vytisknout velikost písma Práve testujeme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG

V redakcii sa nám zišli obe zážihové motorizácie nového Golfu Sportsvan, ktorý v ponuke značky nahrádza skorší Golf Plus. Tu sú prvé fotografie a dojmy z našich ciest. Pýtajte sa, čo vás zaujíma.
Práve testujeme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG
  2. Volkswagen Golf Sportsvan: Fotogaléria

Volkswagen Golf Sportsvan prichádza namiesto Golfu Plus ako alternatíva pre tých, ktorí sa do hatchbacku nezmestia, ale Touran je pre nich už "veľmi MPV". To už viete. A viete tiež, ako je veľký a ako jazdí po peknom asfalte, pretože Lukáš Dittrich bol celkom nedávno na medzinárodnej prezentácii Golfu Sportsvan vo Francúzsku. Teraz prichádza rad na dôkladný redakčný test. V tomto prípade dokonca dvojtest.

Volkswagen Golf Sportsvan-11.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-13.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-2.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-5.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-14.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-3.jpg
Luxusnejšia verzia Highline (hore) sa od Comfortline líši nielen prevedením interiéru, ale tiež chrómovanými detailmi exteriéru

K dispozícii totiž máme oba benzínové motory, s ktorými je Volkswagen Golf Sportsvan k dispozícii: 1.2 TSI a 1.4 TSI, v oboch prípadoch vždy výkonnejší z dvoch ponúkaných variantov. Modrý Sportsvan na fotografiách má tisícdvestovku s výkonom 110 koní, červené auto poháňa väčšie TSI s výkonom 150 koní.

Znalejší čitatelia vedia, že tým pádom máme Golf Sportsvan s oboma variantmi zadnej nápravy: vlečenú i viacprvkovú. Zišli sa nám tiež manuálna aj samočinná (DSG) prevodovka, rovnako ako výbavy Comfortline a Highline. Porovnávať je teda naozaj čo.

Volkswagen Golf Sportsvan-7.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-9.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-4.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-8.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-10.jpgVolkswagen Golf Sportsvan-6.jpg
Výškovo nastaviteľná podlaha kufra; na dvojici snímok uprostred vidíte rozsah posuvu zadných sedadiel - tie predné sú na fotkách nastavené pre vodiča vysokého 180 cm

Tu sú naše dojmy z prvých testovacích kilometrov na známych cestách:

  • Golf Sportsvan pôsobí výrazne priestranejším dojmom než Ford C-MAX, hlavný súper
  • Vďaka nízkej hrane presklenia vpredu aj po stranách je z neho výborne vidieť - platí aj pre deti, ktoré sedia vzadu
  • Dospelý muž si pohodlne sadne "za seba", aj keď je posuvná zadná lavica v strednej polohe
  • Variabilita kufra je kompromis - buď plochá podlaha, ale menší objem, alebo viac litrov, no za cenu členitých bočníc a výrazného "schodu" sedačiek
  • V zákrutách sa s Golfom Sportsvan odveziete o mnoho lepšie, než by ste sa pri pohľade na jeho "rodinné" tvary odvažovali dúfať - ďalšia zlá správa pre C-MAX, doteraz vodičského kráľa riedko obsadenej kategórie medzi hatchbackmi a bežnými kompaktnými MPV
  • Nevýhoda jednoduchšej zadnej nápravy sa výraznejšie prejavuje až vo veľmi ostrom tempe na veľmi zlom povrchu, ale aby sme tomu dali správny kontext - kolesá ovplyvňujú jazdné vlastnosti oveľa viac
  • Očakávaný horší komfort na väčších kolesách čiastočne kompenzuje multilink, ale pozor na valivý hluk - slabšia verzia s 15-palcovými "balónmi" je na kvalitnom povrchu tichšia
  • Tisícštyristovka s DSG jazdí bežne za desať, pretože vodiča nutká ku svižnej jazde; keď sa ale tempo zrovná, zblížia sa aj hodnoty spotreby v oboch autách
  • Motor 1.2 TSI by pôsobil oveľa živšie, keby nemal také ťažké prevody: 150 km/h na trojke je bežný štandard u preplňovaných tisícšesťstoviek
  • Veľká dotyková obrazovka a čierny "klavírový" lak dávajú verzii Highline takmer prémiové vyznenie
 

Máte k Volkswagenu Golf Sportsvan akékoľvek otázky? Položte ich v diskusii pod týmto článkom a my sa pokúsime nájsť na ne odpovede. Tie samozrejme nájdete v klasickom redakčnom teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY