vytisknout velikost písma Predajcovia nafty v ČR reagujú na výsledky testu [Test nafty 2013]

České zastúpenie firiem Benzina, EuroOil, OMV, Shell a Tank Ono vo svojich reakciách vysvetľuje, v čom podľa nich spočíva hlavný prínos kvalitnej nafty. Dozviete sa aj to, čím sa prémiová nafta líši od štandardnej a kde sa jednotlivé nafty predávané u našich západných susedov vyrábajú.
Predajcovia nafty v ČR reagujú na výsledky testu [Test nafty 2013]
Zoznam kapitol
  1. Nejde len o výkon
  2. Aditíva chránia motor
  3. V čom je prémiová nafta lepšia?
  4. Biozložka v drahej a lacnej nafte
  5. Kde sa nafta predávaná v ČR vyrába?

Prinesie načerpanie drahšej nafty merateľné zvýšenie výkonu naftového motora? Takáto otázka stála na začiatku testu našich českých kolegov z portálu AutoRevue.cz, v ktorom si vzali Škodu Octavia RS na valcovú skúšobňu a postupne v nej vystriedali desať vzoriek nafty.

Test v Čechách vzbudil značný ohlas nielen medzi čitateľmi, ale aj vo firmách, od ktorých si naftu do testu vybrali. Ponúkli im zároveň priestor na vyjadrenie a využili túto príležitosť na zistenie ďalších zaujímavých podrobností o motorovej nafte predávanej v ČR a SR.

Spoločnosti, ktoré majú v sortimente aj prémiové nafty, zhodne poukazovali na skutočnosť, že prípadné navýšenie výkonu nie je dosť veľké, aby ho bolo možné merať na valcovej skúšobni.

"Dynamické meranie výkonu na valcovej skúšobni neumožňuje meranie rozdielov medzi naftou štandardnnou a naftou so zvýšeným cetánovým číslom. Limitujúca pre výkon motora je v týchto podmienkach najmä teplota stlačeného vzduchu," uvádza za spoločnosť Benzina Václav Loula, riaditeľ pre kvalitu.

Za pravdu mu dáva aj Lucie Mašínová, marketingová manažérka OMV CZ: "Zistené výsledky možno ľahko vysvetliť nepresnosťou meracej metódy a nemožno nimi ukázať všetky výhody prémiového paliva OMV MaxxMotion Diesel."

Vyšší výkon? Iba v laboratóriu

Týmto argumentom nechýba legitimita. Na druhú stranu nijako nevyvracajú pochybnosť, či je marketingová komunikácia sľubujúca vyšší výkon úplne férová. Ak je prípadné navýšenie po načerpaní prémiovej nafty tak malé, že ho nie je možné zmerať bez špecializovaného laboratórneho vybavenia, vodič má sotva šancu ho v prevádzke pocítiť.

 

„Nikdy by som do moderného dieselu netankoval neaditivované palivo“

 

Ako okrem iného uvádza Lenka Svobodová zo spoločnosti Čepro (výrobca nafty EuroOil Optimal): "Všeobecne nie sú zistené výsledky zase tak prekvapivé, pretože z technického hľadiska sú, výkonové 'vlastnosti motorového paliva dané predovšetkým ich energetickým obsahom, vyjadreným hodnotou výhrevnosti. Tá je závislá na chemickom zložení palív, ktoré sa významne u jednotlivých druhov nelíši."

Z toho však nemožno vyvodzovať, že tankovanie tzv. prémiovej nafty neznamená pre zákazníka žiadny reálny prínos!

Pádne argumenty v prospech kvalitnej nafty nájdete v nasledujúcej kapitole:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY