vytisknout velikost písma Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout vo vrcholnom prevedení údajne dostane motor 2.0 TDI 135 kW zo športovej Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odvolaním sa na vlastné zdroje z mladoboleslavskej automobilky. Špičková motorizácia by mala byť dodávaná výhradne v kombinácii s automatickou prevodovkou DSG.

Škoda pri zverejnení snímok novej Octavie Scout iba uviedla, že v ponuke budú dva vznetové a jeden zážihový motor. Nielen my sme z toho vydedukovali, že sa bude jednať o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podľa iDnes ale Škoda ponúkne Scout s dvoma verziami motora 2.0 TDI. Štandardné prevedenie 2.0 TDI 110 kW doplní variant 135 kW (184 koní), ktorý poháňa Octaviu RS TDI alebo aj Volkswagen Golf GTD.

V oboch prípadoch sa jedná o motor z novej rady EA288. So svojím predchodcom zdieľa jediný konštrukčný rozmer - rozstup valcov. Tipnite si, že Škoda Octavia Scout dostane verziu s dvojicou vyvažovacích hriadeľov, ktorú koncern montuje do štvorkoliek. Silnejší variant ich ale má automaticky.

Kazetové uloženie vyvažovacích hriadeľov v staršom agregáte a notoricky zlyhávajúci pohon olejového čerpadla v dôsledku obrúsenia šesťhrannej hriadele ozubených kolies bývali častým zdrojom problémov. Motory EA288 majú ale prípravu na uloženie vyvažovacích hriadeľov priamo v bloku motora.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG sa nepochybne stane lákavou voľbou aj pre manažérov, ktorým rozpočet zvyčajne dovoľuje vyberať služobné vozidlo z nemeckých áut strednej triedy. Takmer určite ale pôjde o najdrahšiu verziu Octavie.

Svetová premiéra nového Scoutu bola ohlásená na marcový autosalón v Ženeve.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY