vytisknout velikost písma Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v septembri na autosalóne vo Frankfurte jednu zásadnú novinku. Prvýkrát v histórii sa v základnom cestnom modeli Porsche 911 objaví preplňovaný motor. Ten bol zatiaľ vyhradený iba vrcholným verziám Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mierne evolučný dizajn, ale čakajte väčšie otvory v zadných blatníkoch kvôli prívodu vzduchu k medzichladičom. Technické detaily nového motora sú ešte tajné, ale už niečo málo vieme vďaka magazínu Motoring, ktorý na technickom brífigu značky Porsche vyspovedal produktového riaditeľa značky Erharda Mossleho.

Základné Porsche 911 Carrera dostane motor s objemom 2,7 l (vráti sa niekedy v budúcnosti označenie 2.7 RS?). Stále to bude tradičný plochý šesťvalec, ale nebude sa jednať len o preplňovanú jednotku z Boxsteru o rovnakom objeme. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ešte nie je špecifikovaný, ale mohol by sa pohybovať v rozmedzí 380 až 400 koní.

Silnejší Porsche 911 Carrera S dostane aj preplňovaný motor, ale ten bude mať objem 3,4 l. Jeho výkon presiahne 400 koní, ale nie o veľa, aby základný model neohrozoval svojou dynamikou verzie Turbo a GT3.

Nové motory budú mať väčší krútiaci moment, ale Porsche si vraj dá záležať na ladení, aby sa jednotka správala tradične a mala aj zodpovedajúci zvuk. Cieľom je samozrejme dosiahnuť nižšej spotreby a emisií. Základné Porsche 911 má ukázať kombinovanú spotrebu pod 8 litrov na 100 m. Porsche zrejme tiež opustí sedemstupňový manuál a vráti sa k šiestim rýchlostiam.

Revolučná zmena sa ale odohrá až s príchodom úplne novej generácie Porsche 911, ktorá nedorazí skôr ako v roku 2020. Skôr ešte neskôr. Porsche už na novej generácii pracuje, pretože pripravuje úplne novú platformu, ktorá umožní stavbu ľahšieho a účinnejšieho auta. Nová generácia 911 dostane prvýkrát kompaktný hybridný pohon a ešte menšie motory.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY