vytisknout velikost písma Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

BMW slávnostne odovzdalo prvých osem exemplárov modelu i8 prvým zákazníkom. To je určite fakt hodný zaznamenania, ale je tu ešte jedna zaujímavosť. Súčasťou výbavy týchto áut sú okrem iného revolučné laserové svetlomety.

Nemecká automobilka ich síce predstavila už skôr, ale do predaja sa mali tieto svetlá dostať až na jeseň tohto roku. To potvrdzuje aj fakt, že v konfigurátore pre i8 stále laserová svetla nie sú. Zdá sa, že BMW dodalo prvým záujemcom túto technológiu zo svojej vlastnej iniciatívy. Prečo?

BMW laserová svetla predstavilo ako prvé, ale pred časom sa vytasila automobilka Audi so špeciálnou edíciou modelu R8, ktorá zhodou okolností dostala rovnaké svetlá. Vo svojej tlačovej správe sa vtedy Audi pýšilo faktom, že ako historicky prvá automobilka ponúkla svojim zákazníkom laserová svetlá.

Lenže v BMW zjavne našli riešenie, ako nakoniec toto prvenstvo získať. Prví zákazníci, ktorí začali jazdiť v reálnej prevádzke s laserovými svetlami, sú tí s BMW i8 a tým toto naťahovanie sa definitívne končí.

Čo sa samotnej funkcie týka, technológia prezentovaná automobilkou BMW aj Audi je prakticky rovnaká. Zdrojom svetla sú veľmi malé diódy, ktoré smerujú laserový lúč do jedného bodu, kde sa následne cez fluorescenčnú vrstvu mení na svetlo. BMW používa tri diódy, Audi prezentovalo pri modeli R8 LMX diódy štyri.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY