vytisknout velikost písma Predĺžené BMW radu 7 dostane štvorvalec, ale len pre Čínu

Predĺžené BMW radu 7 dostane štvorvalec, ale len pre Čínu

Zatiaľ čo na našom trhu novú generáciu BMW radu 7 s ničím menším než šesťvalcom nezoženiete (aspon zatiaľ), do Číny mieri predĺžené BMW radu 7 s štvorvalcovým motorom. Bude to preplňovaný dvojlitrový štvorvalec na benzín a model dostane meno BMW 730Li.

Štvorvalec ponúkne výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 350 Nm, teda rovnaké parametre ako napríklad v BMW 330i. Dynamické parametre ale ešte známe nie sú. Vieme len, že štvorvalec bude štandardne spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

A prečo práve štvorvalec a prečo práve pre Čínu? Zdanenia nútia výrobcov k týmto radikálnym krokom práve v Číne, kde sa dane neurčujú podľa emisií ako napríklad vo väčšine krajín Európy, ale podľa počtu valcov a objemu motora. Napríklad preto zvažuje Lamborghini a Audi prechod na päťvalec vo svojich superšportoch.

BMW 730Li pre Čínu ale nebude prvý štvorvalec v tejto novej generácii luxusného sedanu. Už počas predstavenia auta sa hovorilo o hybride BMW 740e, ktorý má tiež dvojlitrový štvorvalec, ale celkový výkon hybridnej sústavy cez 300 koní. Ten ale ešte v cenníku nenájdete, do predaja dorazí až v roku 2016.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY