vytisknout velikost písma Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

Preťahovanie sa o prvé laserové svetlá končí. BMW vytiahlo tromf

BMW slávnostne odovzdalo prvých osem exemplárov modelu i8 prvým zákazníkom. To je určite fakt hodný zaznamenania, ale je tu ešte jedna zaujímavosť. Súčasťou výbavy týchto áut sú okrem iného revolučné laserové svetlomety.

Nemecká automobilka ich síce predstavila už skôr, ale do predaja sa mali tieto svetlá dostať až na jeseň tohto roku. To potvrdzuje aj fakt, že v konfigurátore pre i8 stále laserová svetla nie sú. Zdá sa, že BMW dodalo prvým záujemcom túto technológiu zo svojej vlastnej iniciatívy. Prečo?

BMW laserová svetla predstavilo ako prvé, ale pred časom sa vytasila automobilka Audi so špeciálnou edíciou modelu R8, ktorá zhodou okolností dostala rovnaké svetlá. Vo svojej tlačovej správe sa vtedy Audi pýšilo faktom, že ako historicky prvá automobilka ponúkla svojim zákazníkom laserová svetlá.

Lenže v BMW zjavne našli riešenie, ako nakoniec toto prvenstvo získať. Prví zákazníci, ktorí začali jazdiť v reálnej prevádzke s laserovými svetlami, sú tí s BMW i8 a tým toto naťahovanie sa definitívne končí.

Čo sa samotnej funkcie týka, technológia prezentovaná automobilkou BMW aj Audi je prakticky rovnaká. Zdrojom svetla sú veľmi malé diódy, ktoré smerujú laserový lúč do jedného bodu, kde sa následne cez fluorescenčnú vrstvu mení na svetlo. BMW používa tri diódy, Audi prezentovalo pri modeli R8 LMX diódy štyri.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY