vytisknout velikost písma Práve testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i

O koncepcii kupé / SUV si môžeme myslieť, čo chceme. Pravda je ale taká, že to je koncepcia predajni natoľko úspešná, že BMW už predstavilo druhú generáciu X6. A práve tá robí našej redakcii tento týždeň spoločnosť.
Práve testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogaléria

BMW X6 je veľmi zaujímavé auto. Občas mám pocit, ako tak sledujem diskusie a počúvam rôzne názory z môjho okolia, že sa tento model už od svojho prvého predstavenia nikdy nikomu nepáčil a nikto ho nikdy nechcel. A pozrime sa, dnes už je na trhu nová generácia. Ostatné automobilky na čele s Mercedesom navyše neváhajú tú zatracovanú koncepciu kupé/SUV kopírovať a predstavovať veľmi podobné autá.

Dôvod? BMW X6 je predajným úspechom. Kritika sa síce zniesla (a stále znáša) zo všetkých strán, ale čísla hovoria jasne. A tie uvádzajú, že druhá generácia nadväzuje na 250 000 predaných exemplárov generácie prvej. Takýto údaj je na zatracovaný voz obdivuhodný.

V súčasnosti sa druhá generácia BMW X6 už predáva aj na slovenskom trhu a zároveň sa tiež tento model už dostavil do našej redakcie. Spoločnosť nám tento týždeň robí dočasná špička ponuky, teda verzia xDrive50i. To znamená preplňovaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 l disponujúci maximálnym výkonom 330 kW (450 k) a vrcholom krútiaceho momentu 650 Nm.

_DSC0821.JPG_DSC0853.JPG
BMW X6 je unikát. Dizajn maskuje veľkosť vozidla ako snáď u žiadneho iného auta. Hádali by ste takto od pohľadu, že tie kolesá sú devätnásťpalcové a že do toho výfuku s prehľadom strčíte ruku? 

Napriek viac ako dvojtonovej hmotnosti zvládne mníchovský "drobček" stovku za 4,8 s a jeho akcelerácia skončí na 250 km/h. Spotreba prirodzene nie je úplne dychberúca, ale s tým sa musí samozrejme dopredu počítať.

Nižšie nasledujú prvé dojmy z našich prvých testovacích jázd. Ak máte nejaké špeciálne otázky, diskusie je plne k dispozícii.

  • BMW X6 má absolútne unikátny dizajn. Nejedná sa o to, že by bol automobil extra krásny, ale o maskovanie reálnej veľkosti. Nielen na fotkách, ale aj v reáli, ak vozidlo stojí samé na ulici, nespoznáte, ako obrovské vlastne je. To až keď sa pred neho postaví napríklad Fabia, tak až potom zistíte, čo to vlastne riadite za tank.
  • Disky, na ktorých testovaná X6 stojí, sú devätnásťpalcové, takže nič malého. Od pohľadu by ste ale tipovali tak pätnásťpalcové kolesá, pretože sa v kontexte masívnej karosérie a v obrích podbehoch úplne strácajú.
  • Keď som si auto vyzdvihoval a prechádzal sa v garáži BMW, nejako som nebol schopný rozoznať, či idem k X6 alebo k X4. Na prvý pohľad sú tieto autá absolútne rovnaké.
  • Interiér môžeme preskočiť, ten sme testovali už v mnohých iných BMW. V X6 je to opäť to isté.
  • Priestoru vzadu nie je vyložene málo, ale nesmiete si uvedomiť, že riadite takmer päťmetrové auto.
  • Testovaná X6 jazdí skvele. Je tichá a aj vďaka relatívne vysokým zimným pneumatikám tiež veľmi komfortná.
  • Osemvalec pod kapotou má svoje veľké čaro. Ponúkne príjemný (ale veľmi decentný) zvuk a s autom cvičí, ako keby vážilo o tonu menej. Lenže táto X6 má v tabuľkách zapísanú pohotovostnú hmotnosť 2170 kg.
  • V podstate je jedno, koľko práve máte na tachometri. Akonáhle prišliapnete plyn, tento tank vyrazí vpred, až tomu nebudete chcieť veriť.
  • Naozaj som veľmi zvedavý, ako bude jazdiť nová X6 M.
  • Produkcia emisií CO2 je 225 g / km, v Bruseli sa z tohto auta niekomu budú ježit vlasy na hlave.
  • Nechýbajú nám tu ale systémy typu režimu jazdy Eco Pro alebo štart/stop. Vyskúšal som si ekologickú jazdu v pražskej dopravnej špičke a palubný počítač mi ukázal 19,8 l/100 km. Bežne to vyzerá, že osemvalcová X6 bude jazdiť zhruba za trinásť litrov. Nádrž zvládne 85 litrov.
  • Riadenie je také "dámske". Je veľmi citlivé, ale veľmi ľahké. Ešte som si na neho úplne nezvykol.
  • Podvozok sa okrem veľmi slušného komfortu prezentuje tiež vysokou istotou v zákrutách. Je skoro až desivé, koľko si toho nechá X6 v zákrute páčiť aj so svojou vysokou nadváhou. Chúďatká pneumatiky...

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY