vytisknout velikost písma Práve testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i

O koncepcii kupé / SUV si môžeme myslieť, čo chceme. Pravda je ale taká, že to je koncepcia predajni natoľko úspešná, že BMW už predstavilo druhú generáciu X6. A práve tá robí našej redakcii tento týždeň spoločnosť.
Práve testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogaléria

BMW X6 je veľmi zaujímavé auto. Občas mám pocit, ako tak sledujem diskusie a počúvam rôzne názory z môjho okolia, že sa tento model už od svojho prvého predstavenia nikdy nikomu nepáčil a nikto ho nikdy nechcel. A pozrime sa, dnes už je na trhu nová generácia. Ostatné automobilky na čele s Mercedesom navyše neváhajú tú zatracovanú koncepciu kupé/SUV kopírovať a predstavovať veľmi podobné autá.

Dôvod? BMW X6 je predajným úspechom. Kritika sa síce zniesla (a stále znáša) zo všetkých strán, ale čísla hovoria jasne. A tie uvádzajú, že druhá generácia nadväzuje na 250 000 predaných exemplárov generácie prvej. Takýto údaj je na zatracovaný voz obdivuhodný.

V súčasnosti sa druhá generácia BMW X6 už predáva aj na slovenskom trhu a zároveň sa tiež tento model už dostavil do našej redakcie. Spoločnosť nám tento týždeň robí dočasná špička ponuky, teda verzia xDrive50i. To znamená preplňovaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 l disponujúci maximálnym výkonom 330 kW (450 k) a vrcholom krútiaceho momentu 650 Nm.

_DSC0821.JPG_DSC0853.JPG
BMW X6 je unikát. Dizajn maskuje veľkosť vozidla ako snáď u žiadneho iného auta. Hádali by ste takto od pohľadu, že tie kolesá sú devätnásťpalcové a že do toho výfuku s prehľadom strčíte ruku? 

Napriek viac ako dvojtonovej hmotnosti zvládne mníchovský "drobček" stovku za 4,8 s a jeho akcelerácia skončí na 250 km/h. Spotreba prirodzene nie je úplne dychberúca, ale s tým sa musí samozrejme dopredu počítať.

Nižšie nasledujú prvé dojmy z našich prvých testovacích jázd. Ak máte nejaké špeciálne otázky, diskusie je plne k dispozícii.

  • BMW X6 má absolútne unikátny dizajn. Nejedná sa o to, že by bol automobil extra krásny, ale o maskovanie reálnej veľkosti. Nielen na fotkách, ale aj v reáli, ak vozidlo stojí samé na ulici, nespoznáte, ako obrovské vlastne je. To až keď sa pred neho postaví napríklad Fabia, tak až potom zistíte, čo to vlastne riadite za tank.
  • Disky, na ktorých testovaná X6 stojí, sú devätnásťpalcové, takže nič malého. Od pohľadu by ste ale tipovali tak pätnásťpalcové kolesá, pretože sa v kontexte masívnej karosérie a v obrích podbehoch úplne strácajú.
  • Keď som si auto vyzdvihoval a prechádzal sa v garáži BMW, nejako som nebol schopný rozoznať, či idem k X6 alebo k X4. Na prvý pohľad sú tieto autá absolútne rovnaké.
  • Interiér môžeme preskočiť, ten sme testovali už v mnohých iných BMW. V X6 je to opäť to isté.
  • Priestoru vzadu nie je vyložene málo, ale nesmiete si uvedomiť, že riadite takmer päťmetrové auto.
  • Testovaná X6 jazdí skvele. Je tichá a aj vďaka relatívne vysokým zimným pneumatikám tiež veľmi komfortná.
  • Osemvalec pod kapotou má svoje veľké čaro. Ponúkne príjemný (ale veľmi decentný) zvuk a s autom cvičí, ako keby vážilo o tonu menej. Lenže táto X6 má v tabuľkách zapísanú pohotovostnú hmotnosť 2170 kg.
  • V podstate je jedno, koľko práve máte na tachometri. Akonáhle prišliapnete plyn, tento tank vyrazí vpred, až tomu nebudete chcieť veriť.
  • Naozaj som veľmi zvedavý, ako bude jazdiť nová X6 M.
  • Produkcia emisií CO2 je 225 g / km, v Bruseli sa z tohto auta niekomu budú ježit vlasy na hlave.
  • Nechýbajú nám tu ale systémy typu režimu jazdy Eco Pro alebo štart/stop. Vyskúšal som si ekologickú jazdu v pražskej dopravnej špičke a palubný počítač mi ukázal 19,8 l/100 km. Bežne to vyzerá, že osemvalcová X6 bude jazdiť zhruba za trinásť litrov. Nádrž zvládne 85 litrov.
  • Riadenie je také "dámske". Je veľmi citlivé, ale veľmi ľahké. Ešte som si na neho úplne nezvykol.
  • Podvozok sa okrem veľmi slušného komfortu prezentuje tiež vysokou istotou v zákrutách. Je skoro až desivé, koľko si toho nechá X6 v zákrute páčiť aj so svojou vysokou nadváhou. Chúďatká pneumatiky...

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY