vytisknout velikost písma Práve testujeme: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW

Ženevský autosalón je minulosťou, nastal čas vrátiť sa k tradičným redakčným povinnostiam. A tie okrem iného predstavujú tento týždeň aj testovanie novej Škody Fabia Combi s motorom 1.2 TSI.
Práve testujeme: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW

Po základnom hatchbacku dorazila na slovenský trh aj nová Škoda Fabia Combi, ktorá robí tento týždeň spoločnosť našej redakcii. Konkrétne testujeme prevedenie s motorom 1.2 TSI s výkonom 66 kW (90 k). V ponuke pre Fabiu Combi to je po základnom 1.0 MPI (55 kW), druhá najslabšia motorizácia s cenovkou od 9 630 eur.

Nás sa táto suma však netýka, pretože testovaná Fabia neprišla s prvou výbavou Active, ale naopak vo vrcholnom prevedení Style a v podstate so všetkým, čo si do tohto auta môžete objednať.

_DSC0026.jpg_DSC0025.jpg_DSC0020.jpg
Testovaný exemplár dorazil vo veľmi atraktívnej kombinácii výrazné zelenej farby karosérie a čiernych zliatinových diskov. Páči sa nám. 

V našej výbave je napríklad bezkľučového odomykanie, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, čierne zliatinové kolesá alebo vyhrievanie predných sedadiel. Len pre predstavu, Fabia Combi s testovaným motorom a výbavou Style začína na sume 315 900 Sk.

Testovaný exemplár nám bude robiť spoločnosť ešte takmer týždeň, takže je pomerne veľa času na skúšanie všetkého možného. Ak vás napadá niečo konkrétne, potom neváhajte a využite diskusiu. Nižšie nasledujú prvé stručné bezprostredné jazdné dojmy.

  • Do redakcie sa nám dostavilo naozaj pekné prevedenie. Kombinácia výraznej zelenej farby karosérie, čiernych kolies a veľkého strešného okna Fabiu Combi dosť pristane.
  • Interiér už poznáme. Spracovanie je kvalitné, materiály solídne. Dojem ale kazia kompletne plastové výplne dverí.
  • Škoda Fabia Combi by mala byť rodinným kombi, ale to by som považoval za trochu odvážne tvrdenie.
  • Interiér je úzky a vzadu nie je v pozdĺžnom smere práve miesta na rozdávanie. Všetko ale ešte premeriame.
  • Batožinový priestor má dvojité dno a obsahuje tiež rezervné koleso.
  • Vďaka druhému dnu a deleným zadným sedačkám je Fabia Combi pomerne variabilné auto.
  • Opäť nechýbajú vrecká na bokoch a rôzne háčiky na tašky.
  • Aj najslabšia preplňovaná tisícdvestovka autu stačí. Teda zatiaľ sme Fabiu ničím nenaložili. Jazdila úplne prázdna. V takom prípade je dynamika vozidlu veľmi sympatická.
  • Podvozok je komfortný a odhlučnený je na veľmi slušnej úrovni.
  • Motor by mohol byť v nízkych otáčkach o niečo málo tichší.
  • Päťstupňová prevodovka by mohla byť o niečo málo presnejšia.

_DSC0030.jpg_DSC0031.jpg_DSC0034.jpg_DSC0011.jpg_DSC0017.jpg_DSC0021.jpg_DSC0022.jpg_DSC0023.jpg_DSC0009.jpg_DSC0024.jpg_DSC0008.jpg_DSC0042.jpg_DSC0046.jpg_DSC0048.jpg_DSC0051.jpg_DSC0054.jpg_DSC0056.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY