vytisknout velikost písma Práve testujeme: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ako prvý v roku 2015 zavítal do našej redakcie nový Volkswagen Passat Variant s motorom 2.0 TDI 110 kW. Máte nejaké konkrétne otázky k tomuto autu? Teraz je tá správna chvíľa.
Práve testujeme: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI
  2. Fotogaléria

Krátko po novej generácii Fordu Mondeo Kombi dorazil do našej redakcie jeho priamy konkurent v podobe Volkswagenu Passat Variant. Konkrétne bude tento týždeň patriť testu naftového dvojlitra s výkonom 110 kW (150 k), ktorý je doplnený o automatickú prevodovku a pohon prednej nápravy.

Passat je pre Volkswagen veľmi dôležitý model s veľmi dlhou tradíciou. Dokazujú to dve základné čísla: Existujúci generácia je už ôsma v poradí, celkovo sa za dobu pôsobenia tohto modelu na trhu predalo zhruba 22 miliónov automobilov. Napriek končiacej siedmej generácii navyše presiahli predaje za minulý rok hranicu jeden milión exemplárov. Osmička má na čo nadväzovať.

Všetky podstatné údaje sme si ale už povedali v októbri po prvej medzinárodnej prezentácii. Preto len stručne zopakujme, že sa dĺžka ôsmeho vydania Passatu prakticky nezmenila, skrátili sa však previsy a zväčšil sa rázvor. Karoséria je zároveň nižšia a širšia.

_DSC0721.JPG_DSC0728.JPG_DSC0710.JPG
Striebornému kombi s osemnásťpalcovými diskami to náramne pristane. Na druhú stranu takto veľké kolesá už na komforte spoznáte, a to je škoda. 

Existujúce ponuka pre Passat Variant zahŕňa dva benzínové motory 1.4 TSI, naftovú tisícšesťstovku a trojicu dieselových dvojlitrov. Ten najzaujímavejší ponúkne 176 kW (240 k) a k nemu sa vrátime ešte v ďalšom samostatnom teste. Prostredná alternatíva ponúka 140 kW (190 k), nás sa týka, ako už bolo uvedené, základný dvojliter.

Nižšie nasledujú tradičné bezprostredné prvé dojmy nabrané počas úvodných kilometrov po vyzdvihnutí auta. Znovu pripomíname, že je vám diskusia plne k dispozícii, takže neváhajte a pýtajte sa!

  • Aj keď klasický porovnávací test s Fordom Mondeo prevedieme až neskôr (vo chvíli, kedy budú k dispozícii výkonovo porovnateľné motory), nemožno sa ubrániť aspoň subjektívnemu porovnaniu interiérov. A tam Passat nové Mondeo valcuje veľkým rozdielom.
  • Spracovanie kabíny je prvotriedne, ergonómia bez akýchkoľvek výhrad.
  • Volkswagen si dal veľmi záležať a na aute to je vidieť.
  • Interiér zaujme aj odhlučnením. Vyložene sa tešíme, až vyrazíme na nejakú poriadne dlhú diaľničnú cestu.
  • Pochvalu si zaslúži aj tvar sedačiek a ponúkaný priestor. Kufor je obrovský, aj keď v našom prípade už pod dno nič neuložíme, pretože tam je plnohodnotné osemnásťpalcové liate koleso. Mimochodom nesie na sebe nápis "Made in Slovakia".
  • Aj keď má motor nižší výkon ako nedávno testované Mondeo, Passat pôsobí dynamickejšie. Z pozície vodiča vám auto pripadá podstatne ľahšie.
  • Na osemnásťpalcových kolesách vyzerá Passat vážne dobre, ale na komforte sa tieto kolesá už prejavia. Mondeo zvládalo rovnako veľké disky maskovať lepšie. Je to však zrejme jediná vec, ktorú by sme mohli Passatu vytýkať.
  • Na kvalitnejších cestách je jazda s Passatom doslova radosť. A to aj v prípade, že sa pustíte do zákrut s väčším nasadením.
  • Detail, ktorý nepoteší: Ako upraviť osvetlenie prístrojového štítu? Ešte sme to veľmi neskúmali, ale takto na prvý pohľad sme toto ovládanie nenašli. Prečo nemôže byť pod volantom jednoduché koliesko, ako to majú niektoré iné autá, to úplne nechápeme.
  • Testovaný kúsok je plný rôznych asistentov, s výbavou sa nešetrilo. A tak sa stalo, že aj táto naftová motorizácia prekročila hranicu 40 tisíc eur. Obstarávacia cena tohto exempláru činí 44 999 eur. 
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY