vytisknout velikost písma Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v septembri na autosalóne vo Frankfurte jednu zásadnú novinku. Prvýkrát v histórii sa v základnom cestnom modeli Porsche 911 objaví preplňovaný motor. Ten bol zatiaľ vyhradený iba vrcholným verziám Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mierne evolučný dizajn, ale čakajte väčšie otvory v zadných blatníkoch kvôli prívodu vzduchu k medzichladičom. Technické detaily nového motora sú ešte tajné, ale už niečo málo vieme vďaka magazínu Motoring, ktorý na technickom brífigu značky Porsche vyspovedal produktového riaditeľa značky Erharda Mossleho.

Základné Porsche 911 Carrera dostane motor s objemom 2,7 l (vráti sa niekedy v budúcnosti označenie 2.7 RS?). Stále to bude tradičný plochý šesťvalec, ale nebude sa jednať len o preplňovanú jednotku z Boxsteru o rovnakom objeme. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ešte nie je špecifikovaný, ale mohol by sa pohybovať v rozmedzí 380 až 400 koní.

Silnejší Porsche 911 Carrera S dostane aj preplňovaný motor, ale ten bude mať objem 3,4 l. Jeho výkon presiahne 400 koní, ale nie o veľa, aby základný model neohrozoval svojou dynamikou verzie Turbo a GT3.

Nové motory budú mať väčší krútiaci moment, ale Porsche si vraj dá záležať na ladení, aby sa jednotka správala tradične a mala aj zodpovedajúci zvuk. Cieľom je samozrejme dosiahnuť nižšej spotreby a emisií. Základné Porsche 911 má ukázať kombinovanú spotrebu pod 8 litrov na 100 m. Porsche zrejme tiež opustí sedemstupňový manuál a vráti sa k šiestim rýchlostiam.

Revolučná zmena sa ale odohrá až s príchodom úplne novej generácie Porsche 911, ktorá nedorazí skôr ako v roku 2020. Skôr ešte neskôr. Porsche už na novej generácii pracuje, pretože pripravuje úplne novú platformu, ktorá umožní stavbu ľahšieho a účinnejšieho auta. Nová generácia 911 dostane prvýkrát kompaktný hybridný pohon a ešte menšie motory.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY