vytisknout velikost písma Predĺžené BMW radu 7 dostane štvorvalec, ale len pre Čínu

Predĺžené BMW radu 7 dostane štvorvalec, ale len pre Čínu

Zatiaľ čo na našom trhu novú generáciu BMW radu 7 s ničím menším než šesťvalcom nezoženiete (aspon zatiaľ), do Číny mieri predĺžené BMW radu 7 s štvorvalcovým motorom. Bude to preplňovaný dvojlitrový štvorvalec na benzín a model dostane meno BMW 730Li.

Štvorvalec ponúkne výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 350 Nm, teda rovnaké parametre ako napríklad v BMW 330i. Dynamické parametre ale ešte známe nie sú. Vieme len, že štvorvalec bude štandardne spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

A prečo práve štvorvalec a prečo práve pre Čínu? Zdanenia nútia výrobcov k týmto radikálnym krokom práve v Číne, kde sa dane neurčujú podľa emisií ako napríklad vo väčšine krajín Európy, ale podľa počtu valcov a objemu motora. Napríklad preto zvažuje Lamborghini a Audi prechod na päťvalec vo svojich superšportoch.

BMW 730Li pre Čínu ale nebude prvý štvorvalec v tejto novej generácii luxusného sedanu. Už počas predstavenia auta sa hovorilo o hybride BMW 740e, ktorý má tiež dvojlitrový štvorvalec, ale celkový výkon hybridnej sústavy cez 300 koní. Ten ale ešte v cenníku nenájdete, do predaja dorazí až v roku 2016.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY