto technológiu zo svojej vlastnej iniciatívy. Prečo?

BMW laserová svetla predstavilo ako prvé, ale pred časom sa vytasila automobilka Audi so špeciálnou edíciou modelu R8, ktorá zhodou okolností dostala rovnaké svetlá. Vo svojej tlačovej správe sa vtedy Audi pýšilo faktom, že ako historicky prvá automobilka ponúkla svojim zákazníkom laserová svetlá.

Lenže v BMW zjavne našli riešenie, ako nakoniec toto prvenstvo získať. Prví zákazníci, ktorí začali jazdiť v reálnej prevádzke s laserovými svetlami, sú tí s BMW i8 a tým toto naťahovanie sa definitívne končí.

Čo sa samotnej funkcie týka, technológia prezentovaná automobilkou BMW aj Audi je prakticky rovnaká. Zdrojom svetla sú veľmi malé diódy, ktoré smerujú laserový lúč do jedného bodu, kde sa následne cez fluorescenčnú vrstvu mení na svetlo. BMW používa tri diódy, Audi prezentovalo pri modeli R8 LMX diódy štyri.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY