vytisknout velikost písma Prehliadnite si Mercedes-AMG GT v obrej galérii a na siedmich videách

Prehliadnite si Mercedes-AMG GT v obrej galérii a na siedmich videách
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT, 7x video
  2. Mercedes-AMG GT: Fotogaléria [136x foto]

Mercedes-AMG GT má svoju premiéru za sebou. Nový konkurent napríklad pre Jaguar F-Type príde v dvoch verziách, pričom obe budú osadené štvorlitrovým osemvalcom a obe zvládnu prekročiť hranicu 300 km/h. Automobilka zároveň sľubuje bezproblémové použitie pre každodenné jazdy a solídne praktické vlastnosti korunované batožinovým priestorom s objemom 350 litrov.

Nemecká novinka meria na dĺžku 4546 mm, široká je 1939 mm a vysoká 1289 mm. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie GT činí 1540 kg, ostrejšie GT S je o tridsať kilogramov ťažšie. Vďaka usporiadaniu transaxlu nemá rozloženie hmotnosti ďaleko k ideálnemu pomeru 50/50. V prípade nového AMG GT sa bavíme o pomere 47/53 v prospech zadnej nápravy.

Ako už bolo dopredu oznámené, o pohon sa stará nový štvorlitrový osemvalec, ktorý technicky vychádza z rekordného dvojlitrového štvorvalca použitého v A 45 AMG, GLA 45 AMG alebo CLA 45 AMG. Objem osemvalca dosahuje na 3982 ccm, so štvorvalcom je potom rovnaké vŕtanie aj zdvih. Motor používa priame vstrekovanie paliva a samozrejme sa zmestí do limitov stanovených normou Euro 6.

Valce sú usporiadané do V, pričom dvojica turbodúchadiel je umiestnená medzi radmi valcov. Dôvodom je okrem iného snaha o čo najmenšie rozmery. Motor tiež dostal suchú kľukovú skriňu, čo umožnilo umiestniť agregát nižšie a tým dosiahnuť nižšieho ťažiska. O patričný zvuk sa postará výfuk s aktívnymi klapkami. Tie sa otvárajú klasicky v závislosti na zvolenom jazdnom režime. Vodič si ich prípadne môže otvoriť aj individuálne.

S motorom spolupracuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka AMG Speedshift DCT, ktorá taktiež ponúkne rôzne režimy nastavenia. K dispozícii je režim Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Individual. GT S dostane ešte naviac režim Race, ktorý zrýchli radenie. Samozrejmosťou je tu aj tlačidlo s písmenom M. Po jeho stlačení sa prevodovka prepne do manuálneho režimu.

Slabšie AMG GT dáva vodičovi k dispozícii 340 kW (462 k) a 600 Nm. Vrchol krútiaceho momentu je dostupný v širokom pásme od 1600 do 5000 ot./min. Stovka prebehne za štyri sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 304 km/h. Silnejšie GT S ponúka 375 kW (510 k) a 650 Nm. Stovku zvládne ostrejšia verzia za 3,8 sa maximálnu rýchlosť má posunutú na 310 km/h. Štandardom je u verzie GT mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave, GT S má elektronicky riadený diferenciál.

Výkonnejšie prevedenie ponúkne tiež systém AMG RIDE CONTROL (GT ho má v ponuke príplatkových prvkov). Vodič si môže vybrať nastavenie podvozku, pričom k dispozícii sú tri režimy: Comfort, Sport a Sport Plus. Aby toho nastavovania nebolo málo, v prípade ESP možno tiež vyberať z troch režimov. Buď bude stabilizácia zapnutá, alebo je tu režim ESP SPORT Handling Mode, no a samozrejme je možné ESP tiež úplne vypnúť.

AMG GT stojí na devätnásťpalcových kolesách s pneumatikami s rozmerom 255/35 R19 vpredu a 295/35 R19 vzadu. GT S obúva vpredu pneumatiky veľkosti 265/35 R19, vzadu sú disky o palec väčšie (295/30 R20).

Štandardné brzdy majú 360 mm pri GT na oboch nápravách, GT S používa vpredu disky s veľkosťou 390 mm​​. Záujemcovia môžu siahnuť aj po keramických brzdách, pričom kotúče vpredu vyrastú na 402 mm, zadná náprava používa disky s priemerom 360 mm.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY