vytisknout velikost písma Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v septembri na autosalóne vo Frankfurte jednu zásadnú novinku. Prvýkrát v histórii sa v základnom cestnom modeli Porsche 911 objaví preplňovaný motor. Ten bol zatiaľ vyhradený iba vrcholným verziám Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mierne evolučný dizajn, ale čakajte väčšie otvory v zadných blatníkoch kvôli prívodu vzduchu k medzichladičom. Technické detaily nového motora sú ešte tajné, ale už niečo málo vieme vďaka magazínu Motoring, ktorý na technickom brífigu značky Porsche vyspovedal produktového riaditeľa značky Erharda Mossleho.

Základné Porsche 911 Carrera dostane motor s objemom 2,7 l (vráti sa niekedy v budúcnosti označenie 2.7 RS?). Stále to bude tradičný plochý šesťvalec, ale nebude sa jednať len o preplňovanú jednotku z Boxsteru o rovnakom objeme. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ešte nie je špecifikovaný, ale mohol by sa pohybovať v rozmedzí 380 až 400 koní.

Silnejší Porsche 911 Carrera S dostane aj preplňovaný motor, ale ten bude mať objem 3,4 l. Jeho výkon presiahne 400 koní, ale nie o veľa, aby základný model neohrozoval svojou dynamikou verzie Turbo a GT3.

Nové motory budú mať väčší krútiaci moment, ale Porsche si vraj dá záležať na ladení, aby sa jednotka správala tradične a mala aj zodpovedajúci zvuk. Cieľom je samozrejme dosiahnuť nižšej spotreby a emisií. Základné Porsche 911 má ukázať kombinovanú spotrebu pod 8 litrov na 100 m. Porsche zrejme tiež opustí sedemstupňový manuál a vráti sa k šiestim rýchlostiam.

Revolučná zmena sa ale odohrá až s príchodom úplne novej generácie Porsche 911, ktorá nedorazí skôr ako v roku 2020. Skôr ešte neskôr. Porsche už na novej generácii pracuje, pretože pripravuje úplne novú platformu, ktorá umožní stavbu ľahšieho a účinnejšieho auta. Nová generácia 911 dostane prvýkrát kompaktný hybridný pohon a ešte menšie motory.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY