vytisknout velikost písma Predaje Volkswagenu v apríli po rokoch prvýkrát klesli

Predaje Volkswagenu v apríli po rokoch prvýkrát klesli

Volkswagenu, či už samotnej značke VW alebo celému koncernu dvanástich značiek, trvale rastú od decembra 2010 predaje. Tento rast sa ale prvýkrát zastavil tento rok v apríli, kedy koncern zaznamenal celosvetový medziročný pokles o 1,3%. Uviedol "len" 853 200 vozidiel.

Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike predaje tiahnu, v Číne sa odbyt spomaľuje a v Južnej Amerike dokonca vo veľkom prepadá. Napríklad v Brazílii za prvé štyri mesiace roka 2015 poklesli predaje o viac ako štvrtinu. V Číne zase medziročne vzrástli len o zanedbateľné 0,2%.

Volkswagen sa snaží upokojiť investorov, ale niektorí sa snažia vidieť istú súvislosť medzi otvoreným bojom dvoch najvyšších mužov koncernu VW a poklesom záujmu.

Problémy koncernu idú ale ešte viac do hĺbky. Značka VW sa potýka s nižšou ziskovosťou svojich modelov a tiež s nedostatočným portfóliom v USA, kde je veľký potenciál. Volkswagenu chýba dostatok crossoverov a SUV, Touareg s Tiguanom situáciu v USA nezachránia. Modely Audi a Porsche potom nie sú "mäsovky" za ľudové ceny.

Volkswagen je tiež veľmi citlivý na výkyvy v Číne a ani situácia vo Východnej Európe a Rusku mu nepomáha. Samotná značka VW stráca, ťahúňom sú potom značky Audi, Porsche, Škoda (medziročný rast 6,1%) a zo dna sa dvíha aj Seat, ktorý rástol o 8,6%.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY