vytisknout velikost písma Predajcovia nafty v ČR reagujú na výsledky testu [Test nafty 2013]

České zastúpenie firiem Benzina, EuroOil, OMV, Shell a Tank Ono vo svojich reakciách vysvetľuje, v čom podľa nich spočíva hlavný prínos kvalitnej nafty. Dozviete sa aj to, čím sa prémiová nafta líši od štandardnej a kde sa jednotlivé nafty predávané u našich západných susedov vyrábajú.
Predajcovia nafty v ČR reagujú na výsledky testu [Test nafty 2013]
Zoznam kapitol
  1. Nejde len o výkon
  2. Aditíva chránia motor
  3. V čom je prémiová nafta lepšia?
  4. Biozložka v drahej a lacnej nafte
  5. Kde sa nafta predávaná v ČR vyrába?

Prinesie načerpanie drahšej nafty merateľné zvýšenie výkonu naftového motora? Takáto otázka stála na začiatku testu našich českých kolegov z portálu AutoRevue.cz, v ktorom si vzali Škodu Octavia RS na valcovú skúšobňu a postupne v nej vystriedali desať vzoriek nafty.

Test v Čechách vzbudil značný ohlas nielen medzi čitateľmi, ale aj vo firmách, od ktorých si naftu do testu vybrali. Ponúkli im zároveň priestor na vyjadrenie a využili túto príležitosť na zistenie ďalších zaujímavých podrobností o motorovej nafte predávanej v ČR a SR.

Spoločnosti, ktoré majú v sortimente aj prémiové nafty, zhodne poukazovali na skutočnosť, že prípadné navýšenie výkonu nie je dosť veľké, aby ho bolo možné merať na valcovej skúšobni.

"Dynamické meranie výkonu na valcovej skúšobni neumožňuje meranie rozdielov medzi naftou štandardnnou a naftou so zvýšeným cetánovým číslom. Limitujúca pre výkon motora je v týchto podmienkach najmä teplota stlačeného vzduchu," uvádza za spoločnosť Benzina Václav Loula, riaditeľ pre kvalitu.

Za pravdu mu dáva aj Lucie Mašínová, marketingová manažérka OMV CZ: "Zistené výsledky možno ľahko vysvetliť nepresnosťou meracej metódy a nemožno nimi ukázať všetky výhody prémiového paliva OMV MaxxMotion Diesel."

Vyšší výkon? Iba v laboratóriu

Týmto argumentom nechýba legitimita. Na druhú stranu nijako nevyvracajú pochybnosť, či je marketingová komunikácia sľubujúca vyšší výkon úplne férová. Ak je prípadné navýšenie po načerpaní prémiovej nafty tak malé, že ho nie je možné zmerať bez špecializovaného laboratórneho vybavenia, vodič má sotva šancu ho v prevádzke pocítiť.

 

„Nikdy by som do moderného dieselu netankoval neaditivované palivo“

 

Ako okrem iného uvádza Lenka Svobodová zo spoločnosti Čepro (výrobca nafty EuroOil Optimal): "Všeobecne nie sú zistené výsledky zase tak prekvapivé, pretože z technického hľadiska sú, výkonové 'vlastnosti motorového paliva dané predovšetkým ich energetickým obsahom, vyjadreným hodnotou výhrevnosti. Tá je závislá na chemickom zložení palív, ktoré sa významne u jednotlivých druhov nelíši."

Z toho však nemožno vyvodzovať, že tankovanie tzv. prémiovej nafty neznamená pre zákazníka žiadny reálny prínos!

Pádne argumenty v prospech kvalitnej nafty nájdete v nasledujúcej kapitole:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY