vytisknout velikost písma Práve testujeme: Lexus NX300h

Na redakčnom parkovisku tento týždeň stojí jedno z najvýraznejšie tvarovaných sériových áut za posledné roky: crossover Lexus NX. Ak vás ohľadom tohto modelu zaujíma čokoľvek, čo môžeme v rámci redakčného testu zistiť, máte ideálnu príležitosť opýtať sa nás.
Práve testujeme: Lexus NX300h
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Lexus NX300h
  2. Lexus NX300h: Fotogaléria

Ak ste už čítali naše prvé dojmy, viete, že táto novinka mieri medzi menšie prémiové crossovery. Lexus NX je podobne veľký ako Audi Q5 alebo BMW X3. Inak sa ale žiadnemu existujúcemu rivalovi veľmi nepodobá, či už sa jedná o exteriér s množstvom stočených hrán v štýle papierových skladačiek origami, pôsobivý interiér alebo usporiadanie hnacieho reťazca.

Lexus NX300h 022.jpgLexus NX300h 020.jpgLexus NX300h 013.jpgLexus NX300h 019.jpgLexus NX300h 018.jpgLexus NX300h 016.jpgOdvážny dizajn crossoveru Lexus NX funguje naživo oveľa lepšie ako na fotkách - hlavne z uhlov, z ktorých nie je vidieť na obriu masku chladiča

Diesel, ktorý v Európe poháňa absolútnu väčšinu áut tejto kategórie, Lexus vôbec neponúka. Jedinou dostupnou motorizáciou je hybridný NX300h, spočívajúci v kombinácii štvorvalca s objemom 2,5 l s jedným (u predokolka), respektíve dvoma elektromotormi.

Na medzinárodnej prezentácii v Rakúsku bol Lukáš, takže pre mňa je Lexus NX stále úplnou novinkou. Tu sú tradičné dojmy z niekoľkých prvých kilometrov, najazdených hlavne pri fotografovaní. Testujeme prevedenie NX300h AWD F Sport.

Lexus NX300h 008.jpgLexus NX300h 010.jpgLexus NX300h 011.jpgVerzia F Sport má vpredu aj vzadu anatomicky tvarované sedadlá v atraktívnom farebnom prevedení; ďalšími poznávacími znakmi sú 18 "kolesá alebo čierne kryty zrkadiel
  • Origami dizajn sa mi na fotkách vôbec nepáčil, ale samotného ma prekvapuje, ako originálne a zaujímavo auto pôsobí pri osobnom stretnutí. OK, s tou maskou to Lexus trochu prehnal, ale vždy môžete parkovať predkom k stene
  • Som jediný, komu bočný profil auta s dlhou prednou časťou a dozadu posadenou kabínou pripomína hatchback Mazda3?
  • Japonci si tradične potrpia na vyšperkované detaily, čo sa u Lexusu NX prejavuje napríklad prepracovaným dizajnom predných aj zadných svetiel
  • Úplne úžasné je zatváranie dverí: tlmené, tak akurát ťažké a precízne "šuchnutie" je detail, ktorý evokuje dojem vysokej kvality ako máločo.
  • Iste, na také prkotiny autá nejazdia, ale pokiaľ ide o dlhodobú radosť z vlastníctva, môžu mať pre niekoho väčšiu váhu než motor, podvozok či kufor.
  • Keď je reč o kufri, ten je dosť plytký a má vysokú hranu. Sklopením zadných operadiel ale získate rovnú podlahu.
  • O zrkadle v stredovej konzole ste asi už čítali. Vážne nechápem, čo tým chcel Lexus dosiahnuť. Ak vás napadá, ako a na čo by sa vyberateľné zrkadlo dalo prakticky využiť, budem rád, keď sa podelíte v diskusii.
  • A pokiaľ ide o samoúčelné inovácie, nemožno nespomenúť touchpad slúžiaci na ovládanie multimediálneho systému. Hmatová spätná väzba a, priťahovanie "kurzora k tlačidlám na displeji funguje nad očakávanie dobre, ale klikacie a otáčacie koliesko by fungovalo ešte lepšie.
  • Inak je však kabína parádnou disciplínou Lexusu. Na fotkách to možno tak nevynikne, ale povrchová úprava materiálov a lícovanie znesú najprísnejšie merítka.
  • Nie je však všetko zlato, čo sa blyští: dojem ľahko zrážajú tlačidlá rozhádzané všade možne po palubnej doske aj hlava imbus skrutky, ktorá žiari na čiernej bočnej ploche stredovej konzoly. Možno má tento detail dotvárať "techno" atmosféru na palube...
  • Zatiaľ som toho veľa nenajezdil, takže s komentármi ohľadom jazdy budem opatrný. Páči sa mi dôkladné odhlučnenie, s ktorým ale nejde príliš dokopy nariekanie motora v konštantných otáčkach pri akcelerácii.
  • A ešte jedna špeciálna pochvala za veľké a prehľadné spätné zrkadlá.
Lexus NX300h 004.jpgLexus NX300h 005.jpgLexus NX300h 006.jpgOzdobné prešívanie aj dekoračné lišty nás nadchli okamžite, zato vyberateľné zrkadielko a ovládací touchpad možno doceníme až neskôr...

Nezabudnite - rovnako ako vždy budeme radi, keď sa nás spýtate na konkrétne veci, ktoré vás na Lexusu NX zaujímajú. Ak sa to bude v našich možnostiach, otázky zodpovieme v rámci redakčného testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY