vytisknout velikost písma Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout vo vrcholnom prevedení údajne dostane motor 2.0 TDI 135 kW zo športovej Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odvolaním sa na vlastné zdroje z mladoboleslavskej automobilky. Špičková motorizácia by mala byť dodávaná výhradne v kombinácii s automatickou prevodovkou DSG.

Škoda pri zverejnení snímok novej Octavie Scout iba uviedla, že v ponuke budú dva vznetové a jeden zážihový motor. Nielen my sme z toho vydedukovali, že sa bude jednať o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podľa iDnes ale Škoda ponúkne Scout s dvoma verziami motora 2.0 TDI. Štandardné prevedenie 2.0 TDI 110 kW doplní variant 135 kW (184 koní), ktorý poháňa Octaviu RS TDI alebo aj Volkswagen Golf GTD.

V oboch prípadoch sa jedná o motor z novej rady EA288. So svojím predchodcom zdieľa jediný konštrukčný rozmer - rozstup valcov. Tipnite si, že Škoda Octavia Scout dostane verziu s dvojicou vyvažovacích hriadeľov, ktorú koncern montuje do štvorkoliek. Silnejší variant ich ale má automaticky.

Kazetové uloženie vyvažovacích hriadeľov v staršom agregáte a notoricky zlyhávajúci pohon olejového čerpadla v dôsledku obrúsenia šesťhrannej hriadele ozubených kolies bývali častým zdrojom problémov. Motory EA288 majú ale prípravu na uloženie vyvažovacích hriadeľov priamo v bloku motora.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG sa nepochybne stane lákavou voľbou aj pre manažérov, ktorým rozpočet zvyčajne dovoľuje vyberať služobné vozidlo z nemeckých áut strednej triedy. Takmer určite ale pôjde o najdrahšiu verziu Octavie.

Svetová premiéra nového Scoutu bola ohlásená na marcový autosalón v Ženeve.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY