vytisknout velikost písma Práve testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Nový týždeň spravidla znamená ďalší test. Tentokrát nám v redakcii zaparkoval automobil, ktorý sa bude zaručene tešiť nemalej pozornosti, pretože priamo mieri na Škodu Octaviu Combi. Áno, práve testujeme Peugeot 308 SW osadený naftovým dvojlitrom s výkonom 150 koní.
Práve testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogaléria

Peugeot 308 SW sa na slovenskom trhu predstavil koncom mája, pričom ide po Octavii Combi, Golfe Variant, Leone ST alebo Honde Civic Tourer o ďalšieho nováčika mieriaceho do tak obľúbenej kategórie kombi nižšej strednej triedy. Francúzska automobilka chce vsádzať predovšetkým na priestor a kvalitu spracovania.

Naše konkrétne prevedenie má pod kapotou naftový dvojliter BlueHDi disponujúci maximálnym výkonom 150 koní a krútiacim momentom 370 Nm. Naftový štvorvalec je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a ako si dnešná doba žiada, nechýba ani systém štart/stop.

308sw_06.JPG308sw_07.JPG
Naftový dvojliter robí z Peugeotu 308 SW veľmi svižné auto. Zatiaľ to navyše vyzerá, že rýchlosť doplnia tiež o nízku spotrebu a nadpriemerný cestovný komfort.

Len pre zopakovanie dodajme, že súčasná 308 SW je oproti základnému hatchbacku väčšia, a to predovšetkým vďaka rázvoru pretiahnutému o 11 cm. Druhý rad sa tak mohol presunúť o 29 mm smerom dozadu a výsledkom má byť viac miesta na nohy. Batožinový priestor ponúkne 610 litrov, respektíve 556 l, ak nepočítame priehradku pod dnom.

A pretože už testovacia 308 SW za sebou má tiež viac než stovku redakčných kilometrov, môžeme pridať naše prvé dojmy.

 
  • Predĺžený rázvor je hlavne pri pohľade zboku veľmi viditeľný. Z niektorých uhlov vyzerá natiahnutá karosérie trocha zvláštne
  • Na aute sú opäť pneumatiky s nízkym valivým odporom. Na rozdiel od trojvalcového hatchbacku nenechávame nič na náhodu a aspoň orientačne zmeriame hodnotu zrýchlenia z nuly na 100 km/h aj pružné zrýchlenie
  • Batožinový priestor je obrovský, ponúka priamo ideálny tvar a nízko položenú nákladovú hranu
  • Priestor vzadu za vyšším vodičom nakoniec nie je tak skvelý, ako by sa mohlo zdať. Octavia je v tomto smere výrazne lepšia
  • O kvalite Peugeot neklame. Interiér vyzerá naozaj dobre a hodnotne. Rovnako ako predtým musíme aj tentoraz pochváliť veľmi dobré odhlučnenie
  • Ďalšie stretnutie s revolučným usporiadaním interiéru ma opäť utvrdilo v názore, že si na toto riešenie zvyknete, ale klasika vám bude vždy pripadať lepšie. To isté platí aj o multimediálnom systéme. Orientácia v ňom (konkrétne sme potrebovali ručné ladenie rádia) nie je jednoduchá
  • Dieselový dvojliter dáva autu solídnu dynamiku. Nie je problém ísť 180 km/h a francúzske kombi má stále ešte čo ponúknuť
  • Spotreba zatiaľ vyzerá slušne. Prvé hodnoty, ktoré sa objavujú na palubnom počítači, sa pohybujú medzi siedmimi a ôsmimi litrami
  • Testovaná verzia ponúka tlačidlo Sport. To vyhroteí reakciu na plyn a aktivuje systém púštajúci do interiéru "športový" zvuk motora. Ten by sme si pokojne odpustili, ale reakcia na plyn je v tomto režime až prekvapivo svižná
  • Spolu s režimom Sport súvisí tiež možnosť zobraziť si aktuálne údaje o výkone alebo krútiacom momente
 

Tak ako vždy, ak vás o novom Peugeote 308 SW čokoľvek zaujíma, neváhajte a píšte svoje otázky do diskusie. Auto nám ešte pár dní v redakcii parkovať bude, takže je množstvo priestoru na hľadanie všetkých odpovedí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY