vytisknout velikost písma Prémiovej strednej triede kraľuje v Európe BMW. V tabuľkách to nevidno

Prémiovým značkám sa stále darí predávať tradičné sedany a kombi strednej triedy, ktorá je inak na ústupe. Najpredávanejším samostatným modelom je Mercedes-Benz triedy C. Najviac áut ale v tomto segmente predalo BMW. Medziročne si prémiová stredná trieda polepšila o 7%.
Prémiovej strednej triede kraľuje v Európe BMW. V tabuľkách to nevidno

Na európskom trhu sa v roku 2016 najviac darilo vozidlám kategórie SUV. Slušné čísla ale zaznamenal aj segment prémiovej strednej triedy, kde spolu súperí nemecká trojica Audi A4, BMW radu 3 a Mercedes triedy C. Celkovo sa v roku 2016 na sledovaných trhoch v Európe predalo v tomto segmente 709 756 áut. To je o 7% viac ako v roku 2015.

Tabuľkám síce dominuje Mercedes-Benz triedy C, ale svojím spôsobom len preto, že značky BMW a Audi oddelili karosárske verzie pod iné obchodné označenie. Audi predáva modely A4 a A5 už dlho, BMW vyčlenilo rad 4 z tradičného trojkového radu len nedávno. V celkovom súčte predalo BMW v radoch 3 a 4 celkovo vyše 212 000 áut, Audi našlo zákazníkov pre viac ako 206 000 vozidiel A4 a A5.

Audi potom vďaka novej generácii A4 preskočilo BMW radu 3, ktoré pomaly dosluhuje a čaká na nástupcu. Darilo sa Jaguaru XE, ktorý si medziročne polepšil takmer o 48%. Automobilka očakáva, že aktuálna modelová starostlivosť s tabuľkovo úspornejšími dieselmi priláka ďalších zákazníkov na úkor zavedených nemeckých značiek. Pomôcť má Jaguaru aj modernizovaný infotainment.

Alfa Romeo predala viac ako 10 000 kusov nového sedanu Giulia, čo rohodne nie je zlé. Ale trochu to zaostáva za očakávaním. Uvidíme tento rok, či dokáže Alfa Romeo osloviť početnejšiu klientelu a ako sa jej bude dariť na severoamerickom trhu.

Model Registrácie 2016 Registrácie 2015 Zmena
Mercedes-Benz triedy C 179 038 173 011 + 2 %
Audi A4/S4/RS4 162 655 124 466 + 31 %
BMW radu 3 144 561 143 023 + 1 %
BMW radu 4 67 983 72 769 - 7 %
Volvo S60/V60 53 268 54 354 - 2 %
Audi A5/S5/RS5 43 686 45 202 - 3 %
Jaguar XE 24 461 16 535 + 48 %
Alfa Romeo Giulia 10 475 - -
DS5 9130 11 888 - 23 %
Volkswagen CC 6750 10 215 - 34 %
Lexus IS 6234 7729 - 19 %
Infiniti Q50 2698 3020 - 11 %
Lexus RC 1815 526 + 245 %
Celkom 709 754 662 738 + 7 %
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY