vytisknout velikost písma Práve testujeme: Renault Twingo 1.0 SCE

Ďalší týždeň, ďalší test. Tentokrát zamieril do našej redakcie nový Renault Twingo so základným litrovým trojvalcom.
Práve testujeme: Renault Twingo 1.0 SCE
Zoznam kapitol
  1. Renault Twingo: Prvé dojmy
  2. Renault Twingo: Fotogaléria

Nová generácia Renaultu Twingo bola oficiálne uvedená na slovenský trh začiatkom septembra. Než si našla cestu do našej redakcie, chvíľu to trvalo, ale nakoniec sa všetko podarilo. Tento týždeň nám robí spoločnosť exemplár osadený základným trojvalcovým motorom s výkonom 52 kW (70 koní). 

Na prvý pohľad je jasné, čím bude najnovšia Twingo bodovať predovšetkým. Je to bez debát dizajn a ako už som sa stihol počas tých prvých pár dní presvedčiť, sympatie k nemu budú mať predovšetkým dámy. Veď je to predsa také roztomilé autíčko... 

Osobne mi príde trochu škoda, že sa z posledného Twinga stala viac štýlovka, respektíve že sa Renault aspoň čiastočne nevrátil k pôvodnému konceptu prvej generácie, ktorá predstavuje miniatúrne MPV. A hoci najnovšie vydanie disponuje vôbec prvýkrát vo svojej histórii druhým párom dverí, po praktickej stránke by to pokojne mohlo byť lepšie. 

V aute chýba rezerva, batožinový priestor je kvôli vzadu uloženému motoru pomerne malý, priestor pod prednou kapotou vás zaujímať nemusí vôbec. O variabilite prvej generácie si tá posledná môže nechať len zdať.

twingo_20.JPGtwingo_23.JPGtwingo_24.JPGtwingo_04.JPGtwingo_05.JPGtwingo_11.JPG
Dizajnovo sa nové Twingo veľmi podarilo. K dispozícii je rad farebných kombinácií, mnoho verzií polepov a zaobstarať si môžete napríklad niečo ako integrovanú kabelku. 

Nové Twingo však vďaka svojmu usporiadaniu predsa len dostalo jednu zaujímavú výhodu - obratnosť. Toto auto sa otočí bez akéhokoľvek preháňania na pätníku a musím uznať, že ma prepletanie sa mestskými kolónami s Twingom baví. Je to neobyčajne obratný automobil. 

Uvidíme, čo prinesú ďalšie testovacie dni. Každopádne opäť môžete klásť svoje otázky na testované auto, radi sa pokúsime nájsť odpoveď. Nižšie nasledujú stručné a bezprostredné prvé dojmy.

  • Ak platí, že vzhľad predáva, tak sa nové Twingo bude predávať ako žemle. Dizajnovo to je veľmi vydarené auto. 
  • Interiér je síce farebný a aj tu je vidieť snahu vytvoriť niečo štýlového, ale celok je veľmi plastový. 
  • Renault nachystal rad "simply clever" doplnkov. Pred radiacou pákou máme akýsi malý kýblik, na mieste schránky spolujazdca je niečo ako integrovaná kabelka. 
  • Vpredu je priestoru dosť, predovšetkým výškou interiéru Twingo boduje. Vzadu to je ale podstatne horšie. 
  • Volant nastavíte iba v jednom smere, na pozíciu za volantom si ešte stále trochu zvykám. 
  • Rejd majú predné kolesá neskutočný a auto sa otočí na veľmi malom priestore. Medzi krajnými polohami napočítate takmer štyri celé otáčky volantom. 
  • V kontexte vyššie spomínaného musím uznať, že väčší nezmysel, než použiť tu "športový" volant s plochou spodnou časťou, som snáď ešte nevidel. 
  • Trojvalec práve nevyniká kultivovanosťou. Na voľnobeh vie rozvibrovať predné sedačky. 
  • Dynamika nie je nič extra, ale pre jazdu po meste stopercentne postačí. Radenie je relatívne presné. 
  • Podvozok zatiaľ zvláda mestské nerovnosti so cťou. V zákrutách pôsobí Twingo veľmi isto.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY