vytisknout velikost písma Práve testujeme: Renault Twingo 1.0 SCE

Ďalší týždeň, ďalší test. Tentokrát zamieril do našej redakcie nový Renault Twingo so základným litrovým trojvalcom.
Práve testujeme: Renault Twingo 1.0 SCE
Zoznam kapitol
  1. Renault Twingo: Prvé dojmy
  2. Renault Twingo: Fotogaléria

Nová generácia Renaultu Twingo bola oficiálne uvedená na slovenský trh začiatkom septembra. Než si našla cestu do našej redakcie, chvíľu to trvalo, ale nakoniec sa všetko podarilo. Tento týždeň nám robí spoločnosť exemplár osadený základným trojvalcovým motorom s výkonom 52 kW (70 koní). 

Na prvý pohľad je jasné, čím bude najnovšia Twingo bodovať predovšetkým. Je to bez debát dizajn a ako už som sa stihol počas tých prvých pár dní presvedčiť, sympatie k nemu budú mať predovšetkým dámy. Veď je to predsa také roztomilé autíčko... 

Osobne mi príde trochu škoda, že sa z posledného Twinga stala viac štýlovka, respektíve že sa Renault aspoň čiastočne nevrátil k pôvodnému konceptu prvej generácie, ktorá predstavuje miniatúrne MPV. A hoci najnovšie vydanie disponuje vôbec prvýkrát vo svojej histórii druhým párom dverí, po praktickej stránke by to pokojne mohlo byť lepšie. 

V aute chýba rezerva, batožinový priestor je kvôli vzadu uloženému motoru pomerne malý, priestor pod prednou kapotou vás zaujímať nemusí vôbec. O variabilite prvej generácie si tá posledná môže nechať len zdať.

twingo_20.JPGtwingo_23.JPGtwingo_24.JPGtwingo_04.JPGtwingo_05.JPGtwingo_11.JPG
Dizajnovo sa nové Twingo veľmi podarilo. K dispozícii je rad farebných kombinácií, mnoho verzií polepov a zaobstarať si môžete napríklad niečo ako integrovanú kabelku. 

Nové Twingo však vďaka svojmu usporiadaniu predsa len dostalo jednu zaujímavú výhodu - obratnosť. Toto auto sa otočí bez akéhokoľvek preháňania na pätníku a musím uznať, že ma prepletanie sa mestskými kolónami s Twingom baví. Je to neobyčajne obratný automobil. 

Uvidíme, čo prinesú ďalšie testovacie dni. Každopádne opäť môžete klásť svoje otázky na testované auto, radi sa pokúsime nájsť odpoveď. Nižšie nasledujú stručné a bezprostredné prvé dojmy.

  • Ak platí, že vzhľad predáva, tak sa nové Twingo bude predávať ako žemle. Dizajnovo to je veľmi vydarené auto. 
  • Interiér je síce farebný a aj tu je vidieť snahu vytvoriť niečo štýlového, ale celok je veľmi plastový. 
  • Renault nachystal rad "simply clever" doplnkov. Pred radiacou pákou máme akýsi malý kýblik, na mieste schránky spolujazdca je niečo ako integrovaná kabelka. 
  • Vpredu je priestoru dosť, predovšetkým výškou interiéru Twingo boduje. Vzadu to je ale podstatne horšie. 
  • Volant nastavíte iba v jednom smere, na pozíciu za volantom si ešte stále trochu zvykám. 
  • Rejd majú predné kolesá neskutočný a auto sa otočí na veľmi malom priestore. Medzi krajnými polohami napočítate takmer štyri celé otáčky volantom. 
  • V kontexte vyššie spomínaného musím uznať, že väčší nezmysel, než použiť tu "športový" volant s plochou spodnou časťou, som snáď ešte nevidel. 
  • Trojvalec práve nevyniká kultivovanosťou. Na voľnobeh vie rozvibrovať predné sedačky. 
  • Dynamika nie je nič extra, ale pre jazdu po meste stopercentne postačí. Radenie je relatívne presné. 
  • Podvozok zatiaľ zvláda mestské nerovnosti so cťou. V zákrutách pôsobí Twingo veľmi isto.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY