vytisknout velikost písma Práve testujeme: Renault Twingo 1.0 SCE

Ďalší týždeň, ďalší test. Tentokrát zamieril do našej redakcie nový Renault Twingo so základným litrovým trojvalcom.
Práve testujeme: Renault Twingo 1.0 SCE
Zoznam kapitol
  1. Renault Twingo: Prvé dojmy
  2. Renault Twingo: Fotogaléria

Nová generácia Renaultu Twingo bola oficiálne uvedená na slovenský trh začiatkom septembra. Než si našla cestu do našej redakcie, chvíľu to trvalo, ale nakoniec sa všetko podarilo. Tento týždeň nám robí spoločnosť exemplár osadený základným trojvalcovým motorom s výkonom 52 kW (70 koní). 

Na prvý pohľad je jasné, čím bude najnovšia Twingo bodovať predovšetkým. Je to bez debát dizajn a ako už som sa stihol počas tých prvých pár dní presvedčiť, sympatie k nemu budú mať predovšetkým dámy. Veď je to predsa také roztomilé autíčko... 

Osobne mi príde trochu škoda, že sa z posledného Twinga stala viac štýlovka, respektíve že sa Renault aspoň čiastočne nevrátil k pôvodnému konceptu prvej generácie, ktorá predstavuje miniatúrne MPV. A hoci najnovšie vydanie disponuje vôbec prvýkrát vo svojej histórii druhým párom dverí, po praktickej stránke by to pokojne mohlo byť lepšie. 

V aute chýba rezerva, batožinový priestor je kvôli vzadu uloženému motoru pomerne malý, priestor pod prednou kapotou vás zaujímať nemusí vôbec. O variabilite prvej generácie si tá posledná môže nechať len zdať.

twingo_20.JPGtwingo_23.JPGtwingo_24.JPGtwingo_04.JPGtwingo_05.JPGtwingo_11.JPG
Dizajnovo sa nové Twingo veľmi podarilo. K dispozícii je rad farebných kombinácií, mnoho verzií polepov a zaobstarať si môžete napríklad niečo ako integrovanú kabelku. 

Nové Twingo však vďaka svojmu usporiadaniu predsa len dostalo jednu zaujímavú výhodu - obratnosť. Toto auto sa otočí bez akéhokoľvek preháňania na pätníku a musím uznať, že ma prepletanie sa mestskými kolónami s Twingom baví. Je to neobyčajne obratný automobil. 

Uvidíme, čo prinesú ďalšie testovacie dni. Každopádne opäť môžete klásť svoje otázky na testované auto, radi sa pokúsime nájsť odpoveď. Nižšie nasledujú stručné a bezprostredné prvé dojmy.

  • Ak platí, že vzhľad predáva, tak sa nové Twingo bude predávať ako žemle. Dizajnovo to je veľmi vydarené auto. 
  • Interiér je síce farebný a aj tu je vidieť snahu vytvoriť niečo štýlového, ale celok je veľmi plastový. 
  • Renault nachystal rad "simply clever" doplnkov. Pred radiacou pákou máme akýsi malý kýblik, na mieste schránky spolujazdca je niečo ako integrovaná kabelka. 
  • Vpredu je priestoru dosť, predovšetkým výškou interiéru Twingo boduje. Vzadu to je ale podstatne horšie. 
  • Volant nastavíte iba v jednom smere, na pozíciu za volantom si ešte stále trochu zvykám. 
  • Rejd majú predné kolesá neskutočný a auto sa otočí na veľmi malom priestore. Medzi krajnými polohami napočítate takmer štyri celé otáčky volantom. 
  • V kontexte vyššie spomínaného musím uznať, že väčší nezmysel, než použiť tu "športový" volant s plochou spodnou časťou, som snáď ešte nevidel. 
  • Trojvalec práve nevyniká kultivovanosťou. Na voľnobeh vie rozvibrovať predné sedačky. 
  • Dynamika nie je nič extra, ale pre jazdu po meste stopercentne postačí. Radenie je relatívne presné. 
  • Podvozok zatiaľ zvláda mestské nerovnosti so cťou. V zákrutách pôsobí Twingo veľmi isto.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY