vytisknout velikost písma Predaje dieselov v Európe sú za zenitom, verí šéf aliancie Renault-Nissan

Predaje dieselov v Európe sú za zenitom, verí šéf aliancie Renault-Nissan

Dopyt po autách s naftovými motormi dosiahla v Európe svoj zenit, povedal generálny riaditeľ skupiny Renault-Nissan Carlos Ghosn na tokijskom autosalóne.

"Je pre nás veľmi ťažké povedať presne, o koľko klesne (odbyt dieselových áut), v ktorých krajinách a v ktorých kategóriách, ale povedal by som, že akutálna situácia je maximum, ktoré je možné od dieselov v Európe očakávať," citujú Ghosna Autonews.com.

V súčasnej dobe majú vznetové motory na európskom automobilovom trhu viac ako polovičný podiel. Dopyt najmä v menších segmentoch ale už začal klesať, pretože so sprísňovaním emisných noriem sú vznetové motory stále komplikovanejšie - a teda aj drahšie. V dopyte po Diesel sa zrejme odrazí aj kauza Dieselgate, na vyčíslenie jej vplyvu je však príliš skoro.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY