vytisknout velikost písma Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

BMW slávnostne odovzdalo prvých osem exemplárov modelu i8 prvým zákazníkom. To je určite fakt hodný zaznamenania, ale je tu ešte jedna zaujímavosť. Súčasťou výbavy týchto áut sú okrem iného revolučné laserové svetlomety.

Nemecká automobilka ich síce predstavila už skôr, ale do predaja sa mali tieto svetlá dostať až na jeseň tohto roku. To potvrdzuje aj fakt, že v konfigurátore pre i8 stále laserová svetla nie sú. Zdá sa, že BMW dodalo prvým záujemcom túto technológiu zo svojej vlastnej iniciatívy. Prečo?

BMW laserová svetla predstavilo ako prvé, ale pred časom sa vytasila automobilka Audi so špeciálnou edíciou modelu R8, ktorá zhodou okolností dostala rovnaké svetlá. Vo svojej tlačovej správe sa vtedy Audi pýšilo faktom, že ako historicky prvá automobilka ponúkla svojim zákazníkom laserová svetlá.

Lenže v BMW zjavne našli riešenie, ako nakoniec toto prvenstvo získať. Prví zákazníci, ktorí začali jazdiť v reálnej prevádzke s laserovými svetlami, sú tí s BMW i8 a tým toto naťahovanie sa definitívne končí.

Čo sa samotnej funkcie týka, technológia prezentovaná automobilkou BMW aj Audi je prakticky rovnaká. Zdrojom svetla sú veľmi malé diódy, ktoré smerujú laserový lúč do jedného bodu, kde sa následne cez fluorescenčnú vrstvu mení na svetlo. BMW používa tri diódy, Audi prezentovalo pri modeli R8 LMX diódy štyri.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY