vytisknout velikost písma Prehliadnite si Mercedes-AMG GT v obrej galérii a na siedmich videách

Prehliadnite si Mercedes-AMG GT v obrej galérii a na siedmich videách
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT, 7x video
  2. Mercedes-AMG GT: Fotogaléria [136x foto]

Mercedes-AMG GT má svoju premiéru za sebou. Nový konkurent napríklad pre Jaguar F-Type príde v dvoch verziách, pričom obe budú osadené štvorlitrovým osemvalcom a obe zvládnu prekročiť hranicu 300 km/h. Automobilka zároveň sľubuje bezproblémové použitie pre každodenné jazdy a solídne praktické vlastnosti korunované batožinovým priestorom s objemom 350 litrov.

Nemecká novinka meria na dĺžku 4546 mm, široká je 1939 mm a vysoká 1289 mm. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie GT činí 1540 kg, ostrejšie GT S je o tridsať kilogramov ťažšie. Vďaka usporiadaniu transaxlu nemá rozloženie hmotnosti ďaleko k ideálnemu pomeru 50/50. V prípade nového AMG GT sa bavíme o pomere 47/53 v prospech zadnej nápravy.

Ako už bolo dopredu oznámené, o pohon sa stará nový štvorlitrový osemvalec, ktorý technicky vychádza z rekordného dvojlitrového štvorvalca použitého v A 45 AMG, GLA 45 AMG alebo CLA 45 AMG. Objem osemvalca dosahuje na 3982 ccm, so štvorvalcom je potom rovnaké vŕtanie aj zdvih. Motor používa priame vstrekovanie paliva a samozrejme sa zmestí do limitov stanovených normou Euro 6.

Valce sú usporiadané do V, pričom dvojica turbodúchadiel je umiestnená medzi radmi valcov. Dôvodom je okrem iného snaha o čo najmenšie rozmery. Motor tiež dostal suchú kľukovú skriňu, čo umožnilo umiestniť agregát nižšie a tým dosiahnuť nižšieho ťažiska. O patričný zvuk sa postará výfuk s aktívnymi klapkami. Tie sa otvárajú klasicky v závislosti na zvolenom jazdnom režime. Vodič si ich prípadne môže otvoriť aj individuálne.

S motorom spolupracuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka AMG Speedshift DCT, ktorá taktiež ponúkne rôzne režimy nastavenia. K dispozícii je režim Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Individual. GT S dostane ešte naviac režim Race, ktorý zrýchli radenie. Samozrejmosťou je tu aj tlačidlo s písmenom M. Po jeho stlačení sa prevodovka prepne do manuálneho režimu.

Slabšie AMG GT dáva vodičovi k dispozícii 340 kW (462 k) a 600 Nm. Vrchol krútiaceho momentu je dostupný v širokom pásme od 1600 do 5000 ot./min. Stovka prebehne za štyri sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 304 km/h. Silnejšie GT S ponúka 375 kW (510 k) a 650 Nm. Stovku zvládne ostrejšia verzia za 3,8 sa maximálnu rýchlosť má posunutú na 310 km/h. Štandardom je u verzie GT mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave, GT S má elektronicky riadený diferenciál.

Výkonnejšie prevedenie ponúkne tiež systém AMG RIDE CONTROL (GT ho má v ponuke príplatkových prvkov). Vodič si môže vybrať nastavenie podvozku, pričom k dispozícii sú tri režimy: Comfort, Sport a Sport Plus. Aby toho nastavovania nebolo málo, v prípade ESP možno tiež vyberať z troch režimov. Buď bude stabilizácia zapnutá, alebo je tu režim ESP SPORT Handling Mode, no a samozrejme je možné ESP tiež úplne vypnúť.

AMG GT stojí na devätnásťpalcových kolesách s pneumatikami s rozmerom 255/35 R19 vpredu a 295/35 R19 vzadu. GT S obúva vpredu pneumatiky veľkosti 265/35 R19, vzadu sú disky o palec väčšie (295/30 R20).

Štandardné brzdy majú 360 mm pri GT na oboch nápravách, GT S používa vpredu disky s veľkosťou 390 mm​​. Záujemcovia môžu siahnuť aj po keramických brzdách, pričom kotúče vpredu vyrastú na 402 mm, zadná náprava používa disky s priemerom 360 mm.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY