vytisknout velikost písma Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Preplňovaný motor pre Porsche 911 Carrera bude mať objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v septembri na autosalóne vo Frankfurte jednu zásadnú novinku. Prvýkrát v histórii sa v základnom cestnom modeli Porsche 911 objaví preplňovaný motor. Ten bol zatiaľ vyhradený iba vrcholným verziám Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mierne evolučný dizajn, ale čakajte väčšie otvory v zadných blatníkoch kvôli prívodu vzduchu k medzichladičom. Technické detaily nového motora sú ešte tajné, ale už niečo málo vieme vďaka magazínu Motoring, ktorý na technickom brífigu značky Porsche vyspovedal produktového riaditeľa značky Erharda Mossleho.

Základné Porsche 911 Carrera dostane motor s objemom 2,7 l (vráti sa niekedy v budúcnosti označenie 2.7 RS?). Stále to bude tradičný plochý šesťvalec, ale nebude sa jednať len o preplňovanú jednotku z Boxsteru o rovnakom objeme. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ešte nie je špecifikovaný, ale mohol by sa pohybovať v rozmedzí 380 až 400 koní.

Silnejší Porsche 911 Carrera S dostane aj preplňovaný motor, ale ten bude mať objem 3,4 l. Jeho výkon presiahne 400 koní, ale nie o veľa, aby základný model neohrozoval svojou dynamikou verzie Turbo a GT3.

Nové motory budú mať väčší krútiaci moment, ale Porsche si vraj dá záležať na ladení, aby sa jednotka správala tradične a mala aj zodpovedajúci zvuk. Cieľom je samozrejme dosiahnuť nižšej spotreby a emisií. Základné Porsche 911 má ukázať kombinovanú spotrebu pod 8 litrov na 100 m. Porsche zrejme tiež opustí sedemstupňový manuál a vráti sa k šiestim rýchlostiam.

Revolučná zmena sa ale odohrá až s príchodom úplne novej generácie Porsche 911, ktorá nedorazí skôr ako v roku 2020. Skôr ešte neskôr. Porsche už na novej generácii pracuje, pretože pripravuje úplne novú platformu, ktorá umožní stavbu ľahšieho a účinnejšieho auta. Nová generácia 911 dostane prvýkrát kompaktný hybridný pohon a ešte menšie motory.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY