vytisknout velikost písma Predaje Volkswagenu v apríli po rokoch prvýkrát klesli

Predaje Volkswagenu v apríli po rokoch prvýkrát klesli

Volkswagenu, či už samotnej značke VW alebo celému koncernu dvanástich značiek, trvale rastú od decembra 2010 predaje. Tento rast sa ale prvýkrát zastavil tento rok v apríli, kedy koncern zaznamenal celosvetový medziročný pokles o 1,3%. Uviedol "len" 853 200 vozidiel.

Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike predaje tiahnu, v Číne sa odbyt spomaľuje a v Južnej Amerike dokonca vo veľkom prepadá. Napríklad v Brazílii za prvé štyri mesiace roka 2015 poklesli predaje o viac ako štvrtinu. V Číne zase medziročne vzrástli len o zanedbateľné 0,2%.

Volkswagen sa snaží upokojiť investorov, ale niektorí sa snažia vidieť istú súvislosť medzi otvoreným bojom dvoch najvyšších mužov koncernu VW a poklesom záujmu.

Problémy koncernu idú ale ešte viac do hĺbky. Značka VW sa potýka s nižšou ziskovosťou svojich modelov a tiež s nedostatočným portfóliom v USA, kde je veľký potenciál. Volkswagenu chýba dostatok crossoverov a SUV, Touareg s Tiguanom situáciu v USA nezachránia. Modely Audi a Porsche potom nie sú "mäsovky" za ľudové ceny.

Volkswagen je tiež veľmi citlivý na výkyvy v Číne a ani situácia vo Východnej Európe a Rusku mu nepomáha. Samotná značka VW stráca, ťahúňom sú potom značky Audi, Porsche, Škoda (medziročný rast 6,1%) a zo dna sa dvíha aj Seat, ktorý rástol o 8,6%.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY