vytisknout velikost písma Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout vo vrcholnom prevedení údajne dostane motor 2.0 TDI 135 kW zo športovej Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odvolaním sa na vlastné zdroje z mladoboleslavskej automobilky. Špičková motorizácia by mala byť dodávaná výhradne v kombinácii s automatickou prevodovkou DSG.

Škoda pri zverejnení snímok novej Octavie Scout iba uviedla, že v ponuke budú dva vznetové a jeden zážihový motor. Nielen my sme z toho vydedukovali, že sa bude jednať o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podľa iDnes ale Škoda ponúkne Scout s dvoma verziami motora 2.0 TDI. Štandardné prevedenie 2.0 TDI 110 kW doplní variant 135 kW (184 koní), ktorý poháňa Octaviu RS TDI alebo aj Volkswagen Golf GTD.

V oboch prípadoch sa jedná o motor z novej rady EA288. So svojím predchodcom zdieľa jediný konštrukčný rozmer - rozstup valcov. Tipnite si, že Škoda Octavia Scout dostane verziu s dvojicou vyvažovacích hriadeľov, ktorú koncern montuje do štvorkoliek. Silnejší variant ich ale má automaticky.

Kazetové uloženie vyvažovacích hriadeľov v staršom agregáte a notoricky zlyhávajúci pohon olejového čerpadla v dôsledku obrúsenia šesťhrannej hriadele ozubených kolies bývali častým zdrojom problémov. Motory EA288 majú ale prípravu na uloženie vyvažovacích hriadeľov priamo v bloku motora.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG sa nepochybne stane lákavou voľbou aj pre manažérov, ktorým rozpočet zvyčajne dovoľuje vyberať služobné vozidlo z nemeckých áut strednej triedy. Takmer určite ale pôjde o najdrahšiu verziu Octavie.

Svetová premiéra nového Scoutu bola ohlásená na marcový autosalón v Ženeve.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY