vytisknout velikost písma Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v septembri na autosalóne vo Frankfurte jednu zásadnú novinku. Prvýkrát v histórii sa v základnom cestnom modeli Porsche 911 objaví preplňovaný motor. Ten bol zatiaľ vyhradený iba vrcholným verziám Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mierne evolučný dizajn, ale čakajte väčšie otvory v zadných blatníkoch kvôli prívodu vzduchu k medzichladičom. Technické detaily nového motora sú ešte tajné, ale už niečo málo vieme vďaka magazínu Motoring, ktorý na technickom brífigu značky Porsche vyspovedal produktového riaditeľa značky Erharda Mossleho.

Základné Porsche 911 Carrera dostane motor s objemom 2,7 l (vráti sa niekedy v budúcnosti označenie 2.7 RS?). Stále to bude tradičný plochý šesťvalec, ale nebude sa jednať len o preplňovanú jednotku z Boxsteru o rovnakom objeme. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ešte nie je špecifikovaný, ale mohol by sa pohybovať v rozmedzí 380 až 400 koní.

Silnejší Porsche 911 Carrera S dostane aj preplňovaný motor, ale ten bude mať objem 3,4 l. Jeho výkon presiahne 400 koní, ale nie o veľa, aby základný model neohrozoval svojou dynamikou verzie Turbo a GT3.

Nové motory budú mať väčší krútiaci moment, ale Porsche si vraj dá záležať na ladení, aby sa jednotka správala tradične a mala aj zodpovedajúci zvuk. Cieľom je samozrejme dosiahnuť nižšej spotreby a emisií. Základné Porsche 911 má ukázať kombinovanú spotrebu pod 8 litrov na 100 m. Porsche zrejme tiež opustí sedemstupňový manuál a vráti sa k šiestim rýchlostiam.

Revolučná zmena sa ale odohrá až s príchodom úplne novej generácie Porsche 911, ktorá nedorazí skôr ako v roku 2020. Skôr ešte neskôr. Porsche už na novej generácii pracuje, pretože pripravuje úplne novú platformu, ktorá umožní stavbu ľahšieho a účinnejšieho auta. Nová generácia 911 dostane prvýkrát kompaktný hybridný pohon a ešte menšie motory.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY