vytisknout velikost písma Práve testujeme: Volkswagen e-up!

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu sa pomaly zvyšuje. Pred časom do tejto kategórie vstúpila tiež automobilka Volkswagen s elektrickou verziou modelu up!. A práve tá nám robí tento týždeň v redakcii spoločnosť.
Práve testujeme: Volkswagen e-up!
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Volkswagen e-up!
  2. Fotogaléria

Pomaly, ale iste. Tak by sa dal charakterizovať nástup elektrických automobilov na slovenský trh. Po prvých pokusoch v podobe Peugeotu iOn a jemu podobných dorazili ďalšie modely. Každý takýto nový má o kúsok väčší dojazd a o niečo lepšie sa s ním jazdí. Pred časom sa do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov vložil aj Volkswagen, ktorý u nás začal predávať e-up! a elektrický Golf.

Na Golf ešte len dôjde, aktuálne nám parkuje v redakčnej garáži elektrický up!. Nebyť polepenej karosérie, možno by ste si ani nevšimli, že pred vami stojí malý mestský automobil, ktorý však nesie cenovku 21 868 eur. Na pohľad je to vlastne obyčajný up! vylepšený o diódy na prednom nárazníku a modro podfarbené logo VW.

up_12.JPGup_16.JPG
Dizajnovo sa až na pár detailov e-up! od svojich bežných súrodencov nelíši. Zrejme preto dostala testovacia verzia polepy upozorňujúce na fakt, že ide o elektromobil.

Zatiaľ sme s testovacím exemplárom urazili zhruba päťdesiat kilometrov v čisto mestskej prevádzke. Akumulátory stále hlásia viac než polovičná nabitie, takže ešte na dobíjanie nedošlo. Uvidíme, čo prinesú nasledujúce dni testu, no už teraz môžeme ponúknuť prvé dojmy.

  • Na ceste si evidentne veľa vodičov myslí, že elektrický = pomalý a podľa toho sa aj správajú. Je to veľký omyl. V mestskej premávke je elektrický up! naopak jedno z najrýchlejších áut. Štart od svetiel do približne 60 km/h zvláda s veľkým prehľadom
  • Všeobecne je jazda po meste veľmi príjemná. Všetko sa odohráva v úplnej tichosti a absolútne plynulo. Mestský elektromobil dáva zmysel
  • Keď sa potrebujete rýchlo zaradiť do pruhu alebo rýchlo odísť z križovatky, dáte pedál na podlahu a up! vystrelí takým spôsobom, až sa tomu budete čudovať
  • Akumulátory uložené vzadu sú pri jazde cítiť. Podobne ako u niektorých hybridov sa up! na pozdĺžnych nerovnostiach rozkolíše, ako keby mal kufor naložený až po strechu
  • Interiér je úplne klasický. Je tu modrá kontrastná niť, na navigáciu si môžete zobraziť tok energie alebo rôzne ďalšie ekologické údaje, inak všetko poznáme z bežných verzií
  • Vodič môže vyberať z režimov Normal, Eco a Eco +. Ako presne sa tieto režimy prejava v praxi, to ešte musíme zistiť. Zatiaľ to vyzerá, že sa mení predovšetkým odozva na plynový pedál
  • Dojazd je na mestské auto minimálne dostatočný. Keď sme auto preberali, bolo nabité takmer na sto percent a palubný počítač ukazoval dojazd okolo 160 km. Zapnutá klimatizácia vám samozrejme tridsať kilometrov rovno zoberie. V našom prípade to vyzerá, že si up! vystačí s batériami na dva dni mestského posúvania
  • Okrem klasického režimu D môžete pre brzdenie využiť tiež režim B, kedy sa vo väčšej miere dobíjajú akumulátory. Ak budete trochu myslieť dopredu, potom možno týmto režimom v podstate nahradiť brzdy.
 

Ak máte k prvému u nás predávanému elektromobilu značky Volkswagen otázky, neváhajte. Diskusia je vám k dispozícii. Počas zápožičky sa pokúsime nájsť odpovede, ktoré zapracujeme do klasického redakčného testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY