vytisknout velikost písma Predaje Volkswagenu v apríli po rokoch prvýkrát klesli

Predaje Volkswagenu v apríli po rokoch prvýkrát klesli

Volkswagenu, či už samotnej značke VW alebo celému koncernu dvanástich značiek, trvale rastú od decembra 2010 predaje. Tento rast sa ale prvýkrát zastavil tento rok v apríli, kedy koncern zaznamenal celosvetový medziročný pokles o 1,3%. Uviedol "len" 853 200 vozidiel.

Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike predaje tiahnu, v Číne sa odbyt spomaľuje a v Južnej Amerike dokonca vo veľkom prepadá. Napríklad v Brazílii za prvé štyri mesiace roka 2015 poklesli predaje o viac ako štvrtinu. V Číne zase medziročne vzrástli len o zanedbateľné 0,2%.

Volkswagen sa snaží upokojiť investorov, ale niektorí sa snažia vidieť istú súvislosť medzi otvoreným bojom dvoch najvyšších mužov koncernu VW a poklesom záujmu.

Problémy koncernu idú ale ešte viac do hĺbky. Značka VW sa potýka s nižšou ziskovosťou svojich modelov a tiež s nedostatočným portfóliom v USA, kde je veľký potenciál. Volkswagenu chýba dostatok crossoverov a SUV, Touareg s Tiguanom situáciu v USA nezachránia. Modely Audi a Porsche potom nie sú "mäsovky" za ľudové ceny.

Volkswagen je tiež veľmi citlivý na výkyvy v Číne a ani situácia vo Východnej Európe a Rusku mu nepomáha. Samotná značka VW stráca, ťahúňom sú potom značky Audi, Porsche, Škoda (medziročný rast 6,1%) a zo dna sa dvíha aj Seat, ktorý rástol o 8,6%.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY