vytisknout velikost písma Práve testujeme: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW

Ženevský autosalón je minulosťou, nastal čas vrátiť sa k tradičným redakčným povinnostiam. A tie okrem iného predstavujú tento týždeň aj testovanie novej Škody Fabia Combi s motorom 1.2 TSI.
Práve testujeme: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW

Po základnom hatchbacku dorazila na slovenský trh aj nová Škoda Fabia Combi, ktorá robí tento týždeň spoločnosť našej redakcii. Konkrétne testujeme prevedenie s motorom 1.2 TSI s výkonom 66 kW (90 k). V ponuke pre Fabiu Combi to je po základnom 1.0 MPI (55 kW), druhá najslabšia motorizácia s cenovkou od 9 630 eur.

Nás sa táto suma však netýka, pretože testovaná Fabia neprišla s prvou výbavou Active, ale naopak vo vrcholnom prevedení Style a v podstate so všetkým, čo si do tohto auta môžete objednať.

_DSC0026.jpg_DSC0025.jpg_DSC0020.jpg
Testovaný exemplár dorazil vo veľmi atraktívnej kombinácii výrazné zelenej farby karosérie a čiernych zliatinových diskov. Páči sa nám. 

V našej výbave je napríklad bezkľučového odomykanie, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, čierne zliatinové kolesá alebo vyhrievanie predných sedadiel. Len pre predstavu, Fabia Combi s testovaným motorom a výbavou Style začína na sume 315 900 Sk.

Testovaný exemplár nám bude robiť spoločnosť ešte takmer týždeň, takže je pomerne veľa času na skúšanie všetkého možného. Ak vás napadá niečo konkrétne, potom neváhajte a využite diskusiu. Nižšie nasledujú prvé stručné bezprostredné jazdné dojmy.

  • Do redakcie sa nám dostavilo naozaj pekné prevedenie. Kombinácia výraznej zelenej farby karosérie, čiernych kolies a veľkého strešného okna Fabiu Combi dosť pristane.
  • Interiér už poznáme. Spracovanie je kvalitné, materiály solídne. Dojem ale kazia kompletne plastové výplne dverí.
  • Škoda Fabia Combi by mala byť rodinným kombi, ale to by som považoval za trochu odvážne tvrdenie.
  • Interiér je úzky a vzadu nie je v pozdĺžnom smere práve miesta na rozdávanie. Všetko ale ešte premeriame.
  • Batožinový priestor má dvojité dno a obsahuje tiež rezervné koleso.
  • Vďaka druhému dnu a deleným zadným sedačkám je Fabia Combi pomerne variabilné auto.
  • Opäť nechýbajú vrecká na bokoch a rôzne háčiky na tašky.
  • Aj najslabšia preplňovaná tisícdvestovka autu stačí. Teda zatiaľ sme Fabiu ničím nenaložili. Jazdila úplne prázdna. V takom prípade je dynamika vozidlu veľmi sympatická.
  • Podvozok je komfortný a odhlučnený je na veľmi slušnej úrovni.
  • Motor by mohol byť v nízkych otáčkach o niečo málo tichší.
  • Päťstupňová prevodovka by mohla byť o niečo málo presnejšia.

_DSC0030.jpg_DSC0031.jpg_DSC0034.jpg_DSC0011.jpg_DSC0017.jpg_DSC0021.jpg_DSC0022.jpg_DSC0023.jpg_DSC0009.jpg_DSC0024.jpg_DSC0008.jpg_DSC0042.jpg_DSC0046.jpg_DSC0048.jpg_DSC0051.jpg_DSC0054.jpg_DSC0056.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY