vytisknout velikost písma Práve testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Nový týždeň spravidla znamená ďalší test. Tentokrát nám v redakcii zaparkoval automobil, ktorý sa bude zaručene tešiť nemalej pozornosti, pretože priamo mieri na Škodu Octaviu Combi. Áno, práve testujeme Peugeot 308 SW osadený naftovým dvojlitrom s výkonom 150 koní.
Práve testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogaléria

Peugeot 308 SW sa na slovenskom trhu predstavil koncom mája, pričom ide po Octavii Combi, Golfe Variant, Leone ST alebo Honde Civic Tourer o ďalšieho nováčika mieriaceho do tak obľúbenej kategórie kombi nižšej strednej triedy. Francúzska automobilka chce vsádzať predovšetkým na priestor a kvalitu spracovania.

Naše konkrétne prevedenie má pod kapotou naftový dvojliter BlueHDi disponujúci maximálnym výkonom 150 koní a krútiacim momentom 370 Nm. Naftový štvorvalec je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a ako si dnešná doba žiada, nechýba ani systém štart/stop.

308sw_06.JPG308sw_07.JPG
Naftový dvojliter robí z Peugeotu 308 SW veľmi svižné auto. Zatiaľ to navyše vyzerá, že rýchlosť doplnia tiež o nízku spotrebu a nadpriemerný cestovný komfort.

Len pre zopakovanie dodajme, že súčasná 308 SW je oproti základnému hatchbacku väčšia, a to predovšetkým vďaka rázvoru pretiahnutému o 11 cm. Druhý rad sa tak mohol presunúť o 29 mm smerom dozadu a výsledkom má byť viac miesta na nohy. Batožinový priestor ponúkne 610 litrov, respektíve 556 l, ak nepočítame priehradku pod dnom.

A pretože už testovacia 308 SW za sebou má tiež viac než stovku redakčných kilometrov, môžeme pridať naše prvé dojmy.

 
  • Predĺžený rázvor je hlavne pri pohľade zboku veľmi viditeľný. Z niektorých uhlov vyzerá natiahnutá karosérie trocha zvláštne
  • Na aute sú opäť pneumatiky s nízkym valivým odporom. Na rozdiel od trojvalcového hatchbacku nenechávame nič na náhodu a aspoň orientačne zmeriame hodnotu zrýchlenia z nuly na 100 km/h aj pružné zrýchlenie
  • Batožinový priestor je obrovský, ponúka priamo ideálny tvar a nízko položenú nákladovú hranu
  • Priestor vzadu za vyšším vodičom nakoniec nie je tak skvelý, ako by sa mohlo zdať. Octavia je v tomto smere výrazne lepšia
  • O kvalite Peugeot neklame. Interiér vyzerá naozaj dobre a hodnotne. Rovnako ako predtým musíme aj tentoraz pochváliť veľmi dobré odhlučnenie
  • Ďalšie stretnutie s revolučným usporiadaním interiéru ma opäť utvrdilo v názore, že si na toto riešenie zvyknete, ale klasika vám bude vždy pripadať lepšie. To isté platí aj o multimediálnom systéme. Orientácia v ňom (konkrétne sme potrebovali ručné ladenie rádia) nie je jednoduchá
  • Dieselový dvojliter dáva autu solídnu dynamiku. Nie je problém ísť 180 km/h a francúzske kombi má stále ešte čo ponúknuť
  • Spotreba zatiaľ vyzerá slušne. Prvé hodnoty, ktoré sa objavujú na palubnom počítači, sa pohybujú medzi siedmimi a ôsmimi litrami
  • Testovaná verzia ponúka tlačidlo Sport. To vyhroteí reakciu na plyn a aktivuje systém púštajúci do interiéru "športový" zvuk motora. Ten by sme si pokojne odpustili, ale reakcia na plyn je v tomto režime až prekvapivo svižná
  • Spolu s režimom Sport súvisí tiež možnosť zobraziť si aktuálne údaje o výkone alebo krútiacom momente
 

Tak ako vždy, ak vás o novom Peugeote 308 SW čokoľvek zaujíma, neváhajte a píšte svoje otázky do diskusie. Auto nám ešte pár dní v redakcii parkovať bude, takže je množstvo priestoru na hľadanie všetkých odpovedí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY