vytisknout velikost písma Premenuje sa koncern Volkswagen na Auto Union?

Premenuje sa koncern Volkswagen na Auto Union?

História mena Auto Union spadá do tridsiatych rokov dvadsiateho storočia, kedy sa štyri nemecké automobilky Audi, DKW, Horch a Wanderer spojili (odtiaľ tiež pochádza legendárne logo štyroch kruhov), aby mohli počas hospodárskej krízy konkurovať Mercedesu.

Volkswagen vraj zvažuje oživenie tohto mena, aby pomohol odlíšiť koncernové aktivity od mena značky Volkswagen. To vraj má zostať naďalej vyhradené len pre divíziu starajúcu sa o výrobu automobilov. Všetky obchodné aktivity, ako napríklad nákupy automobiliek, by mal zaobstarávať práve koncern pomenovaný Auto Union.

Nič nie je oficiálne, jedná sa zatiaľ len o zákulisné reči, s ktorými prišiel austrálsky magazín goauto.com.au. Predstavitelia Volkswagenu nechcú špekuláciu komentovať, ale poznáte to. Raz sa niečo povie... Navyše má Volkswagen na značku Auto Union práva, ale od roku 1964 už ju nepoužíva.

Čo sa aktivít koncernu týka, určite sa nič meniť nebude. Len nevieme, ako by to bolo s logom. V súčasnej dobe koncern VW spája hneď osem výrobcov osobných áut, čiže logo s ôsmimi krúžkami by vyžadovalo už veľmi veľkú masku chladiča. A to nepočítame nákladné autá, motocykle, dodávky, pracovné stroje a ďalšiu techniku​​.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY