vytisknout velikost písma Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Prekvapenie pre Octaviu Scout: Motor 2.0 TDI s výkonom 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout vo vrcholnom prevedení údajne dostane motor 2.0 TDI 135 kW zo športovej Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odvolaním sa na vlastné zdroje z mladoboleslavskej automobilky. Špičková motorizácia by mala byť dodávaná výhradne v kombinácii s automatickou prevodovkou DSG.

Škoda pri zverejnení snímok novej Octavie Scout iba uviedla, že v ponuke budú dva vznetové a jeden zážihový motor. Nielen my sme z toho vydedukovali, že sa bude jednať o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podľa iDnes ale Škoda ponúkne Scout s dvoma verziami motora 2.0 TDI. Štandardné prevedenie 2.0 TDI 110 kW doplní variant 135 kW (184 koní), ktorý poháňa Octaviu RS TDI alebo aj Volkswagen Golf GTD.

V oboch prípadoch sa jedná o motor z novej rady EA288. So svojím predchodcom zdieľa jediný konštrukčný rozmer - rozstup valcov. Tipnite si, že Škoda Octavia Scout dostane verziu s dvojicou vyvažovacích hriadeľov, ktorú koncern montuje do štvorkoliek. Silnejší variant ich ale má automaticky.

Kazetové uloženie vyvažovacích hriadeľov v staršom agregáte a notoricky zlyhávajúci pohon olejového čerpadla v dôsledku obrúsenia šesťhrannej hriadele ozubených kolies bývali častým zdrojom problémov. Motory EA288 majú ale prípravu na uloženie vyvažovacích hriadeľov priamo v bloku motora.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG sa nepochybne stane lákavou voľbou aj pre manažérov, ktorým rozpočet zvyčajne dovoľuje vyberať služobné vozidlo z nemeckých áut strednej triedy. Takmer určite ale pôjde o najdrahšiu verziu Octavie.

Svetová premiéra nového Scoutu bola ohlásená na marcový autosalón v Ženeve.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY