vytisknout velikost písma Predaje dieselov v Európe sú za zenitom, verí šéf aliancie Renault-Nissan

Predaje dieselov v Európe sú za zenitom, verí šéf aliancie Renault-Nissan

Dopyt po autách s naftovými motormi dosiahla v Európe svoj zenit, povedal generálny riaditeľ skupiny Renault-Nissan Carlos Ghosn na tokijskom autosalóne.

"Je pre nás veľmi ťažké povedať presne, o koľko klesne (odbyt dieselových áut), v ktorých krajinách a v ktorých kategóriách, ale povedal by som, že akutálna situácia je maximum, ktoré je možné od dieselov v Európe očakávať," citujú Ghosna Autonews.com.

V súčasnej dobe majú vznetové motory na európskom automobilovom trhu viac ako polovičný podiel. Dopyt najmä v menších segmentoch ale už začal klesať, pretože so sprísňovaním emisných noriem sú vznetové motory stále komplikovanejšie - a teda aj drahšie. V dopyte po Diesel sa zrejme odrazí aj kauza Dieselgate, na vyčíslenie jej vplyvu je však príliš skoro.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY