vytisknout velikost písma Práve testujeme: Volkswagen e-up!

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu sa pomaly zvyšuje. Pred časom do tejto kategórie vstúpila tiež automobilka Volkswagen s elektrickou verziou modelu up!. A práve tá nám robí tento týždeň v redakcii spoločnosť.
Práve testujeme: Volkswagen e-up!
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Volkswagen e-up!
  2. Fotogaléria

Pomaly, ale iste. Tak by sa dal charakterizovať nástup elektrických automobilov na slovenský trh. Po prvých pokusoch v podobe Peugeotu iOn a jemu podobných dorazili ďalšie modely. Každý takýto nový má o kúsok väčší dojazd a o niečo lepšie sa s ním jazdí. Pred časom sa do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov vložil aj Volkswagen, ktorý u nás začal predávať e-up! a elektrický Golf.

Na Golf ešte len dôjde, aktuálne nám parkuje v redakčnej garáži elektrický up!. Nebyť polepenej karosérie, možno by ste si ani nevšimli, že pred vami stojí malý mestský automobil, ktorý však nesie cenovku 21 868 eur. Na pohľad je to vlastne obyčajný up! vylepšený o diódy na prednom nárazníku a modro podfarbené logo VW.

up_12.JPGup_16.JPG
Dizajnovo sa až na pár detailov e-up! od svojich bežných súrodencov nelíši. Zrejme preto dostala testovacia verzia polepy upozorňujúce na fakt, že ide o elektromobil.

Zatiaľ sme s testovacím exemplárom urazili zhruba päťdesiat kilometrov v čisto mestskej prevádzke. Akumulátory stále hlásia viac než polovičná nabitie, takže ešte na dobíjanie nedošlo. Uvidíme, čo prinesú nasledujúce dni testu, no už teraz môžeme ponúknuť prvé dojmy.

  • Na ceste si evidentne veľa vodičov myslí, že elektrický = pomalý a podľa toho sa aj správajú. Je to veľký omyl. V mestskej premávke je elektrický up! naopak jedno z najrýchlejších áut. Štart od svetiel do približne 60 km/h zvláda s veľkým prehľadom
  • Všeobecne je jazda po meste veľmi príjemná. Všetko sa odohráva v úplnej tichosti a absolútne plynulo. Mestský elektromobil dáva zmysel
  • Keď sa potrebujete rýchlo zaradiť do pruhu alebo rýchlo odísť z križovatky, dáte pedál na podlahu a up! vystrelí takým spôsobom, až sa tomu budete čudovať
  • Akumulátory uložené vzadu sú pri jazde cítiť. Podobne ako u niektorých hybridov sa up! na pozdĺžnych nerovnostiach rozkolíše, ako keby mal kufor naložený až po strechu
  • Interiér je úplne klasický. Je tu modrá kontrastná niť, na navigáciu si môžete zobraziť tok energie alebo rôzne ďalšie ekologické údaje, inak všetko poznáme z bežných verzií
  • Vodič môže vyberať z režimov Normal, Eco a Eco +. Ako presne sa tieto režimy prejava v praxi, to ešte musíme zistiť. Zatiaľ to vyzerá, že sa mení predovšetkým odozva na plynový pedál
  • Dojazd je na mestské auto minimálne dostatočný. Keď sme auto preberali, bolo nabité takmer na sto percent a palubný počítač ukazoval dojazd okolo 160 km. Zapnutá klimatizácia vám samozrejme tridsať kilometrov rovno zoberie. V našom prípade to vyzerá, že si up! vystačí s batériami na dva dni mestského posúvania
  • Okrem klasického režimu D môžete pre brzdenie využiť tiež režim B, kedy sa vo väčšej miere dobíjajú akumulátory. Ak budete trochu myslieť dopredu, potom možno týmto režimom v podstate nahradiť brzdy.
 

Ak máte k prvému u nás predávanému elektromobilu značky Volkswagen otázky, neváhajte. Diskusia je vám k dispozícii. Počas zápožičky sa pokúsime nájsť odpovede, ktoré zapracujeme do klasického redakčného testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY